2023-03-19, 00:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det mesta som pekar mot att SE är oskyldig och bara ett vittne är alltid fel uppfattat eller missförstånd av väktarna. Väktarna hör fel saker hela tiden eller blandar ihop saker eller kommer ihåg fel, då det tyder på att SE är oskyldig. Ungefär så ska man tänka har jag lärt mig.

Jag tror dessvärre att väktarna kommer ihåg rätt. Det är en sån konstig sak att hitta på som SE-GM och ordet "bryskt" är väl lite "SE-fjantigt" och lätt att komma ihåg. Detta skulle inte skydda GM-SE från varken utpekanden från mordplatsvittnen eller misstankar så jag tror uppgiften är riktig att han sa det på mordnatten som vittne.

Att SE var harig och tonade ned kritiken mot polisen i polisförhör är också troligt.

ALG säger att SE blev "hörd". Det blev han ju först den 25:e april.

Det kan hända att väktarna även kommer ihåg sånt som han sagt till dem senare.
Citera
2023-03-19, 00:43
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Och ”ofta tolkar Filter som ett par gånger i veckan?

Vet inte, har inte läst "Filter". Däremot har jag haft hjälp av deras länkar.

Det är hans fru som uppskattar hans frånvaro på kvällarna till 1-2 gånger i veckan. Detta styrks av PH:s kartläggning. Veckan innan mordet jobbade SE över 2 kvällar, och under mordveckan 1.
Citera
2023-03-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jo, han nämner keps säkert ett dussin gånger. AD nämner Sherlock Holmes-hatt, du vet en hatt med skärm och öronlappar, och en av hans passagerare nämner en keps. Tre personer indikerar keps.

De tre som såg GM från sidan bättre än andra på platsen, på grund av deras position.

IM hade också möjlighet att se den, men befann sig bra mycket längre bort.

Det som utmärker IM:s vittnesmål i mina ögon är att han satt stilla och hade, åtminstone teoretiskt sett, bra förutsättningar.
Citera
2023-03-19, 01:04
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Mm. Men du glömmer några viktiga detaljer:

1. Vad reagerade OP på uppe vid Sari?

2. Vem var "Tensonmannen" och vart tog han vägen?

3. Om SE var "Tensonmannen", varför sa han då att han gick söderut mot T-banan till väktarna?

4. Varför detta bekymmer över det egna signalementet?

Att ett signalement på honom gick ut är inget påhitt (se SvD den 2:a mars). Så att han hittade på språngmarschen och förväxlingen för att få uppmärksamhet, som Lampers påstår, håller det?

Han var redan "förväxlad" med GM, och agerade därefter ...

Slå nollan till polisen, hördu!

NF mötte makarna Palme och slogs av att de var skuggade. Då hade Engström knappt stämplat ut inför sitt avslappnade småprat med väktarna.

”Skuggan” hade få likheter med Engström. Och NF har aldrig gjort någon koppling till Engström.

”Skuggan” valde att skjuta Palme och Lisbeth i sista korsningen innan den vältrafikerade Kungsgatan.

Oklart om mannen var svensk polis, influgen från Sydafrika, en ensam galning med eller utan vapenlicens. Klart är dock att det inte kan vara Engström eftersom han bevisligen befinner sig ”på annan plats” (har alibi).

Engström lämnade sin arbetsplats i lagom tid för att höra andra skottet.

Att Engström på obefintliga grunder pekades ut som en person åklagare Krister Petersson ”inte kommer runt” är en rättsskandal som fick topplocket att gå på Justitieombudsmannen.

Att Netflix och Filter cashar in på samma rättsskandal trotsar all anständighet och borde vara straffbart.
Citera
2023-03-19, 01:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
ALG säger att SE blev "hörd". Det blev han ju först den 25:e april.

Det kan hända att väktarna även kommer ihåg sånt som han sagt till dem senare.

Du verkar förvånadsvärt oinsatt i materialet, men ändå hänvisar du till att du läser förhör.

Nu ljuger du igen och påstår att SE blev förhörd första gången 25 april.
Citera
2023-03-19, 01:09
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
[/b][/b][/b]

Det som utmärker IM:s vittnesmål i mina ögon är att han satt stilla och hade, åtminstone teoretiskt sett, bra förutsättningar.

IM kommenterar till och med det han ser för sina medpassagerare. Detta ger hans beskrivning av mördaren extra tyngd.

Skuggan har alltså gått förbi makarna Palme och väntar en kort stund i Dekorima-hörnan.

Engström har ännu inte lämnat arbetet.
Citera
2023-03-19, 01:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
IM kommenterar till och med det han ser för sina medpassagerare. Detta ger hans beskrivning av mördaren extra tyngd.

Skuggan har alltså gått förbi makarna Palme och väntar en kort stund i Dekorima-hörnan.

Engström har ännu inte lämnat arbetet.

SE hade inte ens stämplat ut...
Citera
2023-03-19, 01:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du verkar förvånadsvärt oinsatt i materialet, men ändå hänvisar du till att du läser förhör.

Nu ljuger du igen och påstår att SE blev förhörd första gången 25 april.

De föregående var på telefon. Men hur som helst, han blev inte hörd på platsen som ALG påstår.
Citera
2023-03-19, 01:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
...
För egen del har jag lite svårt för fan fiction ...

Förutom när du skriver om dig själv

Jag är säker på att du hade haft en puffra, skjutit Palme efter 20 timmar på jobbet, trots påstått alkoholintag, och sedan varit igång tidigt nästa dag med att ringa tidningar.

Men nu är ju inte alla som du, och alla kan inte förväntas ha ett vapen redo, ifall statsministern skulle dyka upp.
Citera
2023-03-19, 01:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förutom när du skriver om dig själv

Jag är säker på att du hade haft en puffra, skjutit Palme efter 20 timmar på jobbet, trots påstått alkoholintag, och sedan varit igång tidigt nästa dag med att ringa tidningar.

Men nu är ju inte alla som du, och alla kan inte förväntas ha ett vapen redo, ifall statsministern skulle dyka upp.

Nej, jag har aldrig hållit i ett vapen. Till skillnad från SE. Dricker heller inte alkohol.

Däremot kan jag prestera trots väldigt långa arbetsdagar. Det kunde säkert SE också.
Citera
2023-03-19, 01:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ännu ett lågvattenmärke, i provokationens tecken.

Den timide kontorsråttan var ”kitslig” och drog fram en revolver han aldrig haft och släckte Palme sedan han blivit ”avsnäst”.

(Därefter joggade han runt i 20 minuter, samtidigt som han hade björnkoll på händelserna på Sveavägen, ses av vittnen på mordplatsen och hörs på LAC-bandet.)

Det är och förblir inget annat än diktande av de som tror på SE.

Allt kan bara utmynna i ord som - det är möjligt - men dessa människor verkar inte kunna se några andra alternativ.

Tar man ett steg tillbaka ser man lätt att utpekandet handlar om händelsehorisonter. Genom sitt beteende fastnade SE i materialet. Hade han sagt till sig själv - "jaha, där ligger en döing, naeh, jag tar tunnelbanan hem ändå", då hade han aldrig ens föreslagits som mördare, även om polisen kanske till sist ändå hade förhört honom.
Citera
2023-03-19, 01:44
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
SE hade inte ens stämplat ut...

Så oändligt mörkt.

På den bisarra presskonferensen den 10 juni 2020 så påstår åklagaren att Engström talade med vakterna och därefter drog kortet.

Hur är det ens möjligt?

A. Åklagaren ljuger eftersom han inser att Engström har alibi annars?

B. Åklagaren är okunnig?

Två lika oacceptabla alternativ.

Stackars Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in