2023-03-20, 20:29
Medlem
maxatdunders avatar
Ur fupen

Citat:
Hon var i lägenheten helt kort, gick in med skorna
och lade hackakorna i frysen och lämnade sedan lägenheten. Hon rörde inget annat där och
mötte ingen i anslutning till besöket i lägenheten.
Citera
2023-03-20, 20:30
Medlem
För en som inte har tiden att hänga med i allt kring detta… och inte hinner läsa förundersökningen. vart var blödningen bakom skallbenet? Det finns tre hjärn hinnor.

Ex. En epiduralblödning uppkommer vid kraftigare trauman. När personen slår i huvudet blir den medvetandesänkt på grund av traumat Den vaknar till efter ett tag för att återigen bli medvetandesänkt på grund av blödning.

Det finns risk för inklämning av hjärnstammen: Sjunkande puls, stigande BT, vidgade och stela pupiller.

Som jag förstått var blödningen ringa. Men själva traumat i sig gör att versionen blir medvetandesänkt vilket klart kan vara anledning till att hon blev ett lätt offer.
Citera
2023-03-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag tror, efter att ha läst HELA fkn FUPen, inte M gjorde det, själva mordet, tror inte hon skulle fixa det helt enkelt. Tror heller inte hon trodde det skulle kunna hända, men att hon fick veta det direkt, i motsats till vad hon säger. Hon har varit medlöpare, aktiv i att dölja och skydda. Tror heller inte att hon fixade att tända elden. JJ är stenhård, iskall psykopat, inga känslor existerar utanför henne själv. Hennes bekantskapskrets är äckligt samstämmig, oberoende av varandra.

Jag tror inte heller att hon var med på badrummet. Jag tror att hon genuint trodde att de skulle prata i lägenheten, inte misshandla, när de väntade på Tove utanför Nöjet. Jag tror dock att hon var vaken i lägenheten, utan att ingripa, men det är, naturligtvis, bara spekulationer.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har läst att polisen såg en sådan när de kom till platsen, och JJ säger att det är hennes påse. Så grannen kanske mnns fel där om burken?

"Efter att H*edvig är klar går hon ut i hallen och in i vardagsrummet där även Johanna har sin
säng. H*edvigs kollega har kollat noga i detta rum så hon kollar bara snabbt över detta rum.
Det som utmärker sig i detta rum är en röd soppåse som ligger på golvet precis till vänster när
man kommer in i vardagsrummet. I den röda soppåsen ligger det en TetraPak vin. Hedvig
berättar att ett vittne har berättat om denna röda soppåse med vinboxen. Vittnet har berättat
att denna påse låg i Toves cykelkorg. Vittnet har sagt att Johanna tagit med sig denna soppåse
upp till hennes lägenhet. Vittnet berättade att Johanna sagt att cykeln tillhörde hennes kompis.
"

Hm, man kan ju inte lita på JJ va?

A 153/925
Förhör JJ 16/10

"Förhörsledaren har fått fram uppgifter som behöver klargöras kring Toves cykel.
På frågor svarar Johanna:
Toves cykel stod precis på uppfarten, fastlås i ett litet staket.
Johanna upplever att cykeln var borta när de kom tillbaka från Donken. Den stod inte kvar
när de kom tillbaka.
Precis efter att de ska åka och köpa mat på McDonalds så tar Johanna med sig sin röda
plastpåse med vin från Toves cykelkorg. Hon la den i bilen och tog med sig den upp till
lägenheten när de hade hämtat mat och var tillbaka
"

A 153/929
Sammandrag tidigt förhör Johanna (18 okt)

"Lördag 15/10
Johanna och Maja samt Louise Sten är hemma hos Johanna på förfest och där dricker
Johanna 2 glas vin 15% och de båda andra dricker också vin okänd mängd.
Johanna känner sig salongsberusad men inte särskilt full.
De går iväg ca 22-22.30 och när de går så har Johanna med sig en flaska vin i en röd påse
medan Maja har en Bag in Box med sig. De gömmer dessa vid ett elskåp innan de kommer
fram till Nöjet.
"

/930

"När de kom fram till lägenhetshuset så ställde Tove sin cykel vid ett järnstaket vid huset och
låste cykeln via ett hjul och till staketet.
Johannas påse med vin glömmer hon kvar på cykeln medan Maja tar med sig sin dunk med
vin upp
"

/932
"När de kom fram till lägenhetshuset så ställde Tove sin cykel vid ett järnstaket vid huset och
låste cykeln via ett hjul och till staketet.
Johannas påse med vin glömmer hon kvar på cykeln medan Maja tar med sig sin dunk med
vin upp
"

/934

"Johannas påse med vin tog Johanna med sig upp till lägenheten och ställde den i
vardagsrummet och hon har inte tittat i påsen
"

Så, det kan vara så att JJ berättar sanningen, att påsen i cykelkorgen är hennes, men det kan vara en lögn också. att Tove också hade något med sig i cykelkorgen, och det är nu slängt eller brändes med Tove.

Jag litar inte på JJ.

Tror det är sant. Fast det var ingen flaska. Det var en tetra-förpackning, variant typ en liter. Ej bag in box utan som ett juicepaket. Den sorten hon hade bett sin bror köpa tidigare. De (M och J) hade med sig vin till Nöjet och gömde bakom något. ”Elskåp”? Sen när de promenerade hem ställde JJ påsen i TT cykelkorg och glömde ta med den upp till lägenheten.

Det finns ett vittne som sett Maja springa ut och in från en port till ett hus där vid Nöjet. De gömde säkert vinet utanför och gick ut för att dricka. Ni vet, lite knattedisco.

Finns även en bild från en telefon där MH är på väg till Nöjet. Iklädd sina rosa tights och bärandes på sin bag in box.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag är också övertygad om att Maja spelar kuvad och är klädd i offerkofta. Har för mig att hon har körkort och studerar vilket man inte kan om man gör sig själv till förståndshandikappad. Stötande att läsa i FUP hur hon påstår sig sova genom livet och speciellt som dom precis har mördat någon och försökt elda upp. Tragiskt om hennes lögner håller och att hon kommer undan.

Den andra borde verkligen spärras in på livstid men att mordbrännare släpps lösa i Sverige är inget nytt även om dom eldat upp fastigheter för miljoner. Så sjuk i huvudet som den där JJ är så är det märkligt hur hon kunde friskförklaras men psykopater kanske är svårare att mäta. Läste någonstans i tråden att dom delar cell. Stämmer det verkligen eller har dom gjort det av speciella skäl för att avlyssnas? Obegripligt om det är sant annars. Dessutom borde ju JJ lätt kunna mörda sin vän med tanke på hur hatisk hon borde vara nu. Hon blev ju chockad då Maja erkände att dom dödat och släpat in liket i skogen.
Nej nej de delar absolut inte cell.
Dock har iaf Maja delat cell med annan intagen på häktet. Samsittning. Och Maja pratade lite väl mkt till denna cell kamrat.
Citera
2023-03-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Enligt traditionell halacha, den judiska lagen, är den jude som antingen är född av en judisk mor eller har konverterat till judendomen av erkänd rabbin. Så är det för majoriteten av judar och för ortodoxa och konservativa (masorti) judar. Reformjudendom (ibland också kallad Liberal judendom eller Progressiv judendom) accepterar under vissa omständigheter även en person som jude om endast pappan är jude, men oftast endast om barnet växte upp i en familj som följer de judiska traditionerna."

https://jfst.se/judendom-judar/vem-aer-jude/
Oavsett kan hon nog betraktas som sionist med invandrarbakgrund och med halvt ursprung i mellanöstern.

Frågan är om sionismen är relaterad till hatet mot brottsoffret, eftersom JJ kallar Tove för "Lucifers slavar" som har ursprung i den judiska bibeln. Även prat om djävulen och kallar henne hund är typiskt mellanösternjargong. Knappast ett religiöst mord men om JJ betraktade Tova som gojim kan det vara en bidragande faktor.
Citera
2023-03-20, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag är också övertygad om att Maja spelar kuvad och är klädd i offerkofta. Har för mig att hon har körkort och studerar vilket man inte kan om man gör sig själv till förståndshandikappad.

Hon kanske inte är totalt efterbliven inom alla områden, hon kan ju uttrycka sig adekvat språkligt t.ex.

Till och man han Mats från Köping har ju körkort, visserligen bara för A-traktor men ändå.

Att hon studerar säger väl inte så mycket egentligen, det kan ju vara anpassad studiegång.
Citera
2023-03-20, 20:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Dock har iaf Maja delat cell med annan intagen på häktet. Samsittning. Och Maja pratade lite väl mkt till denna cell kamrat.
Tack! Skönt att höra då det annars hade varit abnormt.
Citera
2023-03-20, 20:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hon kanske inte är totalt efterbliven inom alla områden, hon kan ju uttrycka sig adekvat språkligt t.ex.

Till och man han Mats från Köping har ju körkort, visserligen bara för A-traktor men ändå.

Att hon studerar säger väl inte så mycket egentligen, det kan ju vara anpassad studiegång.
Så då behöver man alltså inte ta ansvar för sina handlingar? Är det så du menar? Människan är smartare än så och har gått in för att spela dum. Det är inte så lätt och därför har hon också avslöjat sig då man läst FUP att hon kan klockan väl och vet exakt när hon säger sig ha sovit. Hoppas inte rätten är lika lättlurad som en del här i tråden.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-20 kl. 20:41.
Citera
2023-03-20, 20:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
MH mår bäst av att hon inte gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77

Det mår säkert MH bäst av.

Annars vet ingen vad som ev. skulle kunna hända.
Citera
2023-03-20, 20:40
Medlem
Ohyggligt hela händelsen. Tycker synd om alla anhöriga till samtliga av dessa ungdomar. Det finns nog ingen som har barn som tror att ens barn ska mörda. Jag kan inte förställa mig fullt ut hur deras föräldrar känner/mår.
Citera
2023-03-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmarson
Det här tycker jag säger en hel del om JJs personlighet eller störning, ett psykopatdrag:

Aktbilaga 153 sidan 1017

Framförallt hur hon beskriver att övertalandet av T att följa med kunde göras utan "motstånd". För en psykopat är det inte fråga om att respektera andras vilja utan andra personers vilja är bara grader av motstånd i förhållande till den egna viljan. Om T hade sagt nej och inte alls ville följa med så skulle hon övertalas och gjorde i det fallet mycket motstånd. I det här fallet så behövdes ingen övertalning utan det gick att få med sig T utan motstånd.

Det är inte så ofta som en psykopat så tydligt avslöjar sin tankevärld.
Hon framstod nästan stolt när hon berättade.. Fruktansvärt obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in