Citat:
Ursprungligen postat av
argusmaximus
Rimligt.
Hade MH inte hjälpt till hade TT på något sätt åtminstone gett JJ synliga skador, kanske klarat sig. Framförallt hade det varit ett bråk som hörts mer.
Och framförallt - hade MH inte hjälpt till hade JJ a l d r i g vågat lämna MH ensam med ett lik när hon åkte till mcd.
Och MH hade aldrig gett tummen upp-emoji i sms till JJ. Så gör inte en neutral person i den situationen.
Min fetning. Det här tycker jag väger väldigt tungt. JJ är välbekant med hur MH är som person, och då JJ tycks ha planerat detta så har jag extremt svårt att se varför hon ens skulle vilja ja MH i närheten, ifall det inte vore för att hon tänkt blanda in MH i mordet. JJ hade aldrig låtit MH slippa undan "skitgörat", tror jag.
Och ja det tål att tänkas på, varför skulle hon ha stannat kvar i JJ:s lägenhet med en död kropp. En oskyldig person som bevittnat en dödsmisshandel på en tjej (som inte ens gjort något) hade väl ändå ringt polisen och ställt sig utomhus samma sekund som väninnan åker iväg en stund? Därför känns det orimligt att MH skulle varit oskyldig till mordet. Också det, hon hjälpte till att frakta bort kroppen och håller snattran i flera veckors förhör, men hon hade alltså inget med mordet att göra? Hade jag hamnat i samma mord-soppa som MH påstår sig ha hamnat i så hade jag sjungit som en näktergal så fort jag delgivits mordmisstankar, om inte tidigare..