Citat:
Ursprungligen postat av
lokalpatriot
Min fetning. Det här tycker jag väger väldigt tungt. JJ är välbekant med hur MH är som person, och då JJ tycks ha planerat detta så har jag extremt svårt att se varför hon ens skulle vilja ja MH i närheten, ifall det inte vore för att hon tänkt blanda in MH i mordet. JJ hade aldrig låtit MH slippa undan "skitgörat", tror jag.
Och ja det tål att tänkas på, varför skulle hon ha stannat kvar i JJ:s lägenhet med en död kropp. En oskyldig person som bevittnat en dödsmisshandel på en tjej (som inte ens gjort något) hade väl ändå ringt polisen och ställt sig utomhus samma sekund som väninnan åker iväg en stund? Därför känns det orimligt att MH skulle varit oskyldig till mordet. Också det, hon hjälpte till att frakta bort kroppen och håller snattran i flera veckors förhör, men hon hade alltså inget med mordet att göra? Hade jag hamnat i samma mord-soppa som MH påstår sig ha hamnat i så hade jag sjungit som en näktergal så fort jag delgivits mordmisstankar, om inte tidigare..
Exakt. Och läser man hennes utsagor, i samband med att hon tar tillbaka hennes spyor, blir det parodiskt. Mitt råd: läs dessa förhör. Grundligt. Det är hallucinatoriskt.
Fritt från minnet: Hon sover, går upp, undviker att se eller märka TT på väg till toan, sedan märker hon att hon är lite hungrig. Var TT är i allt detta? Kanske i förrådet utanför lägenheten (!).
När TT dödas utelämnar hon helt, det passar inte hennes story. Sedan lägger hon sig, tuppar av igen (aldrig hört talas om någon som powernappar lika mkt som MH), mitt i allt lyckas hon hålla sig vaken när JJ skickar sms, ger tummen upp i ett vändande sms, tuppar sedan av, oklart när, och vaknar med TT invirad i lakan som nu befinner sig i lägenheten igen.
Alltså, nivån.