2023-03-18, 16:34
Medlem
Svenska kvinnor överlag är mer följare än rabiata, aktiva feminister. Kvinnorna är värda att försvara, även om tålamodet hos en fosterlandsvän genomgår den största av prövningar givet hur politisk korrekthet och dåliga värderingar hjärntvättat människor - inte minst kvinnorna.

Däremot huruvida nutida mångkulturella Sverige där MENA-folken snart kommer att utgöra majoritetsbefolkning är värt att försvara kan man verkligen fråga sig...
Citera
2023-03-18, 17:49
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Precis som svenska män med andra ord. Vilket betyder att när fienden kommer så kommer ingen svensk varken försvara sig själva eller landet. Alla flyr.

Men ni gifter ju er med fienden och låter dom antasta era barn och råna dom hur tänker du nu?
Citera
2023-03-18, 17:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Men ni gifter ju er med fienden och låter dom antasta era barn och råna dom hur tänker du nu?

Vet inte vilka "ni" ni syftar på.

Men vi gifter oss inte med fienden, låter dem antasta våra barn och råna dem. Lika lite/mycket som ni gör det.
Citera
2023-03-18, 17:54
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vet inte vilka "ni" ni syftar på.

Men vi gifter oss inte med fienden, låter dem antasta våra barn och råna dem. Lika lite/mycket som ni gör det.

Här har vi en som lever i förnekelse JO det gör ni vi kommer inte komma nån vart här en då.
Citera
2023-03-18, 18:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Här har vi en som lever i förnekelse JO det gör ni vi kommer inte komma nån vart här en då.

Nej vi lever inte i förnekelse och nej vi kommer troligen inte komma längre än så.
Citera
2023-03-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Kvinnorna i min ladugård är för mitt nöje.

hur hade du tänkt att "fånga in" dem under brinnande krig? Det blir nog svårt, ska du se.
Citera
2023-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Så om krig bryter ut ska du fly till Spanien med dina barn istället för att inställa dig till försvaret av landet. Och det där snacket om att eventuellt återvända om det är praktiskt möjligt kommer förstås förändras tills dess. Du deserterar alltså.

Vi har redan avhandlat detta.
Jag kommer sätta mina barn i säkerhet med mitt ex och våra äldre släktingar.
Sedan kommer jag göra min plikt i civilförsvaret.

Varför skulle jag välja Spanien? Är det krig i Europa är det en dum plats för säkerhet.
Citera
2023-03-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nåja, Skandinavien är den säkraste regionen i hela världen. Sverige ensamt hamnar på plats 18 över säkraste länder i världen. Och Europa är den säkraste kontinenten trots ett krig som pågår.

Jovisst. Men jag ogillar utvecklingen här skarpt.
Citera
2023-03-18, 18:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag skriver om svenska kvinnor. Och sydländska kvinnor. Om en man och en kvinna älskar varandra och är tillsammans tillräckligt länge, så kommer de "dressera" varandra. Har inget med ursprung att göra.

Ni sydlänningar är hopplösa. Ni vägrar att lära er hur vi svenskar tänker och resonerar kring könsfrågorna. Du framstår endast som en förvirrad svartskalle med dina varmblodiga och hetlevrade teorier.
Citera
2023-03-18, 18:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ni sydlänningar är hopplösa. Ni vägrar att lära er hur vi svenskar tänker och resonerar kring könsfrågorna. Du framstår endast som en förvirrad svartskalle med dina varmblodiga och hetlevrade teorier.

Du menar att han inte tänker som du som vill hämnas på alla kvinnor för att du blev mobbad på gymnasiet?
Citera
2023-03-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen

Jag har varit tillsammans med uteslutande svenskar och finnar.

Jag och mitt senaste ex (som jag har barn ihop med) var tillsammans i flera år. Exet är svensk.
Vi har "dresserat" varandra.

Exet har "dresserat" mig till att:
- Bli mer kultiverad när det kommer till film, musik och litteratur. Visst, jag har gillat gamla klassiker och klassisk musik även förut. Men främst varit inne på "metal och annan hård musik, actionrullar och snabba bilar".
- Städa oftare och bättre. Har jag inte städat i tid, så har exet dragit fram städgrejer och städat, även undan sådant som jag vill behålla... Så. Det gjorde att jag blev bättre på att städa, så det inte skulle kastas saker jag vill behålla osv. Sedan är exet alltid snabb på med städning, även nu.
- Uppskatta tystnaden och att bara vara i naturen och inte ha fart och fläkt omkring mig hela tiden. Visst har jag gillat naturen även förr. Men exet har fått mig hooked.
- Uppskatta svensk husmanskost. Exet kan verkligen konsten att piffa till denna mat.

Jag har "dresserat" exet till att:
- Vara noga med att sköta hälsan (äta nyttigt, träna osv.) och handhygien (kom väl till pass under covid-restriktionerna).
- Ha mer koll på barns utveckling och vad våra barn behöver utifrån den ålder de befinner sig i för tillfället.
- Inte tiga med vad exet tycker och tänker utan säga vad exet tycker och tänker. Det är inte farligt med konflikter, konflikter är till för att man ska komma fram till en kreativ lösning och bra kompromiss.

Och sedan är det en massa småsaker vi har "dresserat" varandra i. I hur jag vill ha det med saker och ting (som exet anpassat sig till). Och hur exet vill ha det med saker och ting (som jag har anpassat mig till).

I en långvarig relation "dresserar" man varandra till att bli bättre versioner. Om relationen bygger på ömsesidig kärlek, lyhördhet och respekt dvs.
Citera
2023-03-18, 19:05
Avslutad
Hela detta resonemang är fel, det är självklart att försvara vår Svenska nation, kvinnor och barn är det som skall försvaras. Allt annat är sekundärt, vi ses i skyttegraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in