2023-03-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
...men du gör det inte.
Snacka är lätt...

Det är inte krig i Sverige. Menar du att jag ändå ska ge mig ut med vapen och "strida"? Mot vem/vad?

Seså. Svara nu på min fråga:
Vad tar du själv för ansvar för Sverige? Du har ju dragit från detta land.
Och varför är du själv inte ute och "strider"?
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-26 kl. 14:04.
Citera
2023-03-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är inte krig i Sverige. Menar du att jag ändå ska ge mig ut med vapen och "strida"? Mot vem/vad?

Seså. Svara nu på min fråga:
Vad tar du själv för ansvar för Sverige? Du har ju dragit från detta land.
Och varför är du själv inte ute och "strider"?

Nej du kommer inte strida om det blir krig, det har du ju erkänt. Spelar ingen roll vad som händer, du kommer aldrig göra det.

Men varför skulle jag strida för Sverige, jag bor inte där längre och har ingen plikt mot det landet.
Citera
2023-03-26, 14:14
Medlem
Citat:
Nej du kommer inte strida om det blir krig, det har du ju erkänt. Spelar ingen roll vad som händer, du kommer aldrig göra det.

Men varför skulle jag strida för Sverige, jag bor inte där längre och har ingen plikt mot det landet.

Jag Kommer med stor sannolikhet få en krigsplacering i civilförsvaret. Menar du att jag ska avvika från det uppdraget och strida istället, utan att ha fått order om det? Så får man inte göra. Läs på för fan.

Vad gör du då i denna tråd? Om det blir krig i Sverige, så berör det dig inte alls, med andra ord. Så du behöver ju inte bry dig. Gå in i andra trådar och mopsa upp dig istället. Blir bara töntigt när du mopsar upp dig i denna tråd, när du inte ens bor i landet och själv aldrig kommer strida för Sverige i händelse av krig.
Citera
2023-03-26, 14:19
Medlem
Citat:
Jag Kommer med stor sannolikhet få en krigsplacering i civilförsvaret. Menar du att jag ska avvika från det uppdraget och strida istället, utan att ha fått order om det? Så får man inte göra. Läs på för fan.

Vad gör du då i denna tråd? Om det blir krig i Sverige, så berör det dig inte alls, med andra ord. Så du behöver ju inte bry dig. Gå in i andra trådar och mopsa upp dig istället. Blir bara töntigt när du mopsar upp dig i denna tråd, när du inte ens bor i landet och själv aldrig kommer strida för Sverige i händelse av krig.

Återigen, jag säger att du aldrig kommer försvara landet med vapen, du kommer inte stoppa en enda ryss om de kommer. Detta har du ju erkänt.
Citera
2023-03-26, 14:59
Medlem
Citat:
Återigen, jag säger att du aldrig kommer försvara landet med vapen, du kommer inte stoppa en enda ryss om de kommer. Detta har du ju erkänt.

Och du har erkänt att du inte kommer strida för Sverige. Ändå sitter du här och kritiserar oss som kommer ingå i civilförsvaret med risk för våra egna liv, i händelse av krig.
Citera
2023-03-26, 15:16
Medlem
Citat:
Och du har erkänt att du inte kommer strida för Sverige. Ändå sitter du här och kritiserar oss som kommer ingå i civilförsvaret med risk för våra egna liv, i händelse av krig.

Jag bor ju inte i det där landet har jag svarat dig och har därför ingen plikt mot det. Du däremot bor där men du kommer ändå inte stoppa en enda ryss om de kommer. Hur kan du då förvänta dig att andra ska försvara dig?
Citera
2023-03-26, 15:25
Medlem
Citat:
Jag bor ju inte i det där landet har jag svarat dig och har därför ingen plikt mot det. Du däremot bor där men du kommer ändå inte stoppa en enda ryss om de kommer. Hur kan du då förvänta dig att andra ska försvara dig?

Jag förväntar mig att totalförsvaret försvarar landet, medans totalförsvaret förväntar sig att vi inom civilförsvaret gör det vi är utsedda att göra. Varför bryr du dig ens? Du bor inte här. Avgå.
Citera
2023-03-26, 15:40
Avslutad
Citat:
Vad vet du om hur många ryssar tomaten kommer att stoppa? Tomaten kanske kommer att bygga väghinder som stoppar ryssar från att ta sig fram. Och ska naturligtvis bli försvarad under tiden.
Citera
2023-03-26, 15:56
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig att totalförsvaret försvarar landet, medans totalförsvaret förväntar sig att vi inom civilförsvaret gör det vi är utsedda att göra. Varför bryr du dig ens? Du bor inte här. Avgå.

Civilförsvaret kommer inte stoppa en enda ryss så ditt bidrag till att stoppa ryssar blir noll.

Intressant också hur du hela tiden försöker strypa min rätt att diskutera detta ämne. Du får väl läsa på Flashbacks regler, finns inga krav där på att man måste bo i Sverige för att få diskutera och du är ingen moderator. Men det är väl som med så många kvinnor, ni tål inte att bli emotsagda.
Citera
2023-03-26, 16:29
Avslutad
Citat:
Civilförsvaret kommer inte stoppa en enda ryss så ditt bidrag till att stoppa ryssar blir noll.

Intressant också hur du hela tiden försöker strypa min rätt att diskutera detta ämne. Du får väl läsa på Flashbacks regler, finns inga krav där på att man måste bo i Sverige för att få diskutera och du är ingen moderator. Men det är väl som med så många kvinnor, ni tål inte att bli emotsagda.
Du har verkligen svårt att förstå det där med helheter va? Du ser en person med vapen som försvarar enbart sig själv och ingen annan. När det är lunch går den och lagar sin egen mat och äter innan den går ut och försvarar sig själv igen. När ammunitionen tar slut så går den till vapenaffären och köper sig lite nytt och går sen ut och försvarar sig själv igen. När den blir sårad går den till apoteket och köper några skalpeller, lite första förband och lite mediciner och behandlar sina skador själv.
Citera
2023-03-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du har verkligen svårt att förstå det där med helheter va?

Nej men du har uppenbarligen rätt svårt då du inte kommenterade det du citerade.
Citera
2023-03-26, 16:43
Avstängd
Frågar du åt en kompis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här