2023-03-18, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimOxnehaga
Hade JJ någon diagnos av vad som framkommit?
Nej ingen diagnos enl rättspsyk/p7
Citera
2023-03-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MimmiImmiM
Börja undra om vi snart blir ett u-land. Rättsystem som inte funkar som det skall. Detta case påminner om Mats Alm i Falun som tog livet av sin flickvän Linda Chen, var med i Efterlyst och påstod sig leta efter henne ( såg han ljög) och han blev inte dömd för mord. Som 🍀 har dessa tjejer inte lyckas helt och hållet 🔥

Varför tror vissa av er Maja e skyldig? Bara för att hon är mörkhyad? Se bilderna. Det syns klart och tydligt att det är Johanna (ljusa tjejen) som är sociopaten/ mördaren.

Skyldig i någon form är hon ju. Åklagarens uppfattning tycks ju vara att M har varit medhjälpare/medgärningsman till mordet genom att hålla i T:s händer när J ströp henne. Oavsett vad som stämmer så har M ändå gjort sig skyldig till gravfridsbrottet samt förmodligen andra brottspunkter också.

Men du har helt rätt i att M förmodligen inte varit drivande i att mordet skulle ske, och M hade inte mördat T på egen hand utan det är sannolikt J som är som du säger den drivande sociopaten.
Citera
2023-03-18, 01:35
Medlem
Svidmyras avatar
Vilka helläbbiga mördartjejer de har lyckats föreviga på FUPen! Jag kommer att drömma mardrömmar i natt 😱. JJ ser helt ruskigt psyko ut och Baja verkar ha diverse dumskallediagnoser. Hur var det nu, är hennes adoptivföräldrar samvetsömma religiösa som har valt ut den mest felstöpta ungen för att visa upp hemma för församlingen och få beröm för sin goda gärning? Hon ser ut att vara tvillingsyster till Carolas import, varför kunde inte Carola den Goda tagit båda när hon ville gotta sig i uppvisningsexemplar?
Citera
2023-03-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
J sökte( Sommaren 2022)
på div som tex
Mörda diskret
Och om en massa hämdhjälpssök

Sök gjorda på Giftefrid
Skedde 28 aug 2022 -

Flera olika sidor om hur man bränner inne någon
14/9 - 16/9 2022

Sen efter mordet så sökte hon på Tove och Missing people

Just det sista exemplet där känns väl lite långsökt? Hela Vetlanda och halva Sverige sökte på Tove och MP. Men i övrigt så japp, JJ är megarökt. Det kommer inte vara mycket kvar av henne när åtalet löpt linan ut.
Citera
2023-03-18, 01:38
Medlem
Intressant!
Såg efter min första kommentar.. någon har noggrant kollat upp..

Detta bekräftar mina misstankar när man ser bild på Johanna. Äkta sociopat! Hur har hon sluppit undan? Det får mig fundera om Familjen har någon kontakt inom polisen. Det kommer jag meddela 👮‍♀️ själv samt media!

”Misstänks ha anlagt brand hos expojkvän:
- JJ misstänks ha tänt eld på en lägenhetsdörr hos en tidigare pojkvän efter att de gjort slut
- Branden inträffade 7 april 2021, strax innan 01:30 på natten
- Branden ska ha startats med hjälp av tändkuber
- Expojkvännen vaknade av brandlarmet/brandvarnaren och lyckades släcka elden med hjälp av en kudde
- Lägenheten ska ha fyllts med rök och enligt polisen fanns brandskador på dörr och dörrkarm
- Mannen ska ha berättat för polisen att han inte har något otalt med någon och att han inte hade någon aning om vem som skulle kunna ligga bakom brandattentatet
- En anhörig till mannen har berättat att mannen tog händelsen hårt, inte minst att han inte visste vem som låg bakom attentatet. Han bodde inte i lägenheten på en hel vecka efter händelsen
- Polisen inledde en förundersökning gällande mordbrand, som senare lades ner.
- JJ ska ha erkänt det senare för en annan pojkvän. (Obekräftat. SoISC)
- I samband med utredningen av Toves död har utredningen kring branden öppnats igen
- Expojkvännen har förhörts flera gånger av polisen de senaste veckorna
- JJ misstänks även för ett annat fall av skadegörelse, vad det är vill åklagaren inte berätta ännu
- JJ nekar till de nya brott hos misstänks för

(SR, EXP, VP)

SVT-artikel om branden: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...and-i-vetlanda

Ytterligare en mordbrand samma natt:
- Ett par timmar efter dörrbranden brann en villa ner till grunden som var under renovering (den var obebodd). Enligt åklagaren är JJ inte misstänkt för den branden. (EXP)

Rykten om vad skadegörelse nummer två som JJ misstänks för kan gälla:
Enligt åklagaren är JJ misstänkt för två fall av skadegörelse. Den ena gäller branden hos expojkvännen. Vad den andra skadegörelsen handlar om vill åklagaren inte uttala sig om ännu. Enligt trovärdiga skribenter i tråden kan den andra skadegörelsen handla om att JJ ska ha spraymålat en tjejs bil med "bitch". Det ryktet gick på stan här innan mordet. Bilen tillhörde JJ:s gamla vän, vännen som nu är kompis med flickvännen till JJs ex som fick dörren påtänd.
(Obekräftad teori. Wattweke)

Bild på skadegörelse av bilen: https://delafil.se/cf914ab0c90655d0/...C3%B6relse.jpg”
Citera
2023-03-18, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Just det sista exemplet där känns väl lite långsökt? Hela Vetlanda och halva Sverige sökte på Tove och MP. Men i övrigt så japp, JJ är megarökt. Det kommer inte vara mycket kvar av henne när åtalet löpt linan ut.
Ja, det hade inte varit anmärkningsvärt om hon bara hade sökt på det. Men att hon sedan raderar sökningarna känns skumt. JJ må vare den mest IQ befriade personen någonsin.

Framkommer det vem personen i peugoten är? Bilen som stannar på tvären vid JJ:s bil när hon och MH sitter i flera timmar vid Illharjen och (antagligen) repetera vad de ska säga och göra.
Citera
2023-03-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Är du inte läskunnig eller bara trollar? På inlägg 1 sida 1 står att hon vägde ca 65kg. Hon spelade fotboll på hög nivå etc och var vältränad.
Inte för att det spelar någon roll med TT spelade absolut inte fotboll på hög nivå.
Hon tillhörde en div 2 klubb ,vilket inte tillhör förbundsserierna alltså de som Svenska fotbollsförbundet administrerar.
Dessutom förefaller Tove främst ha spelat i klubbens div.3 lag , i lokal serie i Småland.
TT som för övrigt satte segermålet i sin rimligen sista fotbollsmatch bara två veckor före mordet.
Citera
2023-03-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon erbjöd även A stöd:

Kl. 08:41:53 skriver Johanna till Albin Warrén. ” Hej! Jag pratade under några förhör, varav ett var ganska väldigt långt, och berättade ju om allt o när ja senast såg Tove, polisen har även kollat i min lägga o se om d kunnat hitta ytterligare ledtrådar. Jag hoppas och tror att Tove skart är tillbaka, men nu är det en tuff tid för anhöriga, jag vet att vi inte pratar så mkt längre men detta är en bisarr situation ingen ska behöva hamna i och finns det något jag kan göra för dig Albin så säg till❤ Ja försöker vara polisen så behjälplig jag bara kan och ja skic kar stöd t dig o familjen ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ”
Så fruktansvärt vidrigt
Bara det visar hur sjuk hon är

Det jag blev förvånad öv i fup är att J har haft en hel del chatt kontakt med AW fram till sommaren 2022

Där de bla haft prat om T
Vi trodde det var en ev trådsanning
men det stämmde
Det tror jag är en del av deras konflikt
Någon skrev att T kunde inte glömma det
Citera
2023-03-18, 01:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Inte för att det spelar någon roll med TT spelade absolut inte fotboll på hög nivå.
Hon tillhörde en div 2 klubb ,vilket inte tillhör förbundsserierna alltså de som Svenska fotbollsförbundet administrerar.
Dessutom förefaller Tove främst ha spelat i klubbens div.3 lag , i lokal serie i Småland.
TT som för övrigt satte segermålet i sin rimligen sista fotbollsmatch bara två veckor före mordet.

Spelar ingen roll men Div 3 damer är låg nivå.
Citera
2023-03-18, 01:47
Medlem
[quote=linakova|83845870]Skyldig i någon form är hon ju. Åklagarens uppfattning tycks ju vara att M har varit medhjälpare/medgärningsman till mordet genom att hålla i T:s händer när J ströp henne.

SVAR: Såg du mitt andra inlägg? Ngn har lagt ut väldigt utförlig info från deras barndom, skolgång, familj och brott osv som JJ aldrig blivit dömd för/ tex försök till mordbrand på ex lgh dörr osv.

Detta får mig undra av alla brott hon begått så har de lagt ner!? Kan det va så att fadern eller ngn till familjen har vänner inom polisen i lilla Vetlanda? Vilka jubel muppar 👮‍♀️ Toppen Rättsystem vi har isåfall!
Citera
2023-03-18, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MimmiImmiM
Intressant!
Såg efter min första kommentar.. någon har noggrant kollat upp..

Detta bekräftar mina misstankar när man ser bild på Johanna. Äkta sociopat! Hur har hon sluppit undan? Det får mig fundera om Familjen har någon kontakt inom polisen. Det kommer jag meddela 👮‍♀️ själv samt media!

”Misstänks ha anlagt brand hos expojkvän:
- JJ misstänks ha tänt eld på en lägenhetsdörr hos en tidigare pojkvän efter att de gjort slut
- Branden inträffade 7 april 2021, strax innan 01:30 på natten
- Branden ska ha startats med hjälp av tändkuber
- Expojkvännen vaknade av brandlarmet/brandvarnaren och lyckades släcka elden med hjälp av en kudde
- Lägenheten ska ha fyllts med rök och enligt polisen fanns brandskador på dörr och dörrkarm
- Mannen ska ha berättat för polisen att han inte har något otalt med någon och att han inte hade någon aning om vem som skulle kunna ligga bakom brandattentatet
- En anhörig till mannen har berättat att mannen tog händelsen hårt, inte minst att han inte visste vem som låg bakom attentatet. Han bodde inte i lägenheten på en hel vecka efter händelsen
- Polisen inledde en förundersökning gällande mordbrand, som senare lades ner.
- JJ ska ha erkänt det senare för en annan pojkvän. (Obekräftat. SoISC)
- I samband med utredningen av Toves död har utredningen kring branden öppnats igen
- Expojkvännen har förhörts flera gånger av polisen de senaste veckorna
- JJ misstänks även för ett annat fall av skadegörelse, vad det är vill åklagaren inte berätta ännu
- JJ nekar till de nya brott hos misstänks för

(SR, EXP, VP)

SVT-artikel om branden: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...and-i-vetlanda

Ytterligare en mordbrand samma natt:
- Ett par timmar efter dörrbranden brann en villa ner till grunden som var under renovering (den var obebodd). Enligt åklagaren är JJ inte misstänkt för den branden. (EXP)

Rykten om vad skadegörelse nummer två som JJ misstänks för kan gälla:
Enligt åklagaren är JJ misstänkt för två fall av skadegörelse. Den ena gäller branden hos expojkvännen. Vad den andra skadegörelsen handlar om vill åklagaren inte uttala sig om ännu. Enligt trovärdiga skribenter i tråden kan den andra skadegörelsen handla om att JJ ska ha spraymålat en tjejs bil med "bitch". Det ryktet gick på stan här innan mordet. Bilen tillhörde JJ:s gamla vän, vännen som nu är kompis med flickvännen till JJs ex som fick dörren påtänd.
(Obekräftad teori. Wattweke)

Bild på skadegörelse av bilen: https://delafil.se/cf914ab0c90655d0/...C3%B6relse.jpg”
Det gäller 2 bränder
Den ena hos ex pojkvön och den andra hemma hos T pappa där T och tvillingsystern var skrivna
Citera
2023-03-18, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så fruktansvärt vidrigt
Bara det visar hur sjuk hon är

Det jag blev förvånad öv i fup är att J har haft en hel del chatt kontakt med AW fram till sommaren 2022

Där de bla haft prat om T
Vi trodde det var en ev trådsanning
men det stämmde
Det tror jag är en del av deras konflikt
Någon skrev att T kunde inte glömma det

Framkommer det någonstans i FUPen vad det här som ska ha splittrat tjejkompisgänget i två delar berodde på och om det är relaterat till AW över huvud taget? Har både J och T haft intresse i AW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in