• 4
  • 5
2023-03-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Tutanoka som du kallar dem har en bokstavlig bakdörr inbyggd åt polisen för att ge dem inkommande meddelanden.
https://www.theregister.com/2020/12/...r_court_order/

Protonmail kan bara bli tvingad att logga IP adresser som du lätt kan dölja. Vilket framgår av din egna länk.

Med din läsförståelse så hoppas jag att det är något medfött och att du faktiskt inte är såhär korkad som normalfungerande.

Lämnar diskussionen nu så får du sitta och ljuga om PM om du vill.

Alltså är du på riktigt? Det står vi samarbetar med myndighet vid olagligheter såsom terrorister och pedofili etc...krävs inte många celler för att förstå. Kan du förklara just första meningen på twitter länken.
Citera
2023-03-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Herregud. Så du anser att en länk där protonmail skriver en sak är mer sann än någon som verkligen har haft med dom att göra?
Jag gillar att du klagar över att han länkar till vad ProtonMail påstår..

Citat:
https://mobile.twitter.com/ProtonPri...28367322472448

https://proton.me/legal/law-enforcement
... För att sen göra exakt samma sak här, och i länkarna står det exakt samma sak han påstått i hela tråden

Citat:
Alltså är du på riktigt? Det står vi samarbetar med myndighet vid olagligheter såsom terrorister och pedofili etc...krävs inte många celler för att förstå. Kan du förklara just första meningen på twitter länken.

För att citera länken:

Citat:
f you use ProtonMail for illegal purposes (terrorism, abuse of children, etc), we will not protect you from law enforcement requests. Our end-to-end encryption cannot actually be intercepted, but we can be ordered to record the IP addresses of suspects of serious crimes.
Mao väldigt tydligt vad de gör när polisen knackar på och säger att du är terrorist: De sparar din IP åt dem.
Citera
2023-03-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Vilka jävla skojare!

Vad har du för router?

Asus RT-AX86U
Citera
2023-03-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Hm. Verkar ju som om det är den funktionen jag behöv. Får väl omförhandla Norton med mig själv i natt. Att kunna välja "var jag vill vara" känns ju smidigt.
Såg på Bahnhof att man kunde ha 10 enheter. Det borde räcka. Jag och min partner: jobbdatorer, hemdatorer, laptops och mobiler. Det är 8 st. Alltså en nödvändig funktion antar jag.

Det är 10st OpenVPN eller 5st WireGuard.
Men sätter du den direkt i routern så gäller en client för hela nätverket. Då har du 4 st kvar av WireGuard. Vet inte hur det ser ut med OpenVPN.

Jag vet dock inte om dom erbjuder både och samtidigt. Alltså 10st OpenVPN+5st WireGuard=15 totalt.
Citera
2023-03-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det är 10st OpenVPN eller 5st WireGuard.
Men sätter du den direkt i routern så gäller en client för hela nätverket. Då har du 4 st kvar av WireGuard. Vet inte hur det ser ut med OpenVPN.

Jag vet dock inte om dom erbjuder både och samtidigt. Alltså 10st OpenVPN+5st WireGuard=15 totalt.
Vad betalar du i månaden för ditt Integrity?
Citera
2023-03-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Vad betalar du i månaden för ditt Integrity?

Jag tror det är 30 spänn som läggs på fakturan. Eller så är det gratis, minns inte. Men det är inget som jag märker av.
Citera
2023-03-21, 18:08
Medlem
Folketstempels avatar
Stay secure with CyberGhost VPN Free Proxy är ett tillägg som finns till alla webbläsare antagligen.
1. Gratis
2. Bra att ha när man vill vara extra hemlig
3. För er som inte ens vet vad tråden handlar om kan börja här och testa tekniken.
4. Använder den aldrig
Citera
2024-10-31, 11:19
Medlem
Vad är status på bahnhof och deras vpn, sparas loggar/ip nuförtiden?
Citera
2025-06-02, 08:16
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blowmesideways
Vad är status på bahnhof och deras vpn, sparas loggar/ip nuförtiden?
Jag frågar detsamma.
Citera
2025-06-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag frågar detsamma.
Jag har använt den ett tag. De påstår att inga loggar sparas, men genidraget att du måste registrera dig med ditt egna namn och personnummer är inget de bemödat sig göra något åt dessvärre.

Billig och är aldrig blockerad någonstans, så jag gillar den pga det. Men hade inte använt det om jag sålde dödsknark.
Citera
2025-06-02, 21:57
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Jag har använt den ett tag. De påstår att inga loggar sparas, men genidraget att du måste registrera dig med ditt egna namn och personnummer är inget de bemödat sig göra något åt dessvärre.

Billig och är aldrig blockerad någonstans, så jag gillar den pga det. Men hade inte använt det om jag sålde dödsknark.

Då använder man Mulllvad och skickar brev med kontanter till dem varje månad istället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in