Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
Varför skrev du då "Med äldre släktingar menar jag barnens mor och farföräldrar. De bor i Sverige.".
Du kan inte hålla dig till en och samma version av din saga.
När dina släktingar dessutom bor i Sverige kan de hämta dina barn så att du kan inställa dig till civilförsvaret direkt. Men du planerar att desertera.
Läs om, läs rätt. Jag har hela tiden skrivit att jag ska sätta mina barn i säkerhet med mitt ex och mina äldre släktingar.
Detta har du tolkat som att mina äldre släktingar bor i Spanien. Men nej, det gör de inte. Mina föräldrar bor i Sverige och har gjort det sedan innan jag föddes. Exets föräldrar är födda och uppvuxna i Sverige.
Suck. Vet du hur farligt det är att fly? Har du missat detta? Givetvis ska jag vara med vid deras flykt och skydda och försvara mina barn, mitt ex och mina äldre släktingar. När mina barn, mitt ex och våra föräldrar är i säkerhet, kommer jag återvända och göra min plikt inom civilförsvaret. Givetvis kommer det vara svårt att vara från mina barn och veta att de kommer sakna och gråta efter mig. Men de måste i säkerhet, så är det bara. Och jag behöver vara i Sverige och göra min plikt.
Om det nu ens blir krig här. Och blir det krig här, så är jag rätt övertygad om att det gått så långt så vi alla människor kommer dö i kärnvapenkrig.