2023-03-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det hade jag absolut inget emot.
Varför skulle jag ha det det angår knappast mig.
Det var däremot inte sambo längre eftersom det var slut mellan dom utan Lukas bodde kvar fast relationen var slut.
Enlig Johan så flyttar han ut efter att Lukas flyttat in och jag tror Johan har rätt bra koll på det.
Det var slut mellan Bella och honom när hon blev ihop med Lukas det säger Johan också.
Jo hon och Lukas var fortfarande sambo när hon blev ihop med Viktor.
Möjligt att Johan flyttar ut efter att Isabellas nya pojkvän Lukas flyttat in.
Men sen flyttar han ju in igen och Isabella vill försöka rädda deras äktenskap, samtidigt som hon är gravid med Lukas barn, och Lukas bor kvar och sover på soffan.
Det är inte att avsluta något innan man påbörjar något nytt.
Citera
2023-03-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jo hon och Lukas var fortfarande sambo när hon blev ihop med Viktor.
Möjligt att Johan flyttar ut efter att Isabellas nya pojkvän Lukas flyttat in.
Men sen flyttar han ju in igen och Isabella vill försöka rädda deras äktenskap, samtidigt som hon är gravid med Lukas barn, och Lukas bor kvar och sover på soffan.
Det är inte att avsluta något innan man påbörjar något nytt.

Fattar inte hur alla dessa män gick med på hennes krav. Om och om igen dessutom.

Så förödmjukad Lukas egentligen blev men stannade för barnens skull.
Och pojkarna vill träffa honom istället för sin mamma när hon blev släppt.
Citera
2023-03-06, 01:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Tyvärr bara en veckas avstängning den här gången.

När måste senast domen överklagas? Av åklagaren, försvaret lär ju inte överklaga.

Brukar vara inom 3 veckor efter domen
Citera
2023-03-06, 10:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:

När måste senast domen överklagas? Av åklagaren, försvaret lär ju inte överklaga.
Från domen:
”Överklagandet ska ha kommit in till Nyköpings tingsrätt senast den 24 mars 2023.”
Citera
2023-03-06, 11:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Från domen:
”Överklagandet ska ha kommit in till Nyköpings tingsrätt senast den 24 mars 2023.”
Tack! Då blir det tre veckor
Citera
2023-03-06, 11:04
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:

Sen är det ju så att det är inte säkert hovrätten tar upp det bara för att den överklagas, man måste komma in med någon form av ny bevisning osv.

Tycker inte HR det finns skäl för överklagan fastställer de bara TRs dom.

Har svårt att se vad åklagaren ska använda för argument då TR även hänvisar till en dom i Högsta domstolen i sitt beslut. Dvs använder sig av en dom som är ledande i liknade frågor.
Målsägande dvs Pissabella kan ju också överklaga men vad ska hon ta in, expertvittnen känns uttömt.
Citera
2023-03-06, 11:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Sen är det ju så att det är inte säkert hovrätten tar upp det bara för att den överklagas, man måste komma in med någon form av ny bevisning osv.

Tycker inte HR det finns skäl för överklagan fastställer de bara TRs dom.

Har svårt att se vad åklagaren ska använda för argument då TR även hänvisar till en dom i Högsta domstolen i sitt beslut. Dvs använder sig av en dom som är ledande i liknade frågor.
Målsägande dvs Pissabella kan ju också överklaga men vad ska hon ta in, expertvittnen känns uttömt.

Det är inte helt korrekt. Om det krävs prövningstillstånd i hovrätten så skall det finnas i TR dom. Jag tror inte det stod något om det och då skall HR ta upp fallet

”I vissa mål krävs det att hovrätten först tar ställning till om målet ska tas upp i hovrätten. Ett sådant ställningstagande kallas för prövningstillstånd. Det framgår av tingsrättens dom om det behövs ett prövningstillstånd eller inte.”
Citera
2023-03-06, 23:04
Medlem
Citat:
Du får nog vänta ett tag på svar på dina frågor för silop har blivit avstängd. Om du får svar dvs.
Nä, vet inte om jag vill ha något svar från någon som tycker att vi "ska sluta onanera", mycket finare ordval än silopsilo. Hur man vet att någon är white-trash utan att ha träffat hen...
Att kräkas så mycket över män. Och inte kräkas över Junies mamma. En liten flicka är död, hennes pappa är friad. Han är friad! Låt honom sörja sin dotter ifred.
Citera
2023-03-07, 06:32
Medlem
Tydligen har jag befunnit mig under en sten senaste dagarna för jag har ju missat att domen fallit och att han frikändes! Skönt får man väl ändå skriva. Bevisen var inte tillräckliga.
Citera
2023-03-07, 10:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är inte helt korrekt. Om det krävs prövningstillstånd i hovrätten så skall det finnas i TR dom. Jag tror inte det stod något om det och då skall HR ta upp fallet

”I vissa mål krävs det att hovrätten först tar ställning till om målet ska tas upp i hovrätten. Ett sådant ställningstagande kallas för prövningstillstånd. Det framgår av tingsrättens dom om det behövs ett prövningstillstånd eller inte.”

Ahh tack för det upplysningen, visste inte det.
Citera
2023-03-11, 22:54
Medlem
Varför finns I på lexbase?
Vad har hon gjort?
Citera
2023-03-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Varför finns I på lexbase?
Vad har hon gjort?