Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
1. Han ska alltså också desertera som sagt. Vad händer om han inte gör det?
2. Du har alltså som sagt var ingen som helst aning om hur lång tid det tar för dig att nå målet och om du då kan återvända eller om du måste vänta till kriget är över.
Din "plan" är ju totalt ogenomtänkt, eller så har du bara lagt upp allt i syfte att du ska vara "tvingad" att vänta ut kriget på säker plats medan andra försvarar landet.
1. Mitt ex har en tjänst som innebär att exet inte kommer få en krigsplacering inom civilförsvaret. och mitt ex kan inte döda myggor (än mindre människor), för samvetet skull. Någon av oss
måste vara med våra barn. Och då är det givet att det blir exet utifrån dessa aspekter. Och jag behöver vara med under flytten/flykten, för att kunna fokusera fullt ut på min uppgift i civilförsvaret sedan.
2. Jag skriver återigen:
om kriget ens når till Sverige, så har det redan gått så pass långt att det är frågan om riktigt svårt krig med kärnvapen och skit. Och då lär jag (precis som flertalet andra) dö. SÅ allt detta är helt hypotetiskt ändå. Men tanken är att
flytta barnen, exet och våra föräldrar till säker plats innan det ens blir tal om krig. Då hinner jag med råge tillbaka.
Så. Börjar du fatta något nu?
Och fortsatt har du inte svarat på min fråga, så här kommer den igen: varför bryr du dig ens? Du bor ju inte i Sverige.