2023-03-20, 21:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Hon var så klart vaken och gjorde i alla fall inget för att förhindra mordet. Att hon ska ha hållt fast armarna är något J påstår. Finns inga bevis för det.

Hur funkar lagen i Sverige? i USA hade de varit självklart... att hon skulle åkt dit även om hon så inte gjort ett dugg... är man med på det så åker man dit på mord även om din uppgift var att stå o vakta dörren.
Citera
2023-03-20, 21:26
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vem skulle kunna sova under såna där omständigheter? Borde i så fall bero på att hon kände sig nöjd och belåten. Människan ljuger och är vidrig.

Ja äntligen!! Det finns inte en chans atg hon sov!

En yrkeskriminell och hans döva mormor hade inte sovit den natten.

Allt MH har sagt i förhör är bullshit och hon har inte förträngt allt heller. Hon är en lögnerska som först beskyddade sin Johanna och nu tänker ”skydda” sin religösa familj.
Citera
Medlem
WifelessProngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
"Jag har skärt mig" och går på läkarlinjen.....

....?
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju precis det du beskriver som lögnhalsen vill att rätten ska tro. Förmodligen har advokaten hjälpt till på traven så negern ska verka mer korkad än hon är. Klarar man av att ta körkort och mörda så finns det gott om hjärnceller. En 4-åring vet att man inte kan döda någon och skulle tycka det var otäckt. Maja tyckte nog att det var häftigt och spännande.

Håller helt med dig. Vi 2 är helt eniga i allt asså. Skrämmande att folk försöker få det som att j övertalat manipulerat henne osv. M är delaktiga mördare. Må hon ruttna i helvetet
Citera
2023-03-20, 21:28
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur funkar lagen i Sverige? i USA hade de varit självklart... att hon skulle åkt dit även om hon så inte gjort ett dugg... är man med på det så åker man dit på mord även om din uppgift var att stå o vakta dörren.
Precis. Nu ska hon spela mer korkad än hon är för att låtsas själv vara ett offer. Hon hade alla möjligheter att ringa polisen istället för att bära ut liket. Tycker negern verkade mer än nöjd och sov sin skönhetssömn i lugn och ro.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-20 kl. 21:30.
Citera
2023-03-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack! Ja precis…om hon inte tröck med armarna med sina knän och smalben o låste henne så men det känns enormt svårt att klara det själv samtidigt som hon gjorde det andra… Ursch
Ärlig talat, inte omöjligt. JJ med sin bastanta kropp på 180 cm, och lägg till en oerhört ilska och motivation till att döda, jämfört med T på sina ca 160 cm och alkohol i kroppen. Vi pratade om JJ inte hade några tydliga skador men man ser ju något som ser ut som rivmärken i hennes nacke, på hennes vänster kind och höger nyckelben. Speciellt i nacken kan jag tänka mig T har rivit henne tillbaka i ett strypgrepp, för att få JJ att släppa taget. Andra och tredje dunsen grannarna då hör (efter kroppen åker i golvet när T blir nedfällt) är JJ som tar all sin styrka och dunkar Ts huvud i golvet, vilket nog fick henne att tappa greppet om JJ och kanske även ledde till hon blev medvetslös. Sedan har JJ gått all in, suttit med all sin kroppsvikt på hennes bröstkorg, samtidigt som hon kvävde T. Beskrivningarna hon berättade om (hur T västes konstigt och hur tungan rörde sig på konstigt sätt) är garanterat sanna. Hon nämner det flera gånger så jag tror hon har den bilden fast hos sig. Men sedan är det såklart lögner att hon frös till is och var chockad osv. Hon kände sig nog rätt så exalterad när hon insåg hon hade ”lyckats”.

Men men, med det sagt betyder det inte MH inte har varit aktiv. Jag är nog 50/50. Jag vet hon inte har sovit, men jag är osäker på om hon bara lät det hända (men inte fysiskt hjälpte till), eller om hon hjälpte till genom att ta bort Ts händer runt JJs hals. I en rättegång har jag svårt att se hur de ska lägga fram att MH varit delaktig i mordet också. Men åklagargänget kanske sitter på gömda kort.
Citera
2023-03-20, 21:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kände jag inte till att Jonna Henningsson hade bott i Vetlanda..

Det måste vara rekord för ett gymnasium att haft två kvinnliga f. d. elever som har skrivit in sig i den svenska kriminalhistorien. Dessutom båda hästtjejer.

Ja... man börjar ju undra vad fan det är frågan om gällandet det gymnasiet.
Citera
2023-03-20, 21:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Precis. Nu ska hon spela mer korkad än hon är för att låtsas själv vara ett offer. Hon hade alla möjligheter att ringa polisen istället för att bära ut liket. Tycker negern verkade mer än nöjd och sov sin skönhetssömn i lugn och ro.

Ja hon är precis likadan som äcklet hon umgås med... hon kan svära sig fri hur mycket hon vill, faktum är att hon var där och gjorde inget för att förhindra det.
Citera
2023-03-20, 21:31
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Min fetning. Det här tycker jag väger väldigt tungt. JJ är välbekant med hur MH är som person, och då JJ tycks ha planerat detta så har jag extremt svårt att se varför hon ens skulle vilja ja MH i närheten, ifall det inte vore för att hon tänkt blanda in MH i mordet. JJ hade aldrig låtit MH slippa undan "skitgörat", tror jag.

Och ja det tål att tänkas på, varför skulle hon ha stannat kvar i JJ:s lägenhet med en död kropp. En oskyldig person som bevittnat en dödsmisshandel på en tjej (som inte ens gjort något) hade väl ändå ringt polisen och ställt sig utomhus samma sekund som väninnan åker iväg en stund? Därför känns det orimligt att MH skulle varit oskyldig till mordet. Också det, hon hjälpte till att frakta bort kroppen och håller snattran i flera veckors förhör, men hon hade alltså inget med mordet att göra? Hade jag hamnat i samma mord-soppa som MH påstår sig ha hamnat i så hade jag sjungit som en näktergal så fort jag delgivits mordmisstankar, om inte tidigare..

Exakt. Och läser man hennes utsagor, i samband med att hon tar tillbaka hennes spyor, blir det parodiskt. Mitt råd: läs dessa förhör. Grundligt. Det är hallucinatoriskt.

Fritt från minnet: Hon sover, går upp, undviker att se eller märka TT på väg till toan, sedan märker hon att hon är lite hungrig. Var TT är i allt detta? Kanske i förrådet utanför lägenheten (!).

När TT dödas utelämnar hon helt, det passar inte hennes story. Sedan lägger hon sig, tuppar av igen (aldrig hört talas om någon som powernappar lika mkt som MH), mitt i allt lyckas hon hålla sig vaken när JJ skickar sms, ger tummen upp i ett vändande sms, tuppar sedan av, oklart när, och vaknar med TT invirad i lakan som nu befinner sig i lägenheten igen.

Alltså, nivån.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-20 kl. 21:46.
Citera
2023-03-20, 21:36
Medlem
Vad gjorde Maja den halvtimmen Johanna va på McDonalds?
Har dom tagit fram, begärt, hittat Johannas andra telefon, den Maja brukar låna när hon lämnar sig egna där hon vill att hennes föräldrar ser henne befinna sig via appen Hitta
Citera
2023-03-20, 21:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tur för MH att hon ställs inför rätta i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Ja MH är säkert nog mycket glad över att ställas inför rätta i Sverige än i USA - eller i sitt födelseland Sydafrika.

Just det. Du åker fast även du enbart har stått och vaktat en dörr.
Citera
2023-03-20, 21:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Håller med dig. Man tror ju aldrig någonsin som förälder att ens barn ska komma att begå ett så fruktansvärt brott som mord. Vidare tror jag att JJs och MHs föräldrar var chockade till en början och inte ska ha trott att det kunde vara sant men har börjat att inse att så här förhåller det verkligen sig.

Undrar dock hur ”chockade” Johannas föräldrar blev. Bruden verkar ju vara fullblodspsykopat och det blir man inte över en natt.

Maja har nog dragits in i situationer med Johanna och hennes ondska. Säkerligen pga av svagt sinne mm och i hopp om att passa in och ha en riktig vän. Men oskyldig är hon inte och hon ljuger i förhör. VEM SOM HELST SER DET!

Jag har uppfostrat och arbetat med ungdomar. Jag vet när de ljuger. Johanna är dock one of a kind och hennes familj och närmaste vänner borde anat för länge sen. Hade hon varit min släkting så hade jag varit glad att hon åkte dit! Jag skojar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in