Citat:
Ursprungligen postat av
RubyTuesday
Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.
Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.
Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?
Ok. Jag tycker att de har ett jättefint hem, men att deras köksbordsplacering är konstig. Om man läser alla kommentarer som en röst så är det lätt att tänka att alla tycker att allt är helt fel. På samma sätt känner jag att det inte går att kommentera här utan att nån tycker att kommentaren är för hård/inställsam/momshaming osv. Sanningen är väl bara att det är så det blir när många med olika åsikter kommenterar.
Jag spekulerar bara men kanske skriver många om mindre saker här eftersom bloggens kommentarsfält är så hårt mot alla som skriver något annat än helt beundrande kommentarer.