Citat:
Läs om och besvara:
Varför skrev du då "Med äldre släktingar menar jag barnens mor och farföräldrar. De bor i Sverige.".
Du kan inte hålla dig till en och samma version av din saga.
När dina släktingar dessutom bor i Sverige kan de hämta dina barn så att du kan inställa dig till civilförsvaret direkt. Men du planerar att desertera.
Varför skrev du då "Med äldre släktingar menar jag barnens mor och farföräldrar. De bor i Sverige.".
Du kan inte hålla dig till en och samma version av din saga.
När dina släktingar dessutom bor i Sverige kan de hämta dina barn så att du kan inställa dig till civilförsvaret direkt. Men du planerar att desertera.
Jag ska försöka förklara det hela för dig, så att du förstår (även om jag tvivlar på att du kommer göra det).
1. Mina far och morföräldrar och ännu äldre släktingar bodde i Spanien. De föddes där.
2. Ena paret flyttade till Sverige och min ena förälder är således född i Spanien men uppvuxen i Sverige.
3. Andra paret bodde kvar i Spanien och min andra förälder är född i Spanien men flyttade sedan till Sverige i vuxen ålder.
4. Båda mina föräldrar har alltså fullt spanskt ursprung, men båda bor i Sverige.
5. Pga. ovanstående är jag både 2:a och 3:e generationens invandrare (3:e på min ena förälders sida och 2:a på min andra förälders sida).
6. Mitt ex/medföräldern till mina barn är född och uppvuxen i Sverige. Likaså exets föräldrar. De har fullständigt svenskt ursprung.
Så. Hänger du med så långt? Då fortsätter jag.
7. Jag har ett arbete som med stor sannolikhet kommer ge mig en plats i civilförsvaret.
8. Om det blir krig här/innan kriget bryter ut, så kommer jag sätta mina barn, mitt ex och våra föräldrar i säkerhet. Att vara på flykt är farligt och jag vill vara med och försvara mina barn under flykten/flytten. Därav kommer jag inte bara "överlämna mina barn till äldre släktingar som får fly/flytta själva med barnen" och riskera mina barns säkerhet. Förstår du bättre nu?
9. När mina barn, mitt ex och våra föräldrar är i säkerhet, så kommer jag återvända till Sverige och göra min plikt i civilförsvaret.
Så. Jag tvivlar på att du ändå kommer förstå. Men nu har jag iaf. försökt förklara så klart och tydligt det bara går.
Dock så är jag rätt övertygad om att om kriget väl når Sverige så har det gått så långt att det rör sig om ett totalt förintelsekrig med kärnvapen och skit. Där få/inga människor kommer klara sig.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-19 kl. 10:21.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-19 kl. 10:21.