Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Haha, va? Hade det varit bättre med ett billån eller fortsätta leasa på firman och dras med nettolöneavdrag?
I övrigt var det investeringar på huset. Finns utrymme kvar och jag kommer dessutom ärva en del så småningom. Går ingen nöd på mig även om jag nog aldrig blir sådär rik som jag velat vara.
Om du inte förstår hur dumt det är att använda bostaden som bankomat genom att köpa en bil du inte har råd med så ligger du förmodligen väldigt illa till ekonomiskt nu när det blir tuffare tider, men vill man flasha så kan man ju inte köra begagnad Volvo V70 utan Tesla skall det va även om man ligger sömnlös på nätterna pga ansträngd ekonomi.
Investeringarna du pratar om är utslitna om 10 år så skall du inte sälja nu så är det noll i investering utan helt vanligt underhåll som kommer om och om igen, att du nu lånar till underhåll av din bostad så tar väl det inte så lång tid tills du även måste låna till underhåll på bilen också, att arv skulle vara lösningen på ekonomiska problem är ju så absurt så det låter som en dålig film, hem och sätt drag på dina föräldrar så du får ditt arv fortast möjligt.