Citat:
Ursprungligen postat av
RubyTuesday
Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.
Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.
Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?
Jag har för länge sedan tappat hoppet om den här tråden. Det är inte längre en skvallertråd utan mest...gnäll? Jag går in och läser hennes blogg och sen går jag hit för att se vilken liten skitdetalj folk ska plocka upp och bitcha om på ett helt orimligt sätt.
Min teori är att den här tråden hade funkat klockrent för tio år sedan, men med det liv Sandra lever nu så finns det liksom ingen grund för regelrätt skvaller längre. Men – eftersom hon är en offentlig person många har läst länge och därför har en relation till så vill man inte ge upp. Man tar de små smulor man kan få och skapar små stormar i små vattenglas av dem här.