2023-03-17, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Impulshandling?
Med en Google-historik som ”hur mördar man något diskret” ”Kan man dö av råttgift” Hur hämnas man på en ex-vän” etc

Hade JJ någon diagnos av vad som framkommit?
Citera
2023-03-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimOxnehaga
Länka gärna till sökhistoriken!

Anedin skev ovan

JJ har sökt på mordplaner, starka rengöringsmedel etc.:

- JJ har genomfört ett stort antal sökningar på google
- JJ har försökt att radera sökningarna, men har lyckats återskapas av polisens tekniker
- JJ hävdar att sökningarna inte är gjorda av henne; någon ska ha lånat hennes mobil.

- Hur man mördar någon diskret
- Kan man dö av råttgift
- Hur man bäst hämnas på en vän
- Fängelse
- Starka rengöringsmedel
- Tove Tönnies
- Hur man bränner inne någon
- "Gå i fängelse"

Har ännu inte läst hela FUPEN endast delar. Ska fortsätta imorgon. Detta är bara en del av användarens inlägg.

Edit: GrevenFB skrev detta.
Citera
2023-03-17, 23:44
Medlem
Sayonara41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Tack!

Då är det fortfarande ingenting som tyder på att Tove slagit någon av dem.

Verkar som folk litar på Johannas utsaga om slaget. Samma person som sa att hon gav Tove en kram när de skildes åt och allt löst sig.

Troligare är att de medvetet sprang in i Tove, anklagade henne för att knuffas, och slog henne. Mobbare som söker slagsmål. Och sen fortsatte misshandel och Tove blev mördad.

Helt klart är kvinnan labil, verkar inte vara mycket som krävs för att trigga henne. Jag tycker inte att det låter osannolikt att de faktiskt blivit "sams", men med all undertryckt vrede krävdes nog inte mycket mer än en taskig kommentar om ens hem och en knuff in i väggen för att det skulle sluta med död.
Citera
2023-03-17, 23:45
Medlem
Citat:
Störd? Baserat på en impulshändelse? Vad har du för underlag? Finns källor på att hon har/hade någon diagnos?

Märkligt att folk kastar ur sig störd som psykopatordet till höger och vänster.

Fler borde sansa sig, detta verkar vara ett svartsjukedrama som gått överstyr. Ren impulshandling.
Lmao, så vem som helst kan genomföra en sådan "impulshandling" menar du? Knappast.
Hon har begått flera brott vid flera olika tillfällen, kan knappast anses "impulshandling".

Hon är misstänkt för mordbrand, inte bara mord. Hon är störd. Trollar du eller? Menar du att hon är helt normalt fungerande människa?
Citera
Avslutad
Citat:

Förmodligen lågt IQ, det har de flesta som hamnar i fängelse gemensamt.
Citera
Medlem
Stort tack gusten36 för FUP. Har suttit och läst hela kvällen.
Citera
2023-03-17, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Rullman hade väl inte ens med dråp i åtalet?

Man kan ändra i HR.
Citera
2023-03-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara41
Helt klart är kvinnan labil, verkar inte vara mycket som krävs för att trigga henne. Jag tycker inte att det låter osannolikt att de faktiskt blivit "sams", men med all undertryckt vrede krävdes nog inte mycket mer än en taskig kommentar om ens hem och en knuff in i väggen för att det skulle sluta med död.
Dom har "blivit sams" och sedan har Tove "råkat putta henne" vilket resulterat att hon blivit "arg igen" och sedan dog hon av en någon konstig anledning? Låter det sannolikt tycker du ?
Citera
2023-03-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmuff
Helt enig.

I FUP ser man att protokollet över platserna på första sidan påbörjat dokumentation 29/11. Men om jag minns rätt (kan ha fel pga lite övertrött atm) så hade poliserna varit i närheten av fyndplatsen och letat dagarna innan T hittas. Vilket kan bekräfta att IT forensisk av J’s telefon startar först 29/11.

Mobilen lämnas över 17/10 i samband av förhör. PM för beslut av HAK kommer 22/10. Datatrafik från Telia kommer först den 31/10.

Saken är att de hyfsat färska IT-forensikerna som gör första tömningen av JJ:s mobil för det första gör det med fel metod. De gör det med det som jag brukar tjata om - One click - alltså slarvigt smeknamn för förenklade metoder som inte får med allt i mobilens minne.

De har sedan inte uppdaterat sitt program lokalt i Jönköping för att kunna göra en ”full file system” om jag läser rätt utan behöver kontakta NOA och få lite support där. Se nedan.

Tänkte ta detta närmare imorgon men kan droppa lite om det redan nu för alla nattsuddare.

Han operativ analytikern som blev intervjuad nu senast om att de gjort sitt yttersta skriver på sidan 89:

”Identifiering av plats och anträffadet av koordinater

Undertecknad var i kontakt med IT-forensiker vid NOA för att begära och ut- röna möjligheten att tömma Johanna och Majas telefoner ytterligare en gång i ett utökat system (full file system). NOA undersökte saken och framförde att möjligheten fanns. Extraheringen utfördes sedan av lokala IT-forensikerna HA och ME (Numera ML, Avels anm)vid RC3. Anledningen till att RC3 inte gjorde detta initialt beror på att en uppdatering av mjukvaran för att tömma telefonerna i full file system inte fanns tillgänglig vid tidpunkten.

I samband med att extraheringen var klar och i den efterföljande analysen på- träffades en Device Location2 som stämde in till fullo med klockslagen som påträffades i den extraherade molndatan med viktiga platser från Johannas iCloud.”

Efter alla turer så först fredagen 28/10 till 31/10 gjordes alltså något som hade kunnat göras typ 17-18/10. De menar de har jobbat dag och kväll och natt med detta men det tog två veckor att få ut koordinaterna som i teorin ska ta timmar.

Jag hävdar att den operative analytikern ”gjort sitt yttersta” för att mer eller mindre dölja (återkommer med analys av texten i hans protokoll) att de inte löst detta med rätt kompetens och rätt resurser från början och jag drar slutsatsen utifrån det jag kan läsa innantill att Tove hade kunnat hittas senast onsdag 19/10 om JJ hämtades in 17/10 och mobilen var i beslag samma dag.

Jag ska sova men utvecklar vidare imorgon då jag nog behöver förklara innebörden i de metoder de försökt med initialt jämfört med den metod de skulle ha använt osv men hoppas innebörden av ovan gått fram ändå - hon hade kunnat hittas drygt två veckor tidigare.

Nån journalist kan ju ta lite följdfrågor med han operative analytikern och åklagaren förresten. Vore inte fel. Jag kan ju ha fått nåt om bakfoten men då får han gärna förtydliga hur detta egentligen gick till.
Senast redigerad av Avel 2023-03-18 kl. 00:04.
Citera
2023-03-17, 23:54
Medlem
Undrar hur stämningen är i lilla Vetlanda när det kommer fram exakt hur sjukt vidriga Johanna och Maja är.
Fy fan vilken läsning.
Citera
2023-03-17, 23:57
Medlem
Enligt psykologiguiden:
"Personer som ofta brusar upp och tar till våld, eller hänsynslöst utnyttjar andra människor, utan att känna skuld eller ånger, kan antas ha antisociala och psykopatiska drag.

Betecknande är också den starka dragningen till äventyrligheter som är riskabla både för personen själv och för omgivningen.

Självbilden är störd på så sätt att personen uppfattar sig själv som stark och överlägsen. I följd med detta tycker man sig ha rätt att utnyttja andra, antingen för att man annars själv skulle bli utnyttjad, eller för att de andra är svaga och därför föraktliga."

Intressant hur hon bara behöver spela normal i en P7, vara neutral osv. så skriver psykologen att hon är normal och är lämplig för samhällstjänst
Citera
2023-03-17, 23:57
Medlem
Citat:

Hittar inget i sammanfattningen, men kan ha missat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in