2023-03-19, 20:57
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Dagen är kommen. Det tog bara 29 år. Jag hade Internet hemma redan 1994 men aldrig känt behovet av anonymitet. NU tror jag att jag behöver sätta mig in i det här begreppet VPN-tunnel. Nej, inte för att bedriva illegal verksamehet o dyl; jag måste hålla koll på mitt designteam världen över på bla Instagram. Fick för en stund sedan ett meddelande på Messenger från en av dem som bor i Indonesien:
"xxxxxxx xxxxxxx can't collaborate because they don't have access to Instagram music."

Googlade och hamnade här:
https://cybernews.com/how-to-use-vpn...-on-instagram/

Men vi har Bahnhof. Kan någon bara säga att ja:
"Kör på Bahnhof Integrity VPN för 29 kr/mån. Det räcker."

Annars finns det ju alternativ. NordVPN, SurfShark... Vad behöver jag? Jag ska bara kringgå min geografiska position.

Jag kör den privat och litar på den till 100% men skulle aldrig använda den i yrket oavsett jobb. (inget annat än "in house" lösning är bra nog när det kommer till jobb.)
Citera
2023-03-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Antingen jobbar du hos protonmail eller så är du korkad. Jag har själv varit med en utredning där protonmail samarbeta med polisen gällande mejl. Polisen fick svar på sina frågor tack vare protonmail. Kom med motbevis tack.
Åter igen, är du efterbliven? De har samarbeten med schweizisk polis då de är schweiziskt. Du är svensk och ingen på Proton kommer hjälpa svensk polis. Det vore bokstavligen olagligt av dem att göra det.

https://torrentfreak.com/best-vpn-an...ing/#protonvpn

Har du svenska exempel kan du lägga upp FUP.
Senast redigerad av wuseisretarded 2023-03-19 kl. 21:11.
Citera
2023-03-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Proton ger myndigheterna allt de vill ha.

https://www.theverge.com/2021/9/6/22...identification
Jag har redan sagt att de loggar IP på begäran. Därav bör du använda VPN eller deras onion. Om du tycker en IP är så illa kan du ju säga vilket alternativ som är bättre.

Från din egna länk
Citat:
Crucially, the order did not provide the contents of the activist’s email, which are encrypted and cannot be accessed by Proton.

https://proton.me/blog/climate-activist-arrest
Citat:
Under no circumstances can our encryption be bypassed, meaning emails, attachments, calendars, files, etc. cannot be compromised by legal orders.
Proton Mail does not give data to foreign governments; that’s illegal under Article 271 of the Swiss Criminal code. We only comply with legally binding orders from Swiss authorities.
Swiss authorities will only approve requests which meet Swiss legal standards (the only law that matters is Swiss law)
Under Swiss law, it is obligatory for a user to be notified if a third party makes a request for their private data and such data is to be used in a criminal proceeding.
Senast redigerad av wuseisretarded 2023-03-19 kl. 21:22.
Citera
2023-03-19, 21:15
Medlem
https://stacksocial.com/sales/slickv...e-subscription

$19,95 för ett livstidsabonnemang.
Jag har inte personligen provat Slick VPN men har hört mycket positivt om dom. Gillar man inte just Slick så finns många andra leverantörer att välja bland på siten, Slick var bara den första som kom upp när jag sökte på "lifetime vpn".
Nord, Ivacy och Windscribe är annars kända aktörer i branschen men dom kostar lite mer, dock är det fortfarande småpengar.
Citera
2023-03-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Åter igen, är du efterbliven? De har samarbeten med schweizisk polis då de är schweiziskt. Du är svensk och ingen på Proton kommer hjälpa svensk polis. Det vore bokstavligen olagligt av dem att göra det.

https://torrentfreak.com/best-vpn-an...ing/#protonvpn

Har du svenska exempel kan du lägga upp FUP.

Herregud. Så du anser att en länk där protonmail skriver en sak är mer sann än någon som verkligen har haft med dom att göra?

Protonmail GAV polisen tillräckligt med information som kunde vägleda polisen. Kommer inte gå in på vad exakt. Men jag läste fupen och där diskuterar polisen och protonmail flitigt. Påpekar igen, jag är med i fupen också. Vill inte ofta outa mig. Men hey upp till dig att använda protonmail men tyvärr kommer jag inte göra det längre pga samarbete. Sen vilken typ av samarbete dom har är olika men i mitt fall så ansåg jag det var ett skadligt samarbete om det så var lite information. Hade inte polisen gett denna info så hade jag det varit mycket större chanser för mig.
Citera
2023-03-20, 11:42
Medlem
Citat:
Herregud. Så du anser att en länk där protonmail skriver en sak är mer sann än någon som verkligen har haft med dom att göra?

Protonmail GAV polisen tillräckligt med information som kunde vägleda polisen. Kommer inte gå in på vad exakt. Men jag läste fupen och där diskuterar polisen och protonmail flitigt. Påpekar igen, jag är med i fupen också. Vill inte ofta outa mig. Men hey upp till dig att använda protonmail men tyvärr kommer jag inte göra det längre pga samarbete. Sen vilken typ av samarbete dom har är olika men i mitt fall så ansåg jag det var ett skadligt samarbete om det så var lite information. Hade inte polisen gett denna info så hade jag det varit mycket större chanser för mig.
Neger snälla nu...

Du påstår ju bara allt det där. Var är källan? Du har ju ingen, vilket får det att låta som att du bara hittar på. Schweizisk lag förbjuder det du pratar om. Du vill inte ens gå in på VAD de gav ut. Varför kan du inte bara medge att du hittar på?

Och åter igen, vilket är alternativet? Vilket alternativ är bättre?

Senast redigerad av wuseisretarded 2023-03-20 kl. 11:55.
Citera
2023-03-20, 12:49
Medlem
Citat:
Neger snälla nu...

Du påstår ju bara allt det där. Var är källan? Du har ju ingen, vilket får det att låta som att du bara hittar på. Schweizisk lag förbjuder det du pratar om. Du vill inte ens gå in på VAD de gav ut. Varför kan du inte bara medge att du hittar på?

Och åter igen, vilket är alternativet? Vilket alternativ är bättre?

Hey det är upp till dig att besluta om du vill köra deras mejl och bli rövknullad när du minst ana det. Är du den typen som trodde encrochat mm var säkra också? Sorgligt att man litar på en text..likaså med nordvpn men ändå säger folk att den är säker trots det finns bevis på att infon säljs till 3e hand.

När någon dör så är inte den döde som lider...

Samma med idioter.
Citera
2023-03-20, 12:53
Medlem
Citat:
Hey det är upp till dig att besluta om du vill köra deras mejl och bli rövknullad när du minst ana det. Är du den typen som trodde encrochat mm var säkra också? Sorgligt att man litar på en text..likaså med nordvpn men ändå säger folk att den är säker trots det finns bevis på att infon säljs till 3e hand.
För fjärde gången nu, vilket alternativ förespråkar du? Klart jag litar på en lagtext, är du sinnesslö? Varför skulle ProtonMail bryta mot lagen?

Citat:
Samma med idioter.
Ja man får ju hoppas att du bara trollar eller shillar, för läsförståelsen och logiska tänket du har var ju inget att hänga i granen direkt. Men fortsätt använd Gmail och Googles VPN du. Då är du trygg. Lovar.
Citera
2023-03-20, 12:57
Medlem
Citat:
Dagen är kommen. Det tog bara 29 år. Jag hade Internet hemma redan 1994 men aldrig känt behovet av anonymitet. NU tror jag att jag behöver sätta mig in i det här begreppet VPN-tunnel. Nej, inte för att bedriva illegal verksamehet o dyl; jag måste hålla koll på mitt designteam världen över på bla Instagram. Fick för en stund sedan ett meddelande på Messenger från en av dem som bor i Indonesien:
"xxxxxxx xxxxxxx can't collaborate because they don't have access to Instagram music."

Googlade och hamnade här:
https://cybernews.com/how-to-use-vpn...-on-instagram/

Men vi har Bahnhof. Kan någon bara säga att ja:
"Kör på Bahnhof Integrity VPN för 29 kr/mån. Det räcker."

Annars finns det ju alternativ. NordVPN, SurfShark... Vad behöver jag? Jag ska bara kringgå min geografiska position.

Jag kör på Bahnhof Integrity och jag har min VPN client uppsatt i routern så att alla enheter som är anslutna till mitt nätverk är per automatik bakom VPN.

Jag kör på WireGuard då det är ett snabbt protokoll om man nu kan kalla det för det.
Det är fräschare än OpenVPN.
Jag märker inte av några hastighetsbegränsningar med VPN påslagen.

Jag kan spela datorspel bakom VPN också, åtminstone Diablo 3.

Jag kan starkt rekommendera detta till alla svenska medborgare alla dagar i veckan.
Citera
2023-03-20, 16:26
Medlem
Citat:
För fjärde gången nu, vilket alternativ förespråkar du? Klart jag litar på en lagtext, är du sinnesslö? Varför skulle ProtonMail bryta mot lagen?

Ja man får ju hoppas att du bara trollar eller shillar, för läsförståelsen och logiska tänket du har var ju inget att hänga i granen direkt. Men fortsätt använd Gmail och Googles VPN du. Då är du trygg. Lovar.

Alternativen jag förespråkar är egen proxy som går via vpn och tutanoka mejl som är mycket säkrare.

Du kanske minns countermail? Dom var ju hur populära som helst för sin säkerhet...men tyvärr samarbeta dom med polisen.

Jag använder inte ens Windows när jag vill vara trygg. Om du vill lära dig om cyber security så är du välkommen att höra av dig.

https://mobile.twitter.com/ProtonPri...28367322472448

https://proton.me/legal/law-enforcement

Mupp!
Citera
2023-03-20, 17:13
Medlem
Citat:
Alternativen jag förespråkar är egen proxy som går via vpn och tutanoka mejl som är mycket säkrare.
Tutanoka som du kallar dem har en bokstavlig bakdörr inbyggd åt polisen för att ge dem inkommande meddelanden.
https://www.theregister.com/2020/12/...r_court_order/

Citat:
https://mobile.twitter.com/ProtonPri...28367322472448
Protonmail kan bara bli tvingad att logga IP adresser som du lätt kan dölja. Vilket framgår av din egna länk.

Citat:
Mupp!
Med din läsförståelse så hoppas jag att det är något medfött och att du faktiskt inte är såhär korkad som normalfungerande.

Lämnar diskussionen nu så får du sitta och ljuga om PM om du vill.
Senast redigerad av wuseisretarded 2023-03-20 kl. 17:23.
Citera
2023-03-20, 18:07
Medlem
Citat:
Chattar med Norton:
Jag beskriver initialt var jag behöver servrar: "Vårat designteam bor i GB, Nederländerna, Portugal, Malta, Indonesien och Japan och våra återförsäljare finns i Slovenien, Belgien, Italien, Nederländerna, Sydkorea och USA plus Sverige."

CHAT Började kl 18:09
Du chattar nu med Muskan D 18:09
Muskan D | 18:09
Välkommen till Norton Service och Support Johan. Jag heter Muskan. Ge mig en minut att hämta ditt konto och ta en titt på informationen du skickade in i det tidigare formuläret så kan vi gå därifrån.
Johan Ståhl | 18:09
Hej! Ok!
Muskan D | 18:10
Vänligen notera ärendenummer 76568199 för framtida referens. Du kan kontakta oss med samma nummer om den här chattsessionen är frånkopplad.
Muskan D | 18:11
Hej Johan, jag ska göra mitt bästa för att lösa ditt problem.
Muskan D | 18:11
Kan du ge mig den e-postadress som Norton-kontot är kopplat till?
Johan Ståhl | 18:12
Underbart! Jag är alltså inte intresserad om jag loggas eller ej. Behöver access på 6-8 enheter. Dock endast max två samtidigt.
Johan Ståhl | 18:12
Jag har inte norton alls i dagsläget.
Johan Ståhl | 18:13
Det är bara VPN jag är intresserad av.
Muskan D har avslutat chatten 18:14

Det var ju himla dåligt reklam för Norton. Muskan D kunde väl åtminstone bemödat sig med ett "Jag kan bara hjälpa våra kunder". Inte ens ett "hejdå". De vill tydligen inte ha nya kunder. Som sagt. Jag har ett agg mot Norton sedan decennier och det blev inte bättre nu.

Vilka jävla skojare!

Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Jag kör på Bahnhof Integrity och jag har min VPN client uppsatt i routern så att alla enheter som är anslutna till mitt nätverk är per automatik bakom VPN.

Jag kör på WireGuard då det är ett snabbt protokoll om man nu kan kalla det för det.
Det är fräschare än OpenVPN.
Jag märker inte av några hastighetsbegränsningar med VPN påslagen.

Jag kan spela datorspel bakom VPN också, åtminstone Diablo 3.

Jag kan starkt rekommendera detta till alla svenska medborgare alla dagar i veckan.

Vad har du för router?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in