2023-03-14, 11:51
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
tråkigt att det bara är veckan kvar nu det är ju
hela 6 deltagare kvar!
2023-03-14, 12:52
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Sådana som han anstränger sig inte för att lära sig något. De tror sig kunna och veta allt utan ansträngning. Han överskattar sig själv, har ett upplåst ego. Hela hans sätt att vara är ett försvar för omedvetna känslor av värdelöshet. Han tror sig besitta allt det goda, han ser sig själv som en gud, medan allt det onda projiceras på andra. Han tål ingen kritik, tar du upp hans brister kommer han aldrig att förlåta dig. De som ser honom som han är på riktigt blir hans fienden och de som idealiserar honom blir hans anhängare. Riktiga vänner har de aldrig.
En renodlad narcissist med andra ord.
2023-03-14, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Det är inte det att han tror att han kan saker utan ansträngning, han har flera gånger pratat om att han kommer åka ut i en kunskapstävling. Det är bara det att han har sitt utseende och då väljer han att lägga hela sitt värde på det och skiter i att anstränga sig på annat.
Medans andra idioter som inte ens har utseendet eller nått annat att lägga sitt värde på, spenderar hela sitt liv på att bevisa att de inte är idioter. Och ett sätt de kan göra det på är att söka till farmen förbereda sig på alla sätt man kan tänka sig och göra allt för att vinna som om det vore på liv och död. Ett annat mer tragiskt sätt är att sitta hemma och säga: "jag är som han som jag tror kan vinna och därför är jag inte idiot."
Så han lever på sitt utseende? Fy fan vad omanligt.
2023-03-14, 13:12
Medlem
Bakarettans avatar
2023-03-14, 13:17
Avslutad
Citat:
Sådana som han anstränger sig inte för att lära sig något. De tror sig kunna och veta allt utan ansträngning. Han överskattar sig själv, har ett upplåst ego. Hela hans sätt att vara är ett försvar för omedvetna känslor av värdelöshet. Han tror sig besitta allt det goda, han ser sig själv som en gud, medan allt det onda projiceras på andra. Han tål ingen kritik, tar du upp hans brister kommer han aldrig att förlåta dig. De som ser honom som han är på riktigt blir hans fienden och de som idealiserar honom blir hans anhängare. Riktiga vänner har de aldrig.
Han är på riktigt obehaglig. Han har själv kallats sig den falskaste på Farmen, men sen kommer han från Torpet och kallar Sebbe o Nebba de värsta kappvändarna. Har han glömt sin egen falskhet mot Eddie? Psykopat-Viktors resonerande är så psykopatiskt och bakvänt så man undrar hur han får ihop det i sin hjärna.

Hans kritik av Vincent är ytterligare ett exempel på hans grandiosa självbild. Han har själv sagt att ”Den här veckan jobbar jag inte, jag tar semester” men när uppdragen inte godkänns pga slarv då är det Vincents fel!

Viktor är ett så undermåligt utfyllnad av skinn på så många nivåer att det inte ens är underhållande, man blir bara förbannad.
2023-03-14, 13:33
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Viktor är helt klart produktionens favorit då han synkas hela tiden och får därmed säga vad han tycker och tänker.
Hade Viktor vunnit mot Tora så hade det inte blivit en tredje kamp då det annars brukar vara två. Då hade bara Artin och Tora fått lämna farmen. Nu när produktionens favorit Viktor åkte ut så fick produktionen lite panik och började planera hur dom skulle få tillbaka Viktor. Då Viktor var så dålig att han inte själv klarade att gå vidare så var produktionen tvungna att gå in och hjälpa honom genom att ha en tredje kamp och sedan starta en tävling i tävlingen på det stängda Torpet för att få tillbaka Viktor.

Hittade följande artikel pä nätet:
Christoffer avslöjar – därför öppnades Torpet: "Nödlösning"
När Hänt når Christoffer kan han avslöja att utfallet inte var planerat och att TV4 fick komma på en nödlösning i sista sekund.
– Det var inte planerat. Vi fick vänta väldigt länge och så fick vi sitta i en barack i skogen och vänta och så de gjorde någon nödlösning, de sätter oss tre på Torpet fast att Torpet var stängt. Vi hade ingenting, ingen mat, inget toapapper, ingenting! berättade Christoffer.

Jag anser att hela den sista vistelsen på Torpet var arrangerad av produktionen.
Christoffer och Artin ville inte till Torpet då dom ansåg att dom var utslagna, punkt slut. Christoffer hade väl tröttnat på att bli förstekämpe hela tiden och dessutom hade han pluggat för lite. Fast då produktionen ville ha in Viktor i Farmen så var man tvungna att styra upp hela vistelsen på Torpet. Man övertalade Christoffer och Artin att stanna kvar och som tack planterade man i alkohol för att pigga upp stämningen och få bättre tv.
Vad gäller kamperna så anser jag dom vara uppgjorda då målet från produktionen var att få Viktor att vinna. T ex kampen ”Stenen” där man hör direkt att Viktor träffar stenen fast Artin gräver och gräver fast träffar inte ens stenen. Ligger stenarna lika djupt? Fanns det överhuvudtaget någon sten under Artins spade? För att göra det spännande så låter man Viktor bli sist i gruppspelet för att sedan vinna det hela.
Att Blondie kommer och hämtar verkar också konstigt då det aldrig hänt att anhöriga kommit och hämtat tidigare. Min tanke är att direkt när dom kom till Torpet så kunde Christoffer ringa hem och säga vilken dag och tid han ville bli hämtad då allt var uppgjort fast det skulle bara spelas in.
Att ingen åker ut i nästa ting är för att det är en deltagare för lite p g a alla avhopp. Att förloraren däremot mister alla sina amuletter är ytterligare ett sätt av produktionen att hjälpa Viktor!
Klockrent beskrivet!

Produktionen är så fruktansvärt genomskinlig. De vill inte förlora säsongens största kassako, så de hittar på att Torpet inte alls stängts ner. Sen riggar de tävlingarna så att kassakon kan komma tillbaka och skapa drama ända in i finalveckan. Det är inte den första nödlösningen de fått ta till för att skapa så mycket drama och intriger som möjligt, men pinsamt är det.

Undrar om de berättat för Viktor att hans prestation inte spelade någon roll då de ändå skulle hitta på att han vunnit i slutändan? Och att det är därför han inte bemödade sig balansera på stocken till exempel, vilket innebär att de tidiga matcherna var läggmatcher för att spara på krutet till Farmen. Något konspiratoriskt men inte fan låter det som ett otroligt scenario?
2023-03-14, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så han lever på sitt utseende? Fy fan vad omanligt.
Ja, och percis som jag har skrivit förr så var det jävligt omanligt också när han kom in och skulle "sätta alla på plats". Men den enda han lyckades få att bajsa på sig var sig själv. Jag vet inte om det är nån som har tyckt att han är nått annat än omanlig?

Många verkar tro att en sak utesluter en annan hela tiden, är det en diagnos grej?
På farmen finns bara trasiga, dumma bekräftelsesökande människor. Det är kriterierna för att folk ska få vara med, produktionen vill att det ska skära sig så mycket som möjligt och då tar man in folk med behov.
Alla är "idioter", det är bara det att alla hanterar det på sitt sätt. "De vettiga" finns inte på farmen eller i den här tråden. Det förstår du va? Det finns bara de som lever i förnekelse och de som inte gör det.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-14 kl. 14:01.
2023-03-14, 13:59
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Jag tror att Assi retar sig på Viktor för att hon verkar vara vettig, det är ett friskhetstecken att känna avsky för sådana som han. De som hyllar Viktor förstår inte riktigt hans problematik, eller är själva som han. Jag förstår att Assi känner sig ensam i den här gruppen.
Exakt! Assi har genom sitt agerande varit den enda som är trovärdig. Hon har inte gett vika för allt paktande. All heder åt henne!
2023-03-14, 14:05
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Amen.

Och det är för att produktionen premierar slödder som han som jag inte kommer att titta på Farmen fler säsonger.
Amen på den👍
2023-03-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Exakt! Assi har genom sitt agerande varit den enda som är trovärdig. Hon har inte gett vika för allt paktande. All heder åt henne!

Asi besitter de sämsta egenskaper man kan ha. Allt är de andras fel. Hon är riktigt bitter. Vill att de andra ska sätta folk på plats om de inte lyder hennes vilja. Huuh!

Hon tog också till bland det värsta man kan säga till någon man bråkar med: jag kan din typ. Det är både förminskande och kränkande. Det värsta med det är att hon dessutom ogillar honom som människa, hon förstår inte att det är ett spel, så för henne är aversionen mot honom på allvar.
Senast redigerad av Lokatten369 2023-03-14 kl. 14:15.
2023-03-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRocks
Jag var trött när såg detta, tänkte ej på alla detaljer. Finns två sätt att mäta på, antingen hela pinnen eller till det röda sträcket på pinnen nära topp. Vilken av de användes?

Jag tror att de använde hela pinnen, eftersom Viktors pinne var längre än pinnen. Det borde ha varit så.

Tror faktiskt att det hela gick till på rätt sätt.

OM det inte gjorde det, kan jag tänka mig att Christoffers skador i händerna gjorde att han lämnade WO, eller fick veta av läkarteamet att det inte var lämpligt för honom att fortsätta. I så fall kanske Viktors vinst var en nödlösning för att någon skulle komma tillbaka till Farmen?
2023-03-14, 14:49
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten369
Asi besitter de sämsta egenskaper man kan ha. Allt är de andras fel. Hon är riktigt bitter. Vill att de andra ska sätta folk på plats om de inte lyder hennes vilja. Huuh!

Hon tog också till bland det värsta man kan säga till någon man bråkar med: jag kan din typ. Det är både förminskande och kränkande. Det värsta med det är att hon dessutom ogillar honom som människa, hon förstår inte att det är ett spel, så för henne är aversionen mot honom på allvar.
Tycker du har fått det här om bakfoten.
Assi är ju den enda som har ifrågasatt Viktors beteende. Eller?
Utifrån det du har skrivit nu så antar jag att du menar att man som annan deltagare absolut inte ska ifrågasätta en annan deltagares beteende?
Que!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in