Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Hur bakvänt tänker du? Så jag måste visa att JÅS ingick bland bilderna? Jag har aldrig påstått något om han finns eller inte där i, jag vet inget om det. Det var du som bestämt hävdade att han inte fanns där. Då får du visa det eller sluta lägga fram det som en sanning.
Nej, det står absolut inte det där. "Han är osäker men har en minnesbild av mannen som välliknande detta foto". Att han med "Mannen" hänvisar till någon han beskrivit tidigare i förhöret är en tolkning man kan göra. Man kan också tolka det som att han har en minnesbild av mannen på fotot.
Att fotot då föreställer SE, som inte är det minsta lik JÅS gör ju att det senare alternativet blir troligare.
Jag säger inte heller att det är helt uteslutet att JA har fel. Men det pekar inte åt det hållet.
Nu har vi ju också fått tillbaka LLs historia som trovärdig. Så nu är vi uppe i ett gäng observationer av SE på platsen.
Ja. Mitt påstående är att JÅS inte ingick bland bilderna. Beviset har redan nämnts: Han pekas aldrig ut.
Visst, det är inget hundraprocentigt argument. Men det är ett argument.
Du påstår att JÅS ingick bland bilderna. Hur lyder ditt argument för det?
Det håller inte att läsa bara en mening eller ett par ord, som Klonarmén helst gör. Läs hela texten!
Här ett längre utdrag:
"
Mannen uttalade sig ganska angående vad Andersson kommer ihåg 'jag såg alltsammans'.
JA vill dock poängtera att han själv icke är säker på detta med hänsyn till att
mannens uppträdande gav en tendens att mannen liksom ville blanda sig i.
Såvitt JA kommer ihåg var
mannen kvar på platsen mycket länge så länge som att JA troligen såg honom när han och LL återkommit efter att ha hämtat LL:s söner.
JA kan inte uttala sig om huruvida
mannen gav sig iväg någonstans.
[...]
När han kommer till fotografi föreställande SE E63-00 tycker han sig känna igen glasögonen och han säger att möjligen hade han keps eller annan huvudbonad.
Han är dock osäker men har en minnesbild av
mannen som
välliknande detta foto.
Han säger att enligt hans minnesbild var möjligen
mannen tunnhårig samt något yngre än på fotot."
Så du menar fortfarande att "mannen" som beskrivs inte är "mannen" som pekas ut?
Det är tämligen tydligt att det är JÅS som det handlar om, hela vägen.
Om nu inte den som skrev protokollet tolkade fel.