Citat:
Ursprungligen postat av
Silverglitter
Har Sandra några intressen? Utövar hon någon idrott? Går på konserter? Har hon hund, katt, häst? Åker hon ut i naturen och vandrar t ex i fjällen? Åker på skidsemester? Brinner hon för något, t ex någon välgörenhet? Har hon någon hobby? Eller är allt i hennes liv selfies, inredning och dricka vin? Vad är alla som följer henne så begeistrade över?
För min del har det i alla fall tidigare handlat om hennes förmåga att sätta ord på känslor, men också att på ett målande vis skildra tillvaron och vardagslivet i Stockholms innerstad. Hon är ju heller inte direkt ankläppstypen även om det under årens lopp förekommit ett oräkneligt antal selfies med öppen ”sexig” min. Har även fascinerats av hennes foto, och att hon på ett mångfacetterat sätt dokumenterat sitt liv i listor samt varit lite av en early adopter inom teknikområdet.
Hennes största intresse är ju av allt att döma alkohol och tillställningar där hon får dricka vin i olika former. I det ingår även festivaler och den typer av kulturell aktivitet, parkhäng och sociala aktiviteter som innefattar fest av olika slag. Numera verkar hon inte ha några problem att surpla rusdrycker ensam på fik eller liknande.
Det enda som är intressant med naturen för henne är nog _natur_vin. Friluftsliv och träning (undantag lite löpning för att hålla kroppen i trim) är inte alls hennes grej. Litteratur eller film/tv får gärna behandla tonårsromantik eller … fest. Hon är väldigt förtjust i att porträttera sig själv på bild, snudd på narcissist om man ska hårdra det hela. Men hon är sannolikt mer sympatisk än gemene diagnostiserad narcissist så jag skulle ogärna benämna henne sådan i medicinsk mening. Snarare är hon väl en av många sociala medier-narcissister, en naturlig produkt av vår tid.
Det politiska engagemanget sträcker sig till vad som för tidpunkten är det rätta gällande i aktuell vän- eller bekantskapskrets, såsom att utåt sett kämpa för orättvisor o.s.v. Jag betvivlar starkt att hon har några djupare insikter eller uppfattningar i vare sig vind- resp. kärnkraftsfrågan, de höga elpriserna, hur vi ska få bukt med gängskjutningarna, migrationsfrågan i stort, vinster i välfärden, riskkapitalister, friskolornas vara eller icke vara, vårdköerna, bensinpriserna, marknadshyror m.m.