Nu drar jag min anonyma resencison av Björn W som skribent, i stilen av en betald journalist (jag är akademiker men nu skall jag pröva mig på brakskit-erans jävla enkla journalism). Helst skulle jag vilja dra till med någon Stefan och Krister brakskit-grej, fast på ett hipset sätt.
(Pastich i Björn Werners simpla jävla krönika-stil
"Det första jag tänker på är maträtt X. För att jag är intresserad av maträtt X. Författare Y försöker att skriva sig till någonting liknande maträtt Z men når inte riktigt fram. Jag vet bäst själv för jag lagar ofta maträtt Z hemma, och det här är inte lika bra som den gången jag själv gjorde maträtt Z hemma under vägledning av person U"....alternativet är också att addera XXXXXX för den gjorde detta och detta "...and that's why that is a good thing". Ps. Mandalorian är bra för de hade noll jävla blekansikten i den serien. Ds. {Detta är en extrem parodi ,men det hade lika gärna kunna varit seriöst. Hade det varit mer seriöst hade varit ännu mer politiskt laddat men ungefär lika dåligt och trist. DS.
Hmmmmmmmmm
En gång i tiden fanns det folk som kunde nånting i grund och botten om det som de recenserade. Typ som Ulf Linde, en konstkritiker. Linde målade med orden på det sättet han själv inte målade tavlor. Björn Werner är journalistikens Forrest Gump. Framgångsrik, och på sitt sätt obrydd om alla "experter" runt omkring. Mycket tur! Och han springer än!En lite lufsig person som folk tror är moralisk och snäll men som egentligen är extremt hatisk mot de som inte tycker exakt likadant som han. Precis som Sandra! Björn Werner drar in fet lön på att tycka och tänka, särskilt om kreti och pleti. Dom är dumma! De tänker fel! Har man någon gång varit en akademiker så vet man att man analyserar saker och ting noggrant, säger inte att resultat är skrivna i sten - ett paradigmskifte kan med stor sannolikhet komma när en bättre förklaring lanseras. Jag hoppar att paradigmskiftet kommer för Björn Werners form av journalism.
Precis som Sandra så är allt som är främmande ELAKT som SAURON i Sagan Om Ringen (en jävligt bra bok fö). Men, väx upp fär fan. Gå på gräs, sparka med tårna i grus, simma i havet och hamra in en spik i en träbit. Lär dig att meningsmotståndare finns. Ni tycker olika. Men ni är ofta mer lika än olika. Detta är en trött om ej sanningsenlig tolkning. Du kan bättre IMO Björn! Klaga mindre på Stockholm, klaga mer på GBG så vinner du mig, lol.
Tjo fadderitan lambo.
Den dagen jag blir stämd för yttrandefrihet är den dagen yttrandefrihet dör. Iof är den redan död. Antingen har du 100% yttrandefrihet eller ingen alls. Har vi ingen kan vi like gärna leva i Nordkorea eller Saudiarabien.