2023-03-17, 17:28
  #2977
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Läste det lösa skvallret på bloggbevakning att Beijer fimpat sin cigarett i en tjejs jacka för att J flirtat med denne tjej. Det var något med det som kändes jävligt trovärdigt haha

Har det diskuterats här i tråden om hur Sandra Beijer lyfte författaren Carina Rydberg i sin blogg? Då boken Den högsta kasten men uppföljaren Djävulsformeln nämndes såklart i kommentarerna varpå hon spelade dum och ovetandes. Att hon tog upp en så gammal bok och som vän till Billgrens var intressant.

Ja det var uppe för diskussion här, och fick mig att köpa ett gammalt ex. av boken från Bokbörsen då jag blev så nyfiken på att det skulle vara Ernst Billgren som förekom i den. Har dock inte kommit mig för att läsa den ännu.
Citera
2023-03-17, 18:39
  #2978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ja det var uppe för diskussion här, och fick mig att köpa ett gammalt ex. av boken från Bokbörsen då jag blev så nyfiken på att det skulle vara Ernst Billgren som förekom i den. Har dock inte kommit mig för att läsa den ännu.

Du har helt rätt, det är Ernst Billgren det handlar om.
Citera
2023-03-18, 07:32
  #2979
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Läste det lösa skvallret på bloggbevakning att Beijer fimpat sin cigarett i en tjejs jacka för att J flirtat med denne tjej. Det var något med det som kändes jävligt trovärdigt haha

Har det diskuterats här i tråden om hur Sandra Beijer lyfte författaren Carina Rydberg i sin blogg? Då boken Den högsta kasten men uppföljaren Djävulsformeln nämndes såklart i kommentarerna varpå hon spelade dum och ovetandes. Att hon tog upp en så gammal bok och som vän till Billgrens var intressant.

Blev nyfiken. Här är kommentaren:

“Det har jag känt från henne sedan länge, mobbartendenserna alltså. Fattar inte varför hon har så lojala fans för hon verkar så otrevlig. Minns att en tjej en gång berättade att Sandra hade fimpat på hennes jacka när hennes kompis Joakim raggat på tjejen (typ som att Sandra blev Avis). Börjar tro att det bara är folk i småstäder som tycker hon e nått.”

Lol
Citera
2023-03-18, 09:02
  #2980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Ni som orkar läsa bloggen fortfarande, är Sandy bra på vin eller gillar hon bara att dricka vin (dvs som resten av Överklass-hipster Stockholm, man följer samma smak och hatar samma imaginöära fiende)?

Hon är inte bra på vin men gillar att dricka. Har provat en del av de naturviner som hon tipsar om i bloggen, alla smakar skit, surt och någon var till och med korkskadad tyvärr. Inga jättedyra vinet med kanske 200-400 kr/flaskan och smakade som ett surt 69-kronors fjortisvin à la gymnasiefylla.
Citera
2023-03-18, 09:05
  #2981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Blev nyfiken. Här är kommentaren:

“Det har jag känt från henne sedan länge, mobbartendenserna alltså. Fattar inte varför hon har så lojala fans för hon verkar så otrevlig. Minns att en tjej en gång berättade att Sandra hade fimpat på hennes jacka när hennes kompis Joakim raggat på tjejen (typ som att Sandra blev Avis). Börjar tro att det bara är folk i småstäder som tycker hon e nått.”

Lol

Tänker också att det är folk från mindre städer som storögt ser upp till henne, typ inflyttade identitetslösa stockholmare som så gärna vill passa in på söder fast de bor långt utanför.. Personer som S vill imponera på har ”sprungit om”henne för länge sen, både intellektuellt, ekonomiskt och karriärmässigt.

Har lite en känsla av att hon är lätt efterbliven och det är anledningen till att hon inte mognar emotionellt, man måste såklart inte vara tant bara för man får barn och passerar 35 men Sandra har verkligen stagnerat i utveckligen, Björn ter sig lite likadan. Detta märks i stort och smått.
__________________
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2023-03-18 kl. 09:07.
Citera
2023-03-18, 17:34
  #2982
Medlem
Silverglitters avatar
Har Sandra några intressen? Utövar hon någon idrott? Går på konserter? Har hon hund, katt, häst? Åker hon ut i naturen och vandrar t ex i fjällen? Åker på skidsemester? Brinner hon för något, t ex någon välgörenhet? Har hon någon hobby? Eller är allt i hennes liv selfies, inredning och dricka vin? Vad är alla som följer henne så begeistrade över?
Citera
2023-03-18, 19:08
  #2983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Har Sandra några intressen? Utövar hon någon idrott? Går på konserter? Har hon hund, katt, häst? Åker hon ut i naturen och vandrar t ex i fjällen? Åker på skidsemester? Brinner hon för något, t ex någon välgörenhet? Har hon någon hobby? Eller är allt i hennes liv selfies, inredning och dricka vin? Vad är alla som följer henne så begeistrade över?

Intressen a 2020-talet verkar vara godistallrikar, naturvin (slurp) gulliga berlocker och hårspännen. Tyvärr en kvinna som uppenbarligen har framtiden bakom sig. Kan man s.a.s "gå i barndom" redan vid knappa 40 år?
Citera
2023-03-19, 11:26
  #2984
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Har Sandra några intressen? Utövar hon någon idrott? Går på konserter? Har hon hund, katt, häst? Åker hon ut i naturen och vandrar t ex i fjällen? Åker på skidsemester? Brinner hon för något, t ex någon välgörenhet? Har hon någon hobby? Eller är allt i hennes liv selfies, inredning och dricka vin? Vad är alla som följer henne så begeistrade över?
För min del har det i alla fall tidigare handlat om hennes förmåga att sätta ord på känslor, men också att på ett målande vis skildra tillvaron och vardagslivet i Stockholms innerstad. Hon är ju heller inte direkt ankläppstypen även om det under årens lopp förekommit ett oräkneligt antal selfies med öppen ”sexig” min. Har även fascinerats av hennes foto, och att hon på ett mångfacetterat sätt dokumenterat sitt liv i listor samt varit lite av en early adopter inom teknikområdet.

Hennes största intresse är ju av allt att döma alkohol och tillställningar där hon får dricka vin i olika former. I det ingår även festivaler och den typer av kulturell aktivitet, parkhäng och sociala aktiviteter som innefattar fest av olika slag. Numera verkar hon inte ha några problem att surpla rusdrycker ensam på fik eller liknande.

Det enda som är intressant med naturen för henne är nog _natur_vin. Friluftsliv och träning (undantag lite löpning för att hålla kroppen i trim) är inte alls hennes grej. Litteratur eller film/tv får gärna behandla tonårsromantik eller … fest. Hon är väldigt förtjust i att porträttera sig själv på bild, snudd på narcissist om man ska hårdra det hela. Men hon är sannolikt mer sympatisk än gemene diagnostiserad narcissist så jag skulle ogärna benämna henne sådan i medicinsk mening. Snarare är hon väl en av många sociala medier-narcissister, en naturlig produkt av vår tid.

Det politiska engagemanget sträcker sig till vad som för tidpunkten är det rätta gällande i aktuell vän- eller bekantskapskrets, såsom att utåt sett kämpa för orättvisor o.s.v. Jag betvivlar starkt att hon har några djupare insikter eller uppfattningar i vare sig vind- resp. kärnkraftsfrågan, de höga elpriserna, hur vi ska få bukt med gängskjutningarna, migrationsfrågan i stort, vinster i välfärden, riskkapitalister, friskolornas vara eller icke vara, vårdköerna, bensinpriserna, marknadshyror m.m.
__________________
Senast redigerad av DerStiefelknecht 2023-03-19 kl. 11:30.
Citera
2023-03-19, 21:35
  #2985
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Tänker också att det är folk från mindre städer som storögt ser upp till henne, typ inflyttade identitetslösa stockholmare som så gärna vill passa in på söder fast de bor långt utanför.. Personer som S vill imponera på har ”sprungit om”henne för länge sen, både intellektuellt, ekonomiskt och karriärmässigt.

Har lite en känsla av att hon är lätt efterbliven och det är anledningen till att hon inte mognar emotionellt, man måste såklart inte vara tant bara för man får barn och passerar 35 men Sandra har verkligen stagnerat i utveckligen, Björn ter sig lite likadan. Detta märks i stort och smått.
Blir nyfiken. Hur märker du ”i stort och smått” att Sandra stagnerat i utveckligen och troligen är ”lätt efterbliven”?
Citera
2023-03-19, 21:55
  #2986
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
För min del har det i alla fall tidigare handlat om hennes förmåga att sätta ord på känslor, men också att på ett målande vis skildra tillvaron och vardagslivet i Stockholms innerstad. Hon är ju heller inte direkt ankläppstypen även om det under årens lopp förekommit ett oräkneligt antal selfies med öppen ”sexig” min. Har även fascinerats av hennes foto, och att hon på ett mångfacetterat sätt dokumenterat sitt liv i listor samt varit lite av en early adopter inom teknikområdet.

Hennes största intresse är ju av allt att döma alkohol och tillställningar där hon får dricka vin i olika former. I det ingår även festivaler och den typer av kulturell aktivitet, parkhäng och sociala aktiviteter som innefattar fest av olika slag. Numera verkar hon inte ha några problem att surpla rusdrycker ensam på fik eller liknande.

Det enda som är intressant med naturen för henne är nog _natur_vin. Friluftsliv och träning (undantag lite löpning för att hålla kroppen i trim) är inte alls hennes grej. Litteratur eller film/tv får gärna behandla tonårsromantik eller … fest. Hon är väldigt förtjust i att porträttera sig själv på bild, snudd på narcissist om man ska hårdra det hela. Men hon är sannolikt mer sympatisk än gemene diagnostiserad narcissist så jag skulle ogärna benämna henne sådan i medicinsk mening. Snarare är hon väl en av många sociala medier-narcissister, en naturlig produkt av vår tid.

Det politiska engagemanget sträcker sig till vad som för tidpunkten är det rätta gällande i aktuell vän- eller bekantskapskrets, såsom att utåt sett kämpa för orättvisor o.s.v. Jag betvivlar starkt att hon har några djupare insikter eller uppfattningar i vare sig vind- resp. kärnkraftsfrågan, de höga elpriserna, hur vi ska få bukt med gängskjutningarna, migrationsfrågan i stort, vinster i välfärden, riskkapitalister, friskolornas vara eller icke vara, vårdköerna, bensinpriserna, marknadshyror m.m.

Det var en utförlig beskrivning 👏

Jag följer inte bloggen men förr kollade jag in lite då och då. Hon verkar mäkta stolt över att vara petit och flickig, som när hon uppflugen på en köksbänk visar upp sin nyaste outfit. Eller när hon på ett kokett vis äter några spagettin. Det är det jag minns att jag sett.

Ja det verkar som hon vill leva något sorts prinsessliv och inte beblanda sig med pöbeln från orten.
Citera
2023-03-20, 16:09
  #2987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Blir nyfiken. Hur märker du ”i stort och smått” att Sandra stagnerat i utveckligen och troligen är ”lätt efterbliven”?

Ja det mesta, hennes framtoning, hur hon skriver, pratar och uttrycker sig. Hennes otrevliga (osmart) och mobbiga ton mot läsare. Svårt att vara med specifik än så tyvärr, men det märks allra mest när hon pratar, kolla youtube och intervjuer med henne.
Citera
2023-03-20, 19:16
  #2988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Intressen a 2020-talet verkar vara godistallrikar, naturvin (slurp) gulliga berlocker och hårspännen. Tyvärr en kvinna som uppenbarligen har framtiden bakom sig. Kan man s.a.s "gå i barndom" redan vid knappa 40 år?

Jag skäms och nästan vrider mig i ångest varje gång någon av dessa influensers skriver ”slurp”. Känns pinsamt uttjatat att fortfarande uttrycka sig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in