2023-03-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatar
Du slår huvudet på spiken själv med det vad du skriver, fast inte hur du själv nog tror. Det finns folk som inte har gott om pengar, men som röstar höger för att de inte diggar att betala större delen av sin lön till skatteslöseri. Den nidbild av hur en moderat "är" är det Sandy och co som fortsätter sprida fast den ej behöver vara sann.

Tycker snarare det är ni här i tråden som sprider en nidbild av moderater och vänstermänniskor. Jag har själv suttit i kommunfullmäktige och det är verkligen inte så att alla engagerar sig utefter inkomst/levnadssätt. Märkligt resonerande som jag är förvånad över är så utbrett.
Citera
2023-03-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Angående hyckleriet, ja!
Hon pratar ofta om sin syster Mira ( som ju inte har en cell gemensamt med Sandy själv) med stor kärlek och värme. Bra där och väldigt fint!
Hon har ju en biologisk halvsyster i Thailand som det aldrig ens hintats om på bloggen? Pappa Svante emigrerade helt till Thailand för relativt många år sedan ju. Gifte om sig och fick barn. Oavsett far- dotter relation hade åtminstone jag besökt min halvsyster och varit nyfiken på mitt syskon. Tjejen är ju helt oskyldig till vad som än hänt innan hon fanns. Utgår ifrån att S har bättre ekonomi att ta sig dit än vice verca.

ÄNTLIGEN lite skvaller, och inte bara gnäll över vad S än tar sig för. Hur gammal är denna halvsyster? Har pappan helt klippt banden till Sverige? Har förstått från det lilla S skrivit att relationen till pappan är obefintlig och så varit i många, många år.

Citat:
Ursprungligen postat av vimsande
Går lite (mycket) från höger/vänster-konversationen nu och tillbaka till gammal hederlig sukta efter skvaller.
Vet någon om något särskilt hände mellan Sandra och Joakim? Rensade bland de jag följer på insta och såg att han gifte sig för ett tag sedan, men det var ju inget hon verkade gå på.

Jag har också funderat på detta. De verkade ha en sån himla fin vänskap. Jag skulle vilja påstå att J slutade figurera i bloggen ungefär när S blev ihop med M, men jag är inte helt säker på att det stämmer. Ngn annan som känner igen detta?
Citera
2023-03-16, 21:25
Medlem
zatars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
ÄNTLIGEN lite skvaller, och inte bara gnäll över vad S än tar sig för. Hur gammal är denna halvsyster? Har pappan helt klippt banden till Sverige? Har förstått från det lilla S skrivit att relationen till pappan är obefintlig och så varit i många, många år.

Jag har också funderat på detta. De verkade ha en sån himla fin vänskap. Jag skulle vilja påstå att J slutade figurera i bloggen ungefär när S blev ihop med M, men jag är inte helt säker på att det stämmer. Ngn annan som känner igen detta?

Gissningsvis var väl J Sandras stora kärlek, egentligen? M var ju en dollarstore-kopia av J, utseendemässigt. Med distans och åldern så är det nu charlatanskribenten och velourmannen B som gäller.
Citera
2023-03-16, 21:40
Medlem
[quote=ryssfemm|83829957]ÄNTLIGEN lite skvaller, och inte bara gnäll över vad S än tar sig för. Hur gammal är denna halvsyster? Har pappan helt klippt banden till Sverige? Har förstått från det lilla S skrivit att relationen till pappan är obefintlig och så varit i många, många år.

Undra varför hon behållit Körlof i efternamn? Hon har ju även en storebror på sin pappas sida, verkar inte ha någon direkt relation med han heller?
Citera
2023-03-16, 22:26
Medlem
Citat:
Gissningsvis var väl J Sandras stora kärlek, egentligen? M var ju en dollarstore-kopia av J, utseendemässigt. Med distans och åldern så är det nu charlatanskribenten och velourmannen B som gäller.

Va, nej J och M var la inte lika? Däremot tycker jag att det fanns utseendemässiga likheter mellan L och M.
Citera
2023-03-16, 22:37
Medlem
zatars avatar
Citat:
Va, nej J och M var la inte lika? Däremot tycker jag att det fanns utseendemässiga likheter mellan L och M.

Ah fan, sant. Jag blandade ihop L och J! My bad! Det var L jag tänkte på!
Citera
2023-03-17, 01:50
Medlem
zatars avatar
Offentliga människor får bli kritiserade i Sverige, även anonymt (de tjänar sjuka pengar offentligt - ofta genom att leacha in sig via statlig media eller annat som du betalar skatt för - och därmed försvinner anonymiteten tyvärr). Författare, journalister, bloggare, mm. Än så länge är vår yttrandefrihetslag intakt där vilket är tur. En reminder. Gränsen för förtal är när man påstår någon att leva oklanderligt med syfte att skada denne. Jag skulle tycka att det var skitjobbigt om någon pratade om mig, mina beslut, mitt liv, mm. Men jag har inte valt att jobba offentligt, "suga ut" offentliga skattepengar genom adapterade manus på public service, anamma en kändispersona, mm. I mitt tycke, utan att det behöver vara sanning så skanderar jag detta, måhända som en jävla bonnakritik men ändå med akademisk kärna:

För att elda på trådens självidentifierande feminister (ja, jag ordar det så för att få spicy svar) så kan jag återigen konstatera att Sandra ser väldigt vacker ut nu när hon är smal (förutom tänderna som numer verkas visas mer sällan sedan någon tog upp det i denna tråd, uppenbarligen läser Sandra denna tråd och tar till sig. Jävligt synd att hon ej tar till sig av att inte mobba sönder högermänniskor). Hon är ju tillsynes dels åtminstone ok klassiskt skolad tror jag (kännedom om klassisk litteratur......konst/arkitektur vet jag ej då hon de gånger jag läst henne aldrig skriver om det) men tillfreds med den i mitt tycke undermålige skribenten B Werner som skriver krönikor om att han helst vill pilla sig i naveln och spela tv-spel ist för att recensera nobel-bidrag (wow vad provocerande 2023). B verkar skitsnäll som kille men extremt mindre snygg än andra av Sandras ex, lagar dock skitbra mat. Charmigt, i mitt tycke. Vad hjälper det? Mat för att bota tristess? Hennes personlighet och värderingar är devalverade i mitt tycke då den vackerheten har blivit till någon jävla sörja av hyckleri och annan likformad smörja. Hennes initiala charmiga egenbyggda värld har på något sätt punkterats, då hon via många utsagor har blivit en bitter kvinna som lever i en bubbla och bussar andra pantertanter på oliktänkande. Inte sexigt. Repressivt. Odemokratiskt. Ocharmigt. Dödar varumärket. Här skulle Sandy tex kunna få svara på kritik och säga: Du är en idiot. Men det gör nog fancrowden här för henne.

En åsikt är subjektiv, inte objektiv. Den objektiva sanningen kommer först långt senare tex när man blir tystad från att kritisera offentligheten. Let's not go there. Röda Torget. Mao. Stalin. Då är hellre ad hominem "Du är en jävla idiot"-argument bättre för att bemöta sån här ytlig analys.
Senast redigerad av zatar 2023-03-17 kl. 02:45.
Citera
2023-03-17, 04:08
Medlem
zatars avatar
Ni som orkar läsa bloggen fortfarande, är Sandy bra på vin eller gillar hon bara att dricka vin (dvs som resten av Överklass-hipster Stockholm, man följer samma smak och hatar samma imaginöära fiende)?
Senast redigerad av zatar 2023-03-17 kl. 04:32.
Citera
2023-03-17, 04:45
Medlem
zatars avatar
Nu drar jag min anonyma resencison av Björn W som skribent, i stilen av en betald journalist (jag är akademiker men nu skall jag pröva mig på brakskit-erans jävla enkla journalism). Helst skulle jag vilja dra till med någon Stefan och Krister brakskit-grej, fast på ett hipset sätt.

(Pastich i Björn Werners simpla jävla krönika-stil

"Det första jag tänker på är maträtt X. För att jag är intresserad av maträtt X. Författare Y försöker att skriva sig till någonting liknande maträtt Z men når inte riktigt fram. Jag vet bäst själv för jag lagar ofta maträtt Z hemma, och det här är inte lika bra som den gången jag själv gjorde maträtt Z hemma under vägledning av person U"....alternativet är också att addera XXXXXX för den gjorde detta och detta "...and that's why that is a good thing". Ps. Mandalorian är bra för de hade noll jävla blekansikten i den serien. Ds. {Detta är en extrem parodi ,men det hade lika gärna kunna varit seriöst. Hade det varit mer seriöst hade varit ännu mer politiskt laddat men ungefär lika dåligt och trist. DS.

Hmmmmmmmmm

En gång i tiden fanns det folk som kunde nånting i grund och botten om det som de recenserade. Typ som Ulf Linde, en konstkritiker. Linde målade med orden på det sättet han själv inte målade tavlor. Björn Werner är journalistikens Forrest Gump. Framgångsrik, och på sitt sätt obrydd om alla "experter" runt omkring. Mycket tur! Och han springer än!En lite lufsig person som folk tror är moralisk och snäll men som egentligen är extremt hatisk mot de som inte tycker exakt likadant som han. Precis som Sandra! Björn Werner drar in fet lön på att tycka och tänka, särskilt om kreti och pleti. Dom är dumma! De tänker fel! Har man någon gång varit en akademiker så vet man att man analyserar saker och ting noggrant, säger inte att resultat är skrivna i sten - ett paradigmskifte kan med stor sannolikhet komma när en bättre förklaring lanseras. Jag hoppar att paradigmskiftet kommer för Björn Werners form av journalism.

Precis som Sandra så är allt som är främmande ELAKT som SAURON i Sagan Om Ringen (en jävligt bra bok fö). Men, väx upp fär fan. Gå på gräs, sparka med tårna i grus, simma i havet och hamra in en spik i en träbit. Lär dig att meningsmotståndare finns. Ni tycker olika. Men ni är ofta mer lika än olika. Detta är en trött om ej sanningsenlig tolkning. Du kan bättre IMO Björn! Klaga mindre på Stockholm, klaga mer på GBG så vinner du mig, lol.

Tjo fadderitan lambo.
Den dagen jag blir stämd för yttrandefrihet är den dagen yttrandefrihet dör. Iof är den redan död. Antingen har du 100% yttrandefrihet eller ingen alls. Har vi ingen kan vi like gärna leva i Nordkorea eller Saudiarabien.
Senast redigerad av zatar 2023-03-17 kl. 05:39.
Citera
2023-03-17, 16:02
Medlem
Skampis avatar
Citat:

Citat:

Undra varför hon behållit Körlof i efternamn? Hon har ju även en storebror på sin pappas sida, verkar inte ha någon direkt relation med han heller?

Om jag inte minns fel så har Sandra rakt ut erkänt på frågestund i bloggen att hon och J har legat. Jag har aldrig fått intrycket av att det funnits känslor där, utan att de varit som typiska vänner av motsatt kön runt åldern 20-30; blir något random ligg någon gång för båda är snygga och sugna men that's it. Jag tror det också spekulerats i att J är inspiration till Miron i hennes bok? Alltså en lite manipulativ äventyrlig kille som bidrar med passion i vängruppen, men är inte så omtänksam eller genuin egentligen...? Rätta mig om jag har fel, många av Sandras fd polare påminner så mycket om varandra.

Hon har väl själv skrivit att hon inte orkat byta bort Körlof p.g.a bekväm/lat. Storebrorsan har nämnts vid något tillfälle, att de inte har något otalt med varandra men p.g.a. pappa + åldersskillnad så är de inte nära.
Citera
2023-03-17, 17:10
Medlem
Citat:
Nu drar jag min anonyma resencison av Björn W som skribent, i stilen av en betald journalist (jag är akademiker men nu skall jag pröva mig på brakskit-erans jävla enkla journalism). Helst skulle jag vilja dra till med någon Stefan och Krister brakskit-grej, fast på ett hipset sätt.

(Pastich i Björn Werners simpla jävla krönika-stil

"Det första jag tänker på är maträtt X. För att jag är intresserad av maträtt X. Författare Y försöker att skriva sig till någonting liknande maträtt Z men når inte riktigt fram. Jag vet bäst själv för jag lagar ofta maträtt Z hemma, och det här är inte lika bra som den gången jag själv gjorde maträtt Z hemma under vägledning av person U"....alternativet är också att addera XXXXXX för den gjorde detta och detta "...and that's why that is a good thing". Ps. Mandalorian är bra för de hade noll jävla blekansikten i den serien. Ds. {Detta är en extrem parodi ,men det hade lika gärna kunna varit seriöst. Hade det varit mer seriöst hade varit ännu mer politiskt laddat men ungefär lika dåligt och trist. DS.

Hmmmmmmmmm

En gång i tiden fanns det folk som kunde nånting i grund och botten om det som de recenserade. Typ som Ulf Linde, en konstkritiker. Linde målade med orden på det sättet han själv inte målade tavlor. Björn Werner är journalistikens Forrest Gump. Framgångsrik, och på sitt sätt obrydd om alla "experter" runt omkring. Mycket tur! Och han springer än!En lite lufsig person som folk tror är moralisk och snäll men som egentligen är extremt hatisk mot de som inte tycker exakt likadant som han. Precis som Sandra! Björn Werner drar in fet lön på att tycka och tänka, särskilt om kreti och pleti. Dom är dumma! De tänker fel! Har man någon gång varit en akademiker så vet man att man analyserar saker och ting noggrant, säger inte att resultat är skrivna i sten - ett paradigmskifte kan med stor sannolikhet komma när en bättre förklaring lanseras. Jag hoppar att paradigmskiftet kommer för Björn Werners form av journalism.

Precis som Sandra så är allt som är främmande ELAKT som SAURON i Sagan Om Ringen (en jävligt bra bok fö). Men, väx upp fär fan. Gå på gräs, sparka med tårna i grus, simma i havet och hamra in en spik i en träbit. Lär dig att meningsmotståndare finns. Ni tycker olika. Men ni är ofta mer lika än olika. Detta är en trött om ej sanningsenlig tolkning. Du kan bättre IMO Björn! Klaga mindre på Stockholm, klaga mer på GBG så vinner du mig, lol.

Tjo fadderitan lambo.
Den dagen jag blir stämd för yttrandefrihet är den dagen yttrandefrihet dör. Iof är den redan död. Antingen har du 100% yttrandefrihet eller ingen alls. Har vi ingen kan vi like gärna leva i Nordkorea eller Saudiarabien.

💣💥👌
Citera
2023-03-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Om jag inte minns fel så har Sandra rakt ut erkänt på frågestund i bloggen att hon och J har legat. Jag har aldrig fått intrycket av att det funnits känslor där, utan att de varit som typiska vänner av motsatt kön runt åldern 20-30; blir något random ligg någon gång för båda är snygga och sugna men that's it. Jag tror det också spekulerats i att J är inspiration till Miron i hennes bok? Alltså en lite manipulativ äventyrlig kille som bidrar med passion i vängruppen, men är inte så omtänksam eller genuin egentligen...? Rätta mig om jag har fel, många av Sandras fd polare påminner så mycket om varandra.

Hon har väl själv skrivit att hon inte orkat byta bort Körlof p.g.a bekväm/lat. Storebrorsan har nämnts vid något tillfälle, att de inte har något otalt med varandra men p.g.a. pappa + åldersskillnad så är de inte nära.

Läste det lösa skvallret på bloggbevakning att Beijer fimpat sin cigarett i en tjejs jacka för att J flirtat med denne tjej. Det var något med det som kändes jävligt trovärdigt haha

Har det diskuterats här i tråden om hur Sandra Beijer lyfte författaren Carina Rydberg i sin blogg? Då boken Den högsta kasten men uppföljaren Djävulsformeln nämndes såklart i kommentarerna varpå hon spelade dum och ovetandes. Att hon tog upp en så gammal bok och som vän till Billgrens var intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in