2023-03-20, 21:07
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Om det nu är så att JJ vill straffa MH och hittar på att MH hjälpte till vid mordet genom att hålla Toves armar, hur kommer det sig att hon (JJ) inte hittar på någon ytterligare detalj som gör det ännu mer uppenbart att MH varit proaktiv? Exempelvis att MH också skulle ha dunkat Toves huvud i golvet, eller vad som helst.

Men eftersom att det enda JJ hävdar att MH skall ha gjort är att ha hållit i Toves armar, så tror jag faktiskt att det stämmer. JJ verkar vara en psykopat av rang, men det betyder inte att precis allting hon kläcker ur sig skulle vara felaktigt. Förstår ni hur jag tänker?

Men JJ är också lite iq-befriad, hon tänkte liksom att tre små flaskor bensin skulle räcka att bränna upp en hel kropp.
Citera
2023-03-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Ohyggligt hela händelsen. Tycker synd om alla anhöriga till samtliga av dessa ungdomar. Det finns nog ingen som har barn som tror att ens barn ska mörda. Jag kan inte förställa mig fullt ut hur deras föräldrar känner/mår.

Håller med. Vilken oerhörd tragedi.
Det innebär naturligtvis inte att de inte ska ta ansvar för sina handlingar. Självklart ska de dömas för det de gjort.
Men detta är så oerhört sorgligt för så många anhöriga.
Naturligtvis först och främst för Toves anhöriga. Att förlora sitt älskade barn på det sättet. Vilken sorg.
Men att som förälder leva med att ens barn begått ett så hemskt brott är en smärta som ingen av oss kan sätta oss in i.
Allt så totalt meningslöst och onödigt och sorgligt.
Citera
2023-03-20, 21:10
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Jag ändrar mig fram o tillbaka, nu är jag inne på att JJ dödat Tove alldeles själv. JJ var ju ryttare, de har bra muskelmassa insida av låren och kan klämma åt armarna medan hon tar stryptag.

Ingenting i den medicinska undersökningen talar emot att T inte redan var medvetslös när J ströp henne. Då behöver man inte låsa fast armarna. Enligt analys förekom våld mot huvudet. Kan både vara att huvudet slås mot något (till exempel golvet) eller att något tillhygge använts.
Senast redigerad av Enzyme 2023-03-20 kl. 21:18.
Citera
2023-03-20, 21:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
En sak jag inte får ihop är när de städade upp i badrummet? Var det precis efter Donken och innan dumpning.

De åkte ju direkt hem till JJ efter dumpningen, stannade en kort stund bara och sedan körde hon hem Maja och direkt efter det hem till sin mamma? Eller har jag missförstått?

Kan ni förstå att det inte läckte ut att hon satte eld på Tove? Två gånger!

Bra jobbat Rullman! Hoppas du fortsätter, du är på rätt bana i livet!
Tyckte negern sade att JJ höll på och städade badrummet då hon lägligt nog sov. Det var på morgonen innan hon skjutade hem den lågbegåvade mytomanen.
Citera
2023-03-20, 21:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Nått som är ganska sjukt är väl att detta äckel gått på Njudungsgymnasiet samma skola som horan Jonna Henningson... verkar vara något med kvinnliga psykfall och den skolan... det måste ju vara något slags rekord... att de som skriver in sig i svensk kriminal historia kommer därifrån.
Citera
2023-03-20, 21:13
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Men JJ är också lite iq-befriad, hon tänkte liksom att tre små flaskor bensin skulle räcka att bränna upp en hel kropp.
Så amatörmässigt så man häpnar. Det är nästan omöjligt att elda upp ett lik då kroppen består mest av vatten.
Citera
2023-03-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag instämmer helt med er andra angående MH.

MH har överbeskyddande föräldrar som hon hade kunnat ringa, och blivit hämtad. Den chansen hade hon flera gånger - särskilt när JJ försvann till donken.

Vad är det för en människa som klarar av att bevittna/hjälpa till vid ett mord? Och sedan inför föräldrar och bror verka helt normal dagen efter. MH höll på med telefonen och spelade spel/kollade Pinterest i en timme när hon kom hem efter mordet. Sedan återvänder hon med JJ till mordplatsen!! Hon hade kunnat slå larm, bett sina föräldrar om hjälp. Om hon velat spela sårbar och utnyttjad, alla hade köpt det om hon bara slagit larm. Men nej, hon sitter sedan häktad i 2 veckor och ljuger och håller tyst om var Tove är dumpad och bränd.

Jag anser att man borde göra en till ordentlig utredning av MH, jag är övertygad om att hon kommer att visa samma empatistörning och psykopatiska drag som JJ.

En skör person hade inte kunnat vara så normal och sitta och hålla tyst om en gömd kropp och ljuga gång på gång inför förhörsledare. MH beter sig som en erfaren brottsling.

Om MH ändå bara hade slagit larm och berättat och hjälpt polisen! Om ändå! Hon visar ingen omsorg eller respekt för Tove, eller Toves anhöriga och sambo. MH är helt kall.

Jag vill bara säga att jag tror att MH:s föräldrar verkligen gjort allt man kan begära av ett föräldrapar med en sån här dotter. Med deras stöd och kärlek hade MH hade lyckats vända sitt liv och studierna till det bättre, och hade en framtid. Det är inte deras fel att dottern valde att ha ihjäl och bränna och gömma kroppen av en ung oskyldig kvinna.

Jag tycker det känns ganska tydligt att MH har någon form av intellektuell funktionsnedsättning och därmed inte agerat helt logiskt utan blivit starkt manipulerad och påverkad av JJ och bara gjort som hon blivit tillsagd samt hållit tyst av rädsla. Hon om någon har ju både hört och sett vad JJ är kapabel till. Detta i kombination med att hon var i stort behov av JJ som sin enda ”vän” och verkade vara henne villkorslöst trogen.
Citera
2023-03-20, 21:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ingenting i den medicinska undersökningen talar emot att T redan var medvetslös när J ströp henne. Då behöver man inte låsa fast armarna. Enligt analys förekom våld mot huvudet. Kan både vara att huvudet slås mot något (till exempel golvet) eller att något tillhygge använts.
Jag tror inte en sekund på att negern låg och sov utan deltog aktivt i mordet. Faktum är att hon inte ens hade kräkt vilket framkom i FUP. Lögner i båda led.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
JJ när hon försökte skylla över allt på grannen när han skjutsade henne till donken! haha Tove låg i hans baklucka... de som påstår att JJ är smart måste ju ha en iq lägre än en sten... bara o läsa hennes fantasier får en att cringa ganska hårt... man måste ju vara en åsna för att tro på de där sagorna.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte så säker på att det där sms:et är skrivet den gången, utan verkar kunna komma från en annan händelse. Sms konversationen har inget datum som vi kan se och har överlämnats till polsen av Toves mamma.

Om jag fattar det rätt är denna P*G fotbollstränare/fritidsledare.

Förhör M*y, Toves syster:

A 153/395

" Har du och Tove pratat om en händelse hemma hos A*lbin när han bodde i sin förra
lägenhet?
Ja, det måste vara den händelsen när Johanna är där och bankar på och vill ha tag i Tove.
Johanna och någon mer var där och ville prata med Tove. Men detta har jag bara fått
återberättat. Jag var inte där. Jag har hört händelsen många gånger, men är inte insatt i den.
Vet du när det skedde?
Om A*lbin bodde i den lägenheten så borde det vara mer än ett och ett halvt år sedan.
Hur tog Tove det?
Hon mådde jättedåligt. Hon skar sig den kvällen. Tvärs över låret.
Varför?
Hon mådde så dåligt och fick ångest och behövde ta ut det på något sätt.
Förhörsledarens anteckning: M*y förevisas konversationen som Tove haft med P*eter
G*ustavsson (P*G) som varit fotbollstränare för Tove och M*y.
Vet du vad det handlar om?
Det skulle m*ycket väl kunna vara den här händelsen med trapphuset.
Vi vet att det har förekommit sms-konversationer mellan dig och Johanna och mellan Tove
och Johanna där ska det ha uttryckts hårda ord.
Kan du berätta om detta och varför det blivit så?
Det är nog förmodligen om alla bråk och tjafs och alla rykten och så.
"

S 402:

"SMS-konversation överlämnad av C*arina T*önnies till polis Martina Engstrand den 23 okt 2022.
Enligt C*arina så är detta konversationer mellan Tove och P*G, ev P*eter G*ustavsson fritidsledare
Landsbro
"
T: "Jag kan inte, de är i trapphuset...
jag är i stan
"

P*G: "Vilka är det och vad tjafsar de om?"

T:"Att de hatar mig och M*y
"Förlåt"
"Jag är rädd"

P*G:"Gå därifrån istället! Varför är de arga på dig och M*y? Vilka är dom?"

T:"Jag kan inte. De är precis utanför! För att M*y träffar J*ulius som Johanna har legat med"

P*G:"Bråkar ni fortfarande om det! Om du inte kan gå därifrån så vet jag inte riktigt vad du/jag kan göra?"

T:"Jag trodde inte det, men tydligen! Jag ör bara jätterädd
och jag har skärt mig (för första gången sen tidig höst
"
Johanna verkar ha väldigt svårt att ta at någon annan är med de killar som hon har haft. Skummat lite i förhör och det är ett åtekommande beteende att Johanna hämnas på dom som hon blir svartsjuk på eller arg på.

Läs gärna E*llen D*anlids vittnesmål om det hon hört om dörrbränderna och om hennes bil som blev sprayad me ordet BITCH. A 153/753

Även M*y och A*lbin berätar liknande versioner. Förutom att Maja berättar om hatet och viljan hos Johanna att förinta Tove och M*y i förhör A153/1275-1279. Ruggiga historier som man kan ta för sig.

"Jag har skärt mig" och går på läkarlinjen.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det räcker. Rekvisitet för Gravfridsbrott är: "Den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller eljest gör skada eller ofog på kista, urna, grav eller annat de dödas vilorum eller på gravvård"

Gravfridsbrott har hon erkänt. Men osäker om hon erkänt grovt. Det är ju J som enligt vittnesförhör eldat på kroppen vid två olika tillfällen.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
De hade ju planer på slå TT påvägen hem, men var trevligt på vägen hem så blev inget. Om det hade planer på att slå henne, så tror jag inte ett uns att MH, går och lägger sig när de skall "reda ut bråket".... (vilket var lögn, för att lura dit TT. MH måste ju ha hjälpt till. Inte sovit.

Det finns inget som bevisar att hon sov, endast motbevis. Och hennes beskrivningar av hur trött hon var låter ju som när ett dagisbarn ljuger. Hon blev medvetslös direkt vid hemkomst. Sov sig igenom när hela huset skakade (nivå jordbävning om man ska tro på grannen) svarade dock direkt på ett sms (när hon sov) somnade mitt i ätandet av burgaren. De kanske ramlade i trappan (när de bar ner Tove) för att Maja somnade på stående fot? Lite konstigt att hon inte drog den! Ja och hon somnade i bilen med, halvsov säkert hela vägen dit (med ett lik i baksätet) och somnade direkt när JJ sa det är ”lugnt” efter att de fått ut TT ur bilen. Full av adrenalin så klart, men nej Maja sov. Vänta, somnade inte hon direkt när de kom fram till Storgatan igen? Snälla och bej!

Maja var vaken. Hon deltog. Och somnade först när hon var hemma, efter att hon hade spelat lite och kollat Pinterest. Flera timmar efter att Tove dog.

Hoppas inte hon kommer undan med det här. Hon är lika iskall och nästan lika livsfarlig som Johanna. Lögnerska som vill behaga allt och alla. Det är vad hon är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in