2023-03-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hon tror nog att hon är lite unik och alternativ som låter honom ha långt hår och hårspännen när det egentligen känns tröttsamt och uttjatat. Alla löjliga södermänniskor har sina barns hår så liksom! Hans hår är ju så rakt, bättre att klippa.

Hur kan Sandra vara så less på sina följare när de vädrar sådana här positiva åsikter om hennes val? Eller andra här i tråden som ”blir deprimerade av hennes nya lägenhet, saknar den gamla”.
Citera
2023-03-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Det är väl jättegulligt? Många småbarn ser ut som små fula gubbar för de saknar hår, men just D är ju ursöt med sin lugg.

Han kan fortfarande ha lugg, men att de klipper den så att den inte hänger ner i hans ansikte. Det känns inte snällt mot honom att inte låta honom få ha hår som inte ligger i vägen. Han kan ha håret långt i övrigt men tycker alltid synd om barn vars föräldrar låter dem ha så lång lugg som de blåser bort (som han försöker göra på bilder).
Citera
2023-03-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Hur kan Sandra vara så less på sina följare när de vädrar sådana här positiva åsikter om hennes val? Eller andra här i tråden som ”blir deprimerade av hennes nya lägenhet, saknar den gamla”.
Nu har ju Sandra en mindre armé av Stans som berömmer och beskyddar vid bara lukten av mild kritik eller avvikande åsikt, så att hon skulle vara utsatt och därmed bitter, är ju bara nonsens. Snarare tvärtom att hon blivit en prinsessa på lager efter lager av mjuka madrasser som gjort henne bekväm och känslig för en liten hård ärta.
Citera
2023-03-08, 09:11
Medlem
Wood skrev igår ett inlägg om att nu vara befriad från åldersnoja. Intressant att ställa det inlägget mot Sandras, de är väl jämnåriga? Jag kan för mitt liv inte förstå Sandras inställning till sina ungdomsår, det är som att hon ständigt är i en kamp mot tiden som går. Jag upplever att de som primärt livnär sig på sina sociala medier blir så otroligt självmedvetna på ett väldigt ohälsosamt sätt. Tycker att det även avspeglade sig i hur Elsa resonerade i gårdagens podd om vikt. Hon saknar förmågan att vidga perspektivet, att gå utanför sig själv utan alla analyser faller alltid tillbaka på henne själv. Deras små världar är så otroligt små! Liksom, vem hinner (vill?) sitta och drömma sig tillbaka till ett hångel när man var 14? Jag undrar om hon kommer att kunna se tillbaka på småbarnsåren på samma sätt retrospektivt eller om det alltid kommer att vara ungdomen som romantiseras?
Citera
2023-03-08, 09:39
Medlem
I dagens inlägg när hon fotat köksbordet och köket: det är ju så trångt att de knappt kommer fram till diskhon? Ser skitkonstigt ut
Citera
2023-03-08, 10:23
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
I dagens inlägg när hon fotat köksbordet och köket: det är ju så trångt att de knappt kommer fram till diskhon? Ser skitkonstigt ut
Jag gillar verkligen hennes kök. Bordet passar dock inte in där (varken stil- eller platsmässigt enligt mig). Hon skrev väl nåt om att ett runt bord var på G men den ytan skulle nog göra sig bättre utan några möbler överhuvudtaget. Äh, jag vet inte. Klurigt med inredning.
Citera
2023-03-08, 10:41
Medlem
Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.

Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.

Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?
Citera
2023-03-08, 10:57
Medlem
Nu ska hon sälja matta no. 1 som det blev ett jävla liv om i kommentarerna när hon lade den under matbordet. 0 procent oväntat?
Citera
2023-03-08, 10:59
Medlem
Citat:
Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.

Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.

Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?

Håller helt med om detta. Blir löjligt när folk klagar på hennes inredningsstil när hon uppenbarligen är duktig på det. Tror som sagt att hennes stil sticker ut för mycket nu men att snart kommer var och varannan Svensson inreda som henne. Tycker också kritik om hennes mödraskap är irriterande. Det finns väl gott om mammabloggar där de är typ hemmafruar och skapar perfekta barnrum att läsa istället? Dock tycker jag att det finns fog att kritisera när Sandra ger sig på välmenande läsare. Hon har all rätt att göra det men jag tycker det är ett märkligt och divigt beteende. Bara min åsikt!
Citera
2023-03-08, 11:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarciaLorca
Nu ska hon sälja matta no. 1 som det blev ett jävla liv om i kommentarerna när hon lade den under matbordet. 0 procent oväntat?

Och den kostar 4000 kr mer nu när en berömd bebis spillt makaroner på den!
Citera
2023-03-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarciaLorca

Hahaha det var det SJUKASTE. Hon hade den i en kvart? Lägg den i barnrummet ist?!?!? Detta är så märkligt.
Citera
2023-03-08, 11:53
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:

Jag har för länge sedan tappat hoppet om den här tråden. Det är inte längre en skvallertråd utan mest...gnäll? Jag går in och läser hennes blogg och sen går jag hit för att se vilken liten skitdetalj folk ska plocka upp och bitcha om på ett helt orimligt sätt.

Min teori är att den här tråden hade funkat klockrent för tio år sedan, men med det liv Sandra lever nu så finns det liksom ingen grund för regelrätt skvaller längre. Men – eftersom hon är en offentlig person många har läst länge och därför har en relation till så vill man inte ge upp. Man tar de små smulor man kan få och skapar små stormar i små vattenglas av dem här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in