Citat:
Återigen, jag har aldrig påstått något om han ingår eller inte. Ingen av oss vet det. Men jag fattar inte vem som ska peka ut honom. Det är väl bara SE och JA som har visats dessa bilder. Ja. Mitt påstående är att JÅS inte ingick bland bilderna. Beviset har redan nämnts: Han pekas aldrig ut.
Visst, det är inget hundraprocentigt argument. Men det är ett argument.
Du påstår att JÅS ingick bland bilderna. Hur lyder ditt argument för det?
Det håller inte att läsa bara en mening eller ett par ord, som Klonarmén helst gör. Läs hela texten!
Här ett längre utdrag:
"Mannen uttalade sig ganska angående vad Andersson kommer ihåg 'jag såg alltsammans'.
JA vill dock poängtera att han själv icke är säker på detta med hänsyn till att mannens uppträdande gav en tendens att mannen liksom ville blanda sig i.
Såvitt JA kommer ihåg var mannen kvar på platsen mycket länge så länge som att JA troligen såg honom när han och LL återkommit efter att ha hämtat LL:s söner.
JA kan inte uttala sig om huruvida mannen gav sig iväg någonstans.
[...]
När han kommer till fotografi föreställande SE E63-00 tycker han sig känna igen glasögonen och han säger att möjligen hade han keps eller annan huvudbonad.
Han är dock osäker men har en minnesbild av mannen som välliknande detta foto.
Han säger att enligt hans minnesbild var möjligen mannen tunnhårig samt något yngre än på fotot."
Så du menar fortfarande att "mannen" som beskrivs inte är "mannen" som pekas ut?
Det är tämligen tydligt att det är JÅS som det handlar om, hela vägen.
Om nu inte den som skrev protokollet tolkade fel.
Visst, det är inget hundraprocentigt argument. Men det är ett argument.
Du påstår att JÅS ingick bland bilderna. Hur lyder ditt argument för det?
Det håller inte att läsa bara en mening eller ett par ord, som Klonarmén helst gör. Läs hela texten!
Här ett längre utdrag:
"Mannen uttalade sig ganska angående vad Andersson kommer ihåg 'jag såg alltsammans'.
JA vill dock poängtera att han själv icke är säker på detta med hänsyn till att mannens uppträdande gav en tendens att mannen liksom ville blanda sig i.
Såvitt JA kommer ihåg var mannen kvar på platsen mycket länge så länge som att JA troligen såg honom när han och LL återkommit efter att ha hämtat LL:s söner.
JA kan inte uttala sig om huruvida mannen gav sig iväg någonstans.
[...]
När han kommer till fotografi föreställande SE E63-00 tycker han sig känna igen glasögonen och han säger att möjligen hade han keps eller annan huvudbonad.
Han är dock osäker men har en minnesbild av mannen som välliknande detta foto.
Han säger att enligt hans minnesbild var möjligen mannen tunnhårig samt något yngre än på fotot."
Så du menar fortfarande att "mannen" som beskrivs inte är "mannen" som pekas ut?
Det är tämligen tydligt att det är JÅS som det handlar om, hela vägen.
Om nu inte den som skrev protokollet tolkade fel.
Här är det inte lika tydligt som i förhöret att det är JÅS han pratar om. Men det tror jag med att det är. Här säger han inga signalement dock. Så det kanske är SE
Men missade ju att han mellan det där citerade pekade ut AB. Det är inte direkt efter han han beskriver mannen han gör utpekandet.
Det är en tolkning man kan göra att han menar mannen han tidigare beskrev. Och det är möjligt. Men han pekar de facto ut SE, som inte är det minsta lik JÅS.
Och även om det här inte är 100% har vi fortfarande hans beskrivning av en man med keps i 50-60 årsåldern i tingsrätten.
Och om inte det funkar har vi LLs utpekande av honom.
SE är bekräftad på plats efter mordet. Det visade sig att den osannolika mördaren, utan motiv, vapen eller tid faktiskt inte var mördaren.