2023-03-20, 22:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Haha, asså vi alla som känner till umgänget/personerna vet att m försöker spela att hon e helt efterbliven och spela ett offer här. Kan svära på allt att m har varit inblandad i vartenda detalj och nu försöker slingra sig ut genom att gå emot j, då j misstänkt för andra grejer med, M är en mytoman som försöker skydda sig själv nu. Fattar man inte det så ..

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ovanför eller strax bredvid T s huvud.

J sitter troligtvis något framåtlutad. Då är hon och hennes armar i vägen för att M ska kunna pressa ner Ts bortre arm om hon sitter vid sidan om.
Om M sitter vid huvudändan, måste hon luta sig över Ts huvud och överkropp för att få kraft att pressa ner armarna. Då är också Js armar i vägen.

Jag får inte ihop det.
Citera
2023-03-20, 22:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag tror inte alls att hon transporterades i grannens bil. Jag tror att dom burit ut kroppen efter McDonalds-besöket. Det är mest troligt då dom antagligen hade hur många tankar som helst i huvudet och nån granne har redan ringt på så man vill ju inte bara knata ner i trappan med ett lik invirat i lakan och sopsäckar några minuter efter. Besöket ger rum för lite tid så att dom senare kan göra det utan att bli upptäckta.

Nej inte jag heller... men hon försökte ju få det till att det var grannen som hade gjort detta! eftersom polisen hade spårat toves mobil till McDonald osv alltså JJ hade med TT mobil i grannens bil.
Citera
2023-03-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J sitter troligtvis något framåtlutad. Då är hon och hennes armar i vägen för att M ska kunna pressa ner Ts bortre arm om hon sitter vid sidan om.
Om M sitter vid huvudändan, måste hon luta sig över Ts huvud och överkropp för att få kraft att pressa ner armarna. Då är också Js armar i vägen.

Jag får inte ihop det.
Skrev samma svar som dig innan om att det inte går ihop
Citera
2023-03-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
När Clea var med på försts förhöret (efter JJ bytte advokat) tyckte jag nästan hon betedde sig som en av de dära tröga personer i komedifilmer. Utbrister ”Oj!” när de får reda på de nya anklagelserna, höll hela tiden på och ”vadå?? Vad sa du nu?” Såg verkligen framför mig hur förhörsledarna tyckte hon var lite av ett störande moment.

Förresten, får advokaterna ställa ledande frågor till sina klienter under förhören? MHs advokat ställde jättemycket ledande frågor, nästan i stil med: ”Men visst var det så att Johanna bestämde det mesta och du kände du nästan inte hade något val?” Roligt att MH med sin låga intelligens inte alltid nappade på hans ledande frågor och istället för att köra på med att JJ styrde och ställde så sa hon emot advokaten. Fast under de senare förhören börjar hon köra på samma linje, så kanske de hade pratat om det.
Jag tycker att clea känns obildad när hon öppnar mun
Jag har reagerat på det i tidigare fall hon haft
Citera
2023-03-20, 22:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Skulle inte påstå jag känner någon. Men min kusin gör & umgåtts i deras kretsar. Har läst Fup. Jag tkr bara det är komiskt att vissa här inne skyddar m och försöker få det som j tvingat m vara delaktig osv. Där e så mycket skit m ljugit försökt snacka bort som visar att hon e lika delaktig i allt. Hon har även haft chansen flertal gånger att berätta sanningen. Hade j inte googlat som ett kioskmongo osv tror jag båda hade gått fri från första början.
Brukar M ljuga om än det ena än det andra? Har det aldrig gått att lita på henne?
Citera
2023-03-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Har inte uppe FUP nu, men detta måste ändå vara från MH:s sökhistorik? Hennes Pinterest var lika skum. Massvis med sparade bilder på olika pojkar, olika flickor, bebisprylar, tror bröllopsbilder också? Ja, allt möjligt konstigt skit hade hon sparat. Tedde sig som någon form av tvångsbeteende

Ah! Ja skumt, men så måste det vara då ju. För det var massa sökningar på adhd och add också och blodproverna visade att M gick på adhd-medicin.
Citera
2023-03-20, 22:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag får en känsla att den där psykopaten JJ ville skada och förstöra så mycket hon kunde på TT.
Inte fan tror jag att hon brydde sig att TT inte skulle där ute i skogen och ruttna bort och blivit uppäten av skogens djur!

HA! Det tror jag inte ett dugg på.

Hon visste nog fan att det inte går att elda upp en hel kropp med tre små flaskor med kemisk bensin!

Hon vill förstöra så mycket hon kunde av TT. Undrar om hon dessutom inte fick en orgasm på köpet!

Enligt FUP så sade hon: Det flammade upp ordentligt.
Citera
2023-03-20, 22:35
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man ens skrika om man inte kan andas in luft i lungorna?

En strypgrepp tas inte sällan för att få tyst på en person som skriker efter att till exempel utsatts för slag eller annat våld.

Man kan. Bara man har lite kraft kvar så kan man låta. Inte på högsta volym, men tro mig har man lite kraft kvar i en sån situation använder man den och försöker. Och Tove kämpade (sparkarna) jag tror någon höll för hennes näsa och mun.

En annan sak. JJ säger att MH tyckte det var jobbigt att se henne död och därför blev det platssäckar i lägenheten. MH säger att plastsäckarna blev aktuella precis innan dumpningen och då på JJ intiativ. Jag tror MH talar sanning där, väldigt jobbigare hade det varit att bära ner henne inslagen i plast. Johanna gjorde det i syfte att Tove inte skulle identifieras ute i skogen. Precis innan hon släpade ut henne från bilen.

Johanna säger så för att hon tror det är förmildrande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Exakt. Och läser man hennes utsagor, i samband med att hon tar tillbaka hennes spyor, blir det parodiskt. Mitt råd: läs dessa förhör. Grundligt. Det är hallucinatoriskt.

Fritt från minnet: Hon sover, går upp, undviker att se eller märka TT på väg till toan, sedan märker hon att hon är lite hungrig. Var TT är i allt detta? Kanske i förrådet utanför lägenheten (!).

När TT dödas utelämnar hon helt, det passar inte hennes story. Sedan lägger hon sig, tuppar av igen (aldrig hört talas om någon som powernappar lika mkt som MH), mitt i allt lyckas hon hålla sig vaken när JJ skickar sms, ger tummen upp i ett vändande sms, tuppar sedan av, oklart när, och vaknar med TT invirad i lakan som nu befinner sig i lägenheten igen.

Alltså, nivån.
Hon har snurrat in sig helt i sina egna lögner. Hon håller liksom kvar i utsagor som JJ planerade de skulle säga från början. Men när erkännandet har kommit (att Tove dog i lägenheten) så blir det fel för hon håller fortfarande kvar i vissa av dessa lögner, till exempel bestämde de att låtsas JJ skulle åka till McD för att köpa mat till en full MH som har trillat och spytt. I själva verket skulle JJ iväg med nycklar, mobil och cykel. Men MH tappar liksom bort sig själv i lögnerna och håller kvar vid att hon var hungrig och JJ skulle till McD efter mordet. Helt korkad, hon hänger inte med på att den lögnen redan är genomskådat och alla förstår det var en nödlögn JJ drog för grannen.

Exakt samma sätt höll hon kvar i att hon hade trillat på toan och spytt (vilket också var en lögn för att förklara dunsarna för grannen), oj ja då satt visst Tove och JJ kvar i köket, hon gick upp på toan och trillade och rullade runt på golvet så det var dunsarna men oj just det nej hon spydde nog ändå inte, och förresten så minns hon inte ens om Tove var i köket, ja oj just det hon såg faktiskt inte alls Tove när hon skulle på toan och spy när JJ skulle handla en burgare till henne efter mordet och just det sen åt hon burgaren i köket o halvsov och sen vaknade hon efteråt av T låg inlindad i ett lakan i hallen. Jo tack, man förstår hon har problem med tid (dyskalki), hon kan inte sätta sina lögner i rätt tidsperspektiv i förhållande till mordet.
Citera
Medlem
Citat:

Jag får inte ihop det.

Om du tänker dig att J och M s huvud nästan vidrör varandra. Dom sitter mittemot varandra med T liggandes under sig. I min teori håller eller sitter M på T s utsträckta armar. T s armar är alltså utsträckta ovanför sitt eget huvud. Det är nästan enklast att testa själv om ni har två vuxna personer i hushållet.
Citera
2023-03-20, 22:36
Medlem
Ok sakta i backarna.
Jag har hela tiden hävdat att detta är vrickat/sexuellt/amoröst från Johannas sida..
Nu läste jag i fupen att Maja berättar att Johanna vill till en strippklubb i Göteborg, en strippklubb där tjejer dansar nakna.. inte bara vill, dom besökte strippklubben.
Och hon tittar på porrfilmer där kvinnor har strypsex med varandra, hon skriver passionerade hatlåtar om Tova.
I told you so!
Senast redigerad av A.Stalker 2023-03-20 kl. 22:40.
Citera
2023-03-20, 22:38
Medlem
Citat:
Brukar M ljuga om än det ena än det andra? Har det aldrig gått att lita på henne?

Enligt vad min kusin sa så nej hon är ingen man kan lita på. Något som inte är med i Fup osv är att m och tovas syrra ska ha bråkat nån gång ett tag innan med,

Att m fått luft under j vingar är väl rätt tydligt men skulle inte påstå att hon styrdes som en robot som folk här verkar få det se ut som att m inte skulle ha någon talan osv är inte sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in