2023-03-14, 08:39
Bannlyst
Dagens avsnitt:
2023-03-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Japp. Det gjorde tydligen fruktansvärt ont för henne att Viktor önskade lycka till åt Nebbe, Sebbe, Sandra och Tora men inte åt henne. Trots att NSS varit med från början tillsammans med Viktor och Tora kommit honom nära.

Och det störde henne så mycket att hon verkar glömt allt annat och nu bara går in för att hämnas på Viktor trots att konflikten handlar om något helt meningslöst och finalen närmar sig.

På den sista punkten , om att utnyttja tjejer, så får man ändå ge henne rätt. Men Viktor själv mer eller mindre skryter ju med det så han tar nog inte åt sig allt för mycket.

Jag tror att Assi retar sig på Viktor för att hon verkar vara vettig, det är ett friskhetstecken att känna avsky för sådana som han. De som hyllar Viktor förstår inte riktigt hans problematik, eller är själva som han. Jag förstår att Assi känner sig ensam i den här gruppen.
2023-03-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bok-kunskap får de som pluggar i skolan. Så enkelt är det. De som pluggat i skolan kan plugga in andra saker, t ex en bondepraktika. Psykopat-Viktor har uppenbarligen inte satsat på skolan och orkar heller inte plugga även när det gäller en halv miljon kronor. Psykopat-Viktor tar hellre genvägar än jobbar för sin vinst, eller som jag också kallar honom ”Han-som-sålde-sin-bäste-vän-för-en-amulett”.

Sådana som han anstränger sig inte för att lära sig något. De tror sig kunna och veta allt utan ansträngning. Han överskattar sig själv, har ett upplåst ego. Hela hans sätt att vara är ett försvar för omedvetna känslor av värdelöshet. Han tror sig besitta allt det goda, han ser sig själv som en gud, medan allt det onda projiceras på andra. Han tål ingen kritik, tar du upp hans brister kommer han aldrig att förlåta dig. De som ser honom som han är på riktigt blir hans fienden och de som idealiserar honom blir hans anhängare. Riktiga vänner har de aldrig.
2023-03-14, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
+1 på den!
Jag står bakom dig hela vägen.
Långt, långt bakom dig i och för sig, men jag står bakom dig!
Det är bra att du gör det, för det vore ju sjukt tragiskt om du också skulle vara här för att bevisa saker för dig själv.
Det är bra att vi har några "skribenter" som inte har psykos och pinsamt blottar sina extrema behov i varje inlägg.
2023-03-14, 09:59
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Sådana som han anstränger sig inte för att lära sig något. De tror sig kunna och veta allt utan ansträngning. Han överskattar sig själv, har ett upplåst ego. Hela hans sätt att vara är ett försvar för omedvetna känslor av värdelöshet. Han tror sig besitta allt det goda, han ser sig själv som en gud, medan allt det onda projiceras på andra. Han tål ingen kritik, tar du upp hans brister kommer han aldrig att förlåta dig. De som ser honom som han är på riktigt blir hans fienden och de som idealiserar honom blir hans anhängare. Riktiga vänner har de aldrig.

Amen.

Och det är för att produktionen premierar slödder som han som jag inte kommer att titta på Farmen fler säsonger.
2023-03-14, 10:00
Medlem
assito blev sur på viktor bara för att han inte sa lycka till alla när han gick till torpet? vad tramsig hon är
det är en tävling och viktor var ju närmare nebil,sandra, tora
snart skyller hon säkert på rasism också

sandra har verkligen tappat kilon hon ser nästan mindre ut än tora snart

varför går nebil med en käpp och lutar sig emot den också hela tiden?
han ser svag ut
har han ont någonstans?

tråkigt att det bara är veckan kvar nu det är ju
hela 6 deltagare kvar!
2023-03-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Viktor är helt klart produktionens favorit då han synkas hela tiden och får därmed säga vad han tycker och tänker.
Hade Viktor vunnit mot Tora så hade det inte blivit en tredje kamp då det annars brukar vara två. Då hade bara Artin och Tora fått lämna farmen. Nu när produktionens favorit Viktor åkte ut så fick produktionen lite panik och började planera hur dom skulle få tillbaka Viktor. Då Viktor var så dålig att han inte själv klarade att gå vidare så var produktionen tvungna att gå in och hjälpa honom genom att ha en tredje kamp och sedan starta en tävling i tävlingen på det stängda Torpet för att få tillbaka Viktor.

Hittade följande artikel pä nätet:
Christoffer avslöjar – därför öppnades Torpet: "Nödlösning"
När Hänt når Christoffer kan han avslöja att utfallet inte var planerat och att TV4 fick komma på en nödlösning i sista sekund.
– Det var inte planerat. Vi fick vänta väldigt länge och så fick vi sitta i en barack i skogen och vänta och så de gjorde någon nödlösning, de sätter oss tre på Torpet fast att Torpet var stängt. Vi hade ingenting, ingen mat, inget toapapper, ingenting! berättade Christoffer.

Jag anser att hela den sista vistelsen på Torpet var arrangerad av produktionen.
Christoffer och Artin ville inte till Torpet då dom ansåg att dom var utslagna, punkt slut. Christoffer hade väl tröttnat på att bli förstekämpe hela tiden och dessutom hade han pluggat för lite. Fast då produktionen ville ha in Viktor i Farmen så var man tvungna att styra upp hela vistelsen på Torpet. Man övertalade Christoffer och Artin att stanna kvar och som tack planterade man i alkohol för att pigga upp stämningen och få bättre tv.
Vad gäller kamperna så anser jag dom vara uppgjorda då målet från produktionen var att få Viktor att vinna. T ex kampen ”Stenen” där man hör direkt att Viktor träffar stenen fast Artin gräver och gräver fast träffar inte ens stenen. Ligger stenarna lika djupt? Fanns det överhuvudtaget någon sten under Artins spade? För att göra det spännande så låter man Viktor bli sist i gruppspelet för att sedan vinna det hela.
Att Blondie kommer och hämtar verkar också konstigt då det aldrig hänt att anhöriga kommit och hämtat tidigare. Min tanke är att direkt när dom kom till Torpet så kunde Christoffer ringa hem och säga vilken dag och tid han ville bli hämtad då allt var uppgjort fast det skulle bara spelas in.
Att ingen åker ut i nästa ting är för att det är en deltagare för lite p g a alla avhopp. Att förloraren däremot mister alla sina amuletter är ytterligare ett sätt av produktionen att hjälpa Viktor!

Sant. Och när Christoffer & Viktor möttes i grenen pinnen eller vad det hette, SÅ SÅG MAN ATT CHRISTOFFER HADE VUNNIT. Till och med Viktor sa grattis till Christoffer innan ens Anna hade mätt pinnarna. Man såg ju att Christoffer vann, SÅ JÄVLA DÅLIGT.
2023-03-14, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är inte det att han tror att han kan saker utan ansträngning, han har flera gånger pratat om att han kommer åka ut i en kunskapstävling. Det är bara det att han har sitt utseende och då väljer han att lägga hela sitt värde på det och skiter i att anstränga sig på annat.
Medans andra idioter som inte ens har utseendet eller nått annat att lägga sitt värde på, spenderar hela sitt liv på att bevisa att de inte är idioter. Och ett sätt de kan göra det på är att söka till farmen förbereda sig på alla sätt man kan tänka sig och göra allt för att vinna som om det vore på liv och död. Ett annat mer tragiskt sätt är att sitta hemma och säga: "jag är som han som jag tror kan vinna och därför är jag inte idiot."
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-14 kl. 10:31.
2023-03-14, 10:25
Medlem
Asiatu är den falskaste kappvändaren av alla!
Först snackar hon skit om Knull-Victor och när han sedan avslöjar och konfronterar henne så vränger hon hans ord till oigenkännlighet. Som om inte det vore nog så klär hon sig plötsligt i tighta kläder och det får ju Knull-Victor att tappa koncepten totalt. Samtidigt anklagar hon honom för att utnyttja tjejerna, som om att som fruntimmer spela på sin kvinnliga sexualitet inte skulle vara att utnyttja männen! Fulspel de luxe.
(Angående Asiatus nya garderåb så har hon tidigare klätt sig i bylsiga toppar och långa kjolar, iofs förmodligen "commando", och nu struttar hon omkring i åtsmitande kortbyxor och ett litet vitt linne. Och JO, kvinnor får klä sig som de vill, men män får också flirta med vem de vill).
PS
Asiatu har genom sina underverk i köket och skicklighet som sömmerska bidragit mycket till Farmen och uppdragen. Om hon kunnat ge fan i att slåss med tuppen på Torpet så hade hon varit en värdig vinnare. Att framställa henne som ett våp är dock fel. Hon är kapp- (eller kjol-) vändare och maktspelerska, tro inget annat!
Senast redigerad av GregersWerle 2023-03-14 kl. 10:38.
2023-03-14, 11:03
Medlem
maxidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiaitis
Sant. Och när Christoffer & Viktor möttes i grenen pinnen eller vad det hette, SÅ SÅG MAN ATT CHRISTOFFER HADE VUNNIT. Till och med Viktor sa grattis till Christoffer innan ens Anna hade mätt pinnarna. Man såg ju att Christoffer vann, SÅ JÄVLA DÅLIGT.

Enligt mäster mätaren Anna så var inte så fallet. Men jag håller med dig, tyckte ser syntes ganska tydligt att Chrisoffer vunnit.

Men allt kan hända när man har en skenhelig dommare.
2023-03-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
assito blev sur på viktor bara för att han inte sa lycka till alla när han gick till torpet? vad tramsig hon är
det är en tävling och viktor var ju närmare nebil,sandra, tora
snart skyller hon säkert på rasism också

sandra har verkligen tappat kilon hon ser nästan mindre ut än tora snart

varför går nebil med en käpp och lutar sig emot den också hela tiden?
han ser svag ut
har han ont någonstans?

tråkigt att det bara är veckan kvar nu det är ju
hela 6 deltagare kvar!
Du drog det omvända rasistkortet, det är tramsigt.
2023-03-14, 11:45
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaiaitis
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Enligt mäster mätaren Anna så var inte så fallet. Men jag håller med dig, tyckte ser syntes ganska tydligt att Chrisoffer vunnit.

Men allt kan hända när man har en skenhelig dommare.
Jag var trött när såg detta, tänkte ej på alla detaljer. Finns två sätt att mäta på, antingen hela pinnen eller till det röda sträcket på pinnen nära topp. Vilken av de användes?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in