2023-03-20, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Så då behöver man alltså inte ta ansvar för sina handlingar? Är det så du menar? Människan är smartare än så och har gått in för att spela dum. Det är inte så lätt och därför har hon också avslöjat sig då man läst FUP att hon kan klockan väl och vet exakt när hon säger sig ha sovit. Hoppas inte rätten är lika lättlurad som en del här i tråden.

Jo, givetvis skall hon ta fullt ansvar för sina handlingar.

Men hon kommer säkert som du skriver att spela på sitt begåvningshandikapp för att klara sig så lindrigt undan som möjligt.
Citera
2023-03-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Min fetning. Det här tycker jag väger väldigt tungt. JJ är välbekant med hur MH är som person, och då JJ tycks ha planerat detta så har jag extremt svårt att se varför hon ens skulle vilja ja MH i närheten, ifall det inte vore för att hon tänkt blanda in MH i mordet. JJ hade aldrig låtit MH slippa undan "skitgörat", tror jag.

Och ja det tål att tänkas på, varför skulle hon ha stannat kvar i JJ:s lägenhet med en död kropp. En oskyldig person som bevittnat en dödsmisshandel på en tjej (som inte ens gjort något) hade väl ändå ringt polisen och ställt sig utomhus samma sekund som väninnan åker iväg en stund? Därför känns det orimligt att MH skulle varit oskyldig till mordet. Också det, hon hjälpte till att frakta bort kroppen och håller snattran i flera veckors förhör, men hon hade alltså inget med mordet att göra? Hade jag hamnat i samma mord-soppa som MH påstår sig ha hamnat i så hade jag sjungit som en näktergal så fort jag delgivits mordmisstankar, om inte tidigare..

Jag instämmer helt med er andra angående MH.

MH har överbeskyddande föräldrar som hon hade kunnat ringa, och blivit hämtad. Den chansen hade hon flera gånger - särskilt när JJ försvann till donken.

Vad är det för en människa som klarar av att bevittna/hjälpa till vid ett mord? Och sedan inför föräldrar och bror verka helt normal dagen efter. MH höll på med telefonen och spelade spel/kollade Pinterest i en timme när hon kom hem efter mordet. Sedan återvänder hon med JJ till mordplatsen!! Hon hade kunnat slå larm, bett sina föräldrar om hjälp. Om hon velat spela sårbar och utnyttjad, alla hade köpt det om hon bara slagit larm. Men nej, hon sitter sedan häktad i 2 veckor och ljuger och håller tyst om var Tove är dumpad och bränd.

Jag anser att man borde göra en till ordentlig utredning av MH, jag är övertygad om att hon kommer att visa samma empatistörning och psykopatiska drag som JJ.

En skör person hade inte kunnat vara så normal och sitta och hålla tyst om en gömd kropp och ljuga gång på gång inför förhörsledare. MH beter sig som en erfaren brottsling.

Om MH ändå bara hade slagit larm och berättat och hjälpt polisen! Om ändå! Hon visar ingen omsorg eller respekt för Tove, eller Toves anhöriga och sambo. MH är helt kall.

Jag vill bara säga att jag tror att MH:s föräldrar verkligen gjort allt man kan begära av ett föräldrapar med en sån här dotter. Med deras stöd och kärlek hade MH hade lyckats vända sitt liv och studierna till det bättre, och hade en framtid. Det är inte deras fel att dottern valde att ha ihjäl och bränna och gömma kroppen av en ung oskyldig kvinna.
Citera
2023-03-20, 20:44
Medlem
Sveppss avatar
En sak jag inte får ihop är när de städade upp i badrummet? Var det precis efter Donken och innan dumpning.

De åkte ju direkt hem till JJ efter dumpningen, stannade en kort stund bara och sedan körde hon hem Maja och direkt efter det hem till sin mamma? Eller har jag missförstått?

Kan ni förstå att det inte läckte ut att hon satte eld på Tove? Två gånger!

Bra jobbat Rullman! Hoppas du fortsätter, du är på rätt bana i livet!
Citera
2023-03-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Så då behöver man alltså inte ta ansvar för sina handlingar? Är det så du menar? Människan är smartare än så och har gått in för att spela dum. Det är inte så lätt och därför har hon också avslöjat sig då man läst FUP att hon kan klockan väl och vet exakt när hon säger sig ha sovit. Hoppas inte rätten är lika lättlurad som en del här i tråden.

Helt jävla rätt.
Citera
2023-03-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Min fetning. Det här tycker jag väger väldigt tungt. JJ är välbekant med hur MH är som person, och då JJ tycks ha planerat detta så har jag extremt svårt att se varför hon ens skulle vilja ja MH i närheten, ifall det inte vore för att hon tänkt blanda in MH i mordet. JJ hade aldrig låtit MH slippa undan "skitgörat", tror jag.

Och ja det tål att tänkas på, varför skulle hon ha stannat kvar i JJ:s lägenhet med en död kropp. En oskyldig person som bevittnat en dödsmisshandel på en tjej (som inte ens gjort något) hade väl ändå ringt polisen och ställt sig utomhus samma sekund som väninnan åker iväg en stund? Därför känns det orimligt att MH skulle varit oskyldig till mordet. Också det, hon hjälpte till att frakta bort kroppen och håller snattran i flera veckors förhör, men hon hade alltså inget med mordet att göra? Hade jag hamnat i samma mord-soppa som MH påstår sig ha hamnat i så hade jag sjungit som en näktergal så fort jag delgivits mordmisstankar, om inte tidigare..
Bra poäng!

Om mina fördomar om svenska polisen stämmer behöver de ofta hjälp med att tänka, och risken är stor att de missar grundläggande logiska motsägelser hos MGM och att många skyldiga därför kommer undan.

Det räcker ju ofta med lögn om egen ålder och uppenbart falska ID-handlingar för att komma undan straff i sverige.

Och vad jag kan se i förhören verkar inte tankeverksamheten vara särskilt imponerande hos förhörsledarna. Även om de försöker de sänka sig till den förhördes nivå för att väcka sympati.

Men efter att ha både hjälpt till att leta efter brottsoffret innan och hjälpt till med kroppen efteråt så är hon medskyldig oavsett.

Lika dålig bortförklaring som att Tove dog av en "olyckshändelse" under ett stryptag.
Citera
2023-03-20, 20:49
Medlem
Kikade lite på rullmans fall han haft tidigare. Det ser inte lika lovande ut som man tror. Men hoppas iaf mh åker på livstid. Den sand n**** ska inte komma undan. Som många sagt hon har haft flera tillfällen att kontakta polis. Hon hade fått mindre straff om hon kontakta polis dagen efter och gått emot j skyllt allt på henne än ljugit som hon gjort för sen försöka tala sanning.
Citera
2023-03-20, 20:54
Medlem
Jag ändrar mig fram o tillbaka, nu är jag inne på att JJ dödat Tove alldeles själv. JJ var ju ryttare, de har bra muskelmassa insida av låren och kan klämma åt armarna medan hon tar stryptag.
Citera
2023-03-20, 20:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jo, givetvis skall hon ta fullt ansvar för sina handlingar.

Men hon kommer säkert som du skriver att spela på sitt begåvningshandikapp för att klara sig så lindrigt undan som möjligt.
Då är vi överens!
Citera
2023-03-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
För en som inte har tiden att hänga med i allt kring detta… och inte hinner läsa förundersökningen. vart var blödningen bakom skallbenet? Det finns tre hjärn hinnor.

Ex. En epiduralblödning uppkommer vid kraftigare trauman. När personen slår i huvudet blir den medvetandesänkt på grund av traumat Den vaknar till efter ett tag för att återigen bli medvetandesänkt på grund av blödning.

Det finns risk för inklämning av hjärnstammen: Sjunkande puls, stigande BT, vidgade och stela pupiller.

Som jag förstått var blödningen ringa. Men själva traumat i sig gör att versionen blir medvetandesänkt vilket klart kan vara anledning till att hon blev ett lätt offer.
Endast en vävnadsskada i bakhuvudet som enbart når fettvävnaden, ingen fraktur i skallen, inget blod eller luft i skallen i några skikt.
Citera
2023-03-20, 21:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag instämmer helt med er andra angående MH.

MH har överbeskyddande föräldrar som hon hade kunnat ringa, och blivit hämtad. Den chansen hade hon flera gånger - särskilt när JJ försvann till donken.

Vad är det för en människa som klarar av att bevittna/hjälpa till vid ett mord? Och sedan inför föräldrar och bror verka helt normal dagen efter. MH höll på med telefonen och spelade spel/kollade Pinterest i en timme när hon kom hem efter mordet. Sedan återvänder hon med JJ till mordplatsen!! Hon hade kunnat slå larm, bett sina föräldrar om hjälp. Om hon velat spela sårbar och utnyttjad, alla hade köpt det om hon bara slagit larm. Men nej, hon sitter sedan häktad i 2 veckor och ljuger och håller tyst om var Tove är dumpad och bränd.

Jag anser att man borde göra en till ordentlig utredning av MH, jag är övertygad om att hon kommer att visa samma empatistörning och psykopatiska drag som JJ.

En skör person hade inte kunnat vara så normal och sitta och hålla tyst om en gömd kropp och ljuga gång på gång inför förhörsledare. MH beter sig som en erfaren brottsling.

Om MH ändå bara hade slagit larm och berättat och hjälpt polisen! Om ändå! Hon visar ingen omsorg eller respekt för Tove, eller Toves anhöriga och sambo. MH är helt kall.

Jag vill bara säga att jag tror att MH:s föräldrar verkligen gjort allt man kan begära av ett föräldrapar med en sån här dotter. Med deras stöd och kärlek hade MH hade lyckats vända sitt liv och studierna till det bättre, och hade en framtid. Det är inte deras fel att dottern valde att ha ihjäl och bränna och gömma kroppen av en ung oskyldig kvinna.
Instämmer helt och hade kunnat skrivit det själv.
Citera
2023-03-20, 21:04
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Jag ändrar mig fram o tillbaka, nu är jag inne på att JJ dödat Tove alldeles själv. JJ var ju ryttare, de har bra muskelmassa insida av låren och kan klämma åt armarna medan hon tar stryptag.

Jag tror definitivt att JJ dödat TT själv. Hon nämner därför MHs delaktighet i förhör så hon inte behöver gå igenom ett långt fängelsestraff själv och dessutom inte få all skit själv. Jag tror på MH och hur hon har känt under händelseförloppet, hon är oerhört svag och vågar inte säga nej till JJ. Jag tror helt ärligt ingen hade vågat säga nej till JJ att hjälpa henne med att flytta kroppen när hon precis tagit livet av en annan människa med bara sina händer, inte när man vet hur JJ är som person.
Citera
2023-03-20, 21:05
Medlem
Om det nu är så att JJ vill straffa MH och hittar på att MH hjälpte till vid mordet genom att hålla Toves armar, hur kommer det sig att hon (JJ) inte hittar på någon ytterligare detalj som gör det ännu mer uppenbart att MH varit proaktiv? Exempelvis att MH också skulle ha dunkat Toves huvud i golvet, eller vad som helst.

Men eftersom att det enda JJ hävdar att MH skall ha gjort är att ha hållit i Toves armar, så tror jag faktiskt att det stämmer. JJ verkar vara en psykopat av rang, men det betyder inte att precis allting hon kläcker ur sig skulle vara felaktigt. Förstår ni hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in