Intressant!
Såg efter min första kommentar.. någon har noggrant kollat upp..
Detta bekräftar mina misstankar när man ser bild på Johanna. Äkta sociopat! Hur har hon sluppit undan? Det får mig fundera om Familjen har någon kontakt inom polisen. Det kommer jag meddela 👮♀️ själv samt media!
”Misstänks ha anlagt brand hos expojkvän:
- JJ misstänks ha tänt eld på en lägenhetsdörr hos en tidigare pojkvän efter att de gjort slut
- Branden inträffade 7 april 2021, strax innan 01:30 på natten
- Branden ska ha startats med hjälp av tändkuber
- Expojkvännen vaknade av brandlarmet/brandvarnaren och lyckades släcka elden med hjälp av en kudde
- Lägenheten ska ha fyllts med rök och enligt polisen fanns brandskador på dörr och dörrkarm
- Mannen ska ha berättat för polisen att han inte har något otalt med någon och att han inte hade någon aning om vem som skulle kunna ligga bakom brandattentatet
- En anhörig till mannen har berättat att mannen tog händelsen hårt, inte minst att han inte visste vem som låg bakom attentatet. Han bodde inte i lägenheten på en hel vecka efter händelsen
- Polisen inledde en förundersökning gällande mordbrand, som senare lades ner.
- JJ ska ha erkänt det senare för en annan pojkvän. (Obekräftat. SoISC)
- I samband med utredningen av Toves död har utredningen kring branden öppnats igen
- Expojkvännen har förhörts flera gånger av polisen de senaste veckorna
- JJ misstänks även för ett annat fall av skadegörelse, vad det är vill åklagaren inte berätta ännu
- JJ nekar till de nya brott hos misstänks för
(SR, EXP, VP)
SVT-artikel om branden:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...and-i-vetlanda
Ytterligare en mordbrand samma natt:
- Ett par timmar efter dörrbranden brann en villa ner till grunden som var under renovering (den var obebodd). Enligt åklagaren är JJ inte misstänkt för den branden. (EXP)
Rykten om vad skadegörelse nummer två som JJ misstänks för kan gälla:
Enligt åklagaren är JJ misstänkt för två fall av skadegörelse. Den ena gäller branden hos expojkvännen. Vad den andra skadegörelsen handlar om vill åklagaren inte uttala sig om ännu. Enligt trovärdiga skribenter i tråden kan den andra skadegörelsen handla om att JJ ska ha spraymålat en tjejs bil med "bitch". Det ryktet gick på stan här innan mordet. Bilen tillhörde JJ:s gamla vän, vännen som nu är kompis med flickvännen till JJs ex som fick dörren påtänd.
(Obekräftad teori. Wattweke)
Bild på skadegörelse av bilen:
https://delafil.se/cf914ab0c90655d0/...C3%B6relse.jpg”