Citat:
Ursprungligen postat av
trancas
Kreml är ansvariga för sinnessjukdomen. Självklart ska vi strida till sista blodsdroppen mot dessa inbilska idioter. De har inte fattat sig på hur världen ser ut och lever kvar i det förgångna. Kina lärde sig snabbt hur man bygger ett samhälle. Ryssarna är helt enkelt efterblivna. Ska vi vänta tills Putin har tagit över hela världen med sina gamla T-72or och köttkvarnar eller skall vi vänta tills varenda rysk man är dödad? Självklart skall vi stå upp för den civiliserade delen av världen. Det är under inga omständigheter oss det är fel på. Slava Ukraina!
Sluta sprida nonsens. Dom vill inte ta över världen eller något sådant. Ugh jag är så trött på dessa lögner man upprepat så många gånger att man själv tror på dom.
Jätte"civiliserad" värld, där man vill döda oskyldiga människor i andra länder eftersom man inbillat sig konstigheter om deras regim? Alltså trollar du eller du läser inte vad du själv skriver?
Dom må vara korrupta och så men att dom planerar att ta över världen och dylikt är inget annat än påhitt i dagsläget då det finns inget som tyder på det. Jag trodde samma grej i samband med invasivonens inledning men ju mer jag läst om det och varför det är krig nu ju svårare har jag för att tro på detta.
Ukraina och Ryssland har en helt annan historia, och det finns givetvis diverse anledningar till varför det är en så laddad situation mellan länderna (provokatörerna som blandar sig i verkar bara förvärra situationen och orsaka fler ukrainska offer).
Och för dom är idioter så ska vi också vara det? Är det så du resonerar?
Ryssarna är också offer i denna soppan då dom protesterat och inte velat kriga (är inget val och dom tvingas till kriget precis som ukrainare som inte tillåtas att resa utomlands) skyll på regimen och Putin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aretha
Det har ju nämnts tidigare att NATO hintat om att ifall ryssen använder taktiska kärnvapen på slagfältet i Ukraina, så upphör Ryska Svartahavsflottan att existera. Det kan vara ett annat exempel på hur man svarar utan att använda kärnvapen.
Så Nato erkänner öppet att det är ett proxykrig. Intressant.