2023-03-20, 22:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det enda alternativet är väl att MH i så fall dragit hennes armar bakåt över huvudet eller uppåt och suttitt bakom TTs huvud. Men man tycker att det borde varit märken på TTs handleder då. Eller var TT så medtagen när hon kom in i bilden att hon inte gjorde något direkt motstånd. Så MH kunde hålla lite löst .
Märkena på Ts armbågar vittnade om kraftigt tryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag upplever det som ganska positivt att vissa media dumpar ut lite FUP grejer under tiden.

Många använde ju inte fb...

Dessutom vill de få klick och tjäna mer kulor...

Ja det saknas inte att skriva om! Och de gör en del tidslinjer och sammanfattar delar så även läsningen här blir lättare att hänga med i.
Det som står klart är att detta var något helt annat än fjortisbråk, tjejslagsmål och panik. Horribelt och mörkt på många de sätt. Det är inte lätt att vara ung men de här två har snurrat till det ordentligt för sig på värsta tänkbara sätt.

Gravfridsbrottet ser åklagaren ut att kunna dra i hamn, även mord för JJ ligger nära till hands. Blir intressant att se om JJ:s trovärdighet om MH:s förehavanden i lgh håller i rätten samt den tekniska bevisningen som visar att hon är mer vaken än hon påstår.
Sen är ju frågan om man är en mördare för att man ljuger om att man sovit och blir motbevisad när det som åklagaren egentligen ska bevisa är inte vakenhet utan mord med uppsåt och hela den biten.
Blir en nagelbitare i rätten.

På tal om rätten så brukar någon tekniskt sinnad person vara kallad för att förklara allt med master, hälsoappar, platsdata, mobil- och datortömningar, sökningar på nätet och annat men där ser åklagaren ut att ta den biten själv om han inte lägger det på den kallade ordningsvakten eller rättsläkaren s a s.
Skämt åsido så undrar jag vem som ska reda ut tekniska ”motfrågor” från försvaret?

Å andra sidan talar det mesta för sig själv och det i kombination med de medgivanden som MGM gjort vad gäller främst gravfridsbrottet där den mesta ”tekniken” ligger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men då borde det väl även synts något på axlarna?
Jag minns inte hur stort badrummet är. Är det så långt att hela T med uppåtsträckta armar och M kan få plats?

Hade inte J ritat ett kryss som markerade att M satt bredvid Ts huvud? (Jag har inte kommit dit än.)

Det var en bra fråga. Det borde ju gå att räkna ut om det är möjligt med hjälp av badrummets mått. Får återkomma.
Citera
2023-03-20, 22:49
Medlem
maxatdunders avatar
Inga sympatier för offret över huvud taget, bara sympatier för sitt egna arsle och hur hon hamnar i det läget. Ung tjej kör på valpögon och man börjar nästan tycka synd om henne i de senare förhören. Synd att hon blev tagen... Synd att hon mått dåligt pga häktnignen... Obehgligt för henne... "fint" att Toves skulle kremeras istället för att bli uppäten av djur... snälla någon, hatiskt mord som levdes ut, inners inne ville JJ det. Jag vill inte se varken dråp eller vållande, och om jag gör det så ska alla misstankar avslutas till den högsta graden.
Senast redigerad av maxatdunder 2023-03-20 kl. 22:51.
Citera
2023-03-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Barn-sökningarna var från MH:s historik, helt rätt. Definitivt mest pojkar både på hennes Pinterest och i sökhistoriken, om inte minnet sviker mig nu.

Och den där förbannade cidern är också en mycket märklig detalj. Jag kan minnas fel nu, men fanns det inte i FUP hur JJ yttrat dissar om Tove med anspelan på alkoholproblem? Kan det ha varit ett sista hån mot Tove innan hon tände på?

Det blir ju nästintill omöjligt att bevisa, men OM man hade lyckats så hade det ju totalt krossat JJ:s story om att hon drabbades av chock och att allt var en olycka, att hon eldade kroppen "av respekt" osv.
Sjukt, tänkte på detta igår kväll. Ett sista hån ”här har du, din jävla alkis, njut i helvete!”
Hon började ju rabbla upp att hon tog med ett ljus för att ha något ”fint” till Tove, som att det var någon jäkla ceremoni.
Citera
2023-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Jo men jag har sett kommentarer att det varit begränsade blödningar
Tre begränsade mjukdelsblödningar, dvs "bulor" och sen "små traumatiskt betingade blödningar mellan de mjuka hjärnhinnorna på baksidan av den förlängda märgen" står det på ett annat ställe.

Mycket tyder på att trycket över bröstet och sammanpressningen av lungorna bidrog lika mycket som strypgreppet till kvävningen.
Citera
2023-03-20, 22:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Känner du Maja då eftersom du påstår att det inte stämmer att hon inte kan klockan?
Är du dum? Jag läste i fupen där hon visste vad klockan var och ungefärliga tider vid förhöret. Man kan inte bara klockan ibland. Nej, den människan skulle aldrig ingå i min bekantskapskrets och som tur är bor jag inte ens i den delen av landet. Vetlanda är inte ett förstahandsval vid eventuell flytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Instämmer inte. Jag tror händelseförloppet var väldigt snabbt och att MH då fick två val: antingen gå in på Toves sida eller på JJ:s. Med en JJ som argt kommenderar så föll MH till föga.

Jag är tveksam när det gäller M

Hon har tidigare vetat att J velat döda T och även My med att elda
Även vetat att J eldade hos ex
Och bränt ner ett annat hus

Fattar hon inte hur allvarligt det är ?

Hon visste där på Nöjet varför J ville lura hem T
Dom planerade att få hem T till J för att misshandla T
M hjälpte till att leta efter T på nöjet vid stängning
Om hon nu är oskyldig till mord så borde hon sagt sanningen och inte heller vara tyst om vart de lagt T
Varför ljuga om man är oskyldig?
Eller är det så att hon är så fruktansvärt underlägsen J så hon gör allt och lite till för att imponera på J?.
Men till stor del så tror jag att M varit delaktig
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasamasse
Reagerade också på cidern! Men Js bror köpte ut till henne och M (två boxar vin) så tror inte att det fanns så mycket annat hemma. Sen så har jag för mig att de endast hittade Toves DNA på burken, men efter att ha läst non stop i timmar så är jag inte helt hundra

Sen undrar jag en till grej. Hur påverkad kan Tove ha varit? Promillen i blodet mättes till 1,9 och i urinen till 1,4. Hur väl kan det stämma?

Hittar ofta gamla fimpar, snusdosor och ciderburkar när jag är ute i skogen. Tror faktiskt inte burken har någon koppling till inblandade. Tror inte ens JJ behövde ta en drink – hon verkar ganska nykter person.

Bara olyckliga omständigheter gjorde att denna burk hamnade i en fup och på Flashback. Tror jag
Citera
2023-03-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej?
Det var JJ.
Citera
2023-03-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja JH och JJ skulle nog kunna bli ett passande par med tiden.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/916748-medfangen-cornelia-berattar-styckmordaren-jonna-blev-kar-i-mig
Efter ha läst JJs förhör, brrrr!😱😭
Och hur hon enkelt berättade för MH när hon varit vid kroppen andra gången hur Tove såg ut….
Så vet i fan
Citera
2023-03-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Var M lögnaktig och opålitlig även innan hon blev vän med J?

Ja, hon har alltid varit weirdo. Det ser man på henne med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in