2023-03-08, 11:54
Medlem
Var ser ni att mattan ska säljas?
Citera
2023-03-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft

Det ligger ute i S:s story på insta i detta nu.
Citera
2023-03-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft

Insta stories
Citera
2023-03-08, 12:56
Medlem
[quote=RubyTuesday|83735163]Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.

Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.

Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?[/QUOTE

Arbetar inte Björn Werner för SvD? Angående sk inredningsreportage. Du nämnde Elle och eventuellt samarbete på grund av att S har sin plattform där så tänkte jag på att det kanske inte är en slump att Svenska Dagbladet besöker det gemensamma hemmet för ett reportage?
Citera
2023-03-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag går in och läser hennes blogg och sen går jag hit för att se vilken liten skitdetalj folk ska plocka upp och bitcha om på ett helt orimligt sätt.

Hahaha tack jag gör exakt samma! Helt overkligt att det är sånt liv i denna tråd trots att det inte verkar finnas något att skvallra om.

Nu när jag såg på insta att hon ska sälja sin matta gick jag direkt in här och jovisst, och redan flera inlägg på ämnet!
Citera
2023-03-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela
Hahaha tack jag gör exakt samma! Helt overkligt att det är sånt liv i denna tråd trots att det inte verkar finnas något att skvallra om.

Nu när jag såg på insta att hon ska sälja sin matta gick jag direkt in här och jovisst, och redan flera inlägg på ämnet!

Men ni gör verkligen tråden så mycket mer intressant med era inlägg om att tråden är tråkig! Det tillför så otroligt mycket. Hoppas ni är nöjda med er insats.
Citera
2023-03-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Men ni gör verkligen tråden så mycket mer intressant med era inlägg om att tråden är tråkig! Det tillför så otroligt mycket. Hoppas ni är nöjda med er insats.

Jag ber om ursäkt, jag ska återgå till att spökfölja tråden.
Citera
2023-03-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Verkar som jag blivit någon slags försvarare för SB här i tråden, men det är väl för att det är så många som gnäller på så töntiga saker. Uppenbart att SB rör upp känslor vad hon än gör, men vad är det för känslor, varför blir folk upprörda över hur hon möblerat? Svårt att avgöra om det är avundsjuka eller bara nåt att gnälla på eller upprördhet på riktigt.

Detta måste vara åtminstone tredje eller fjärde gången på ett år som lägenheten figurerar i inredningsreportage, vilket är märkligt om man ska se till alla upprörda kommentarer här, med alla som anser att allt är helt fel.

Ok att hon bloggar för Elle, och det kanske ger något reportage i Elle Deco som paketdeal, men det är ändå flera andra i branschpress som gjort liknande rep? Hur ofta blir ni som stör er på hennes stil kontaktade för hemma-hos rep? Ok, jag vet att det inte är jämförbart, men om ni tittar omkring er, hur fulländade är era egna hem för en yttre granskning? Personligen tror jag att den kanske något ovanliga färgsättningen gör att inredningspressen tycker att det är något som sticker ut och har personlig stil jämfört med många andra ”inredningsintresserade” idag?

Ok. Jag tycker att de har ett jättefint hem, men att deras köksbordsplacering är konstig. Om man läser alla kommentarer som en röst så är det lätt att tänka att alla tycker att allt är helt fel. På samma sätt känner jag att det inte går att kommentera här utan att nån tycker att kommentaren är för hård/inställsam/momshaming osv. Sanningen är väl bara att det är så det blir när många med olika åsikter kommenterar.

Jag spekulerar bara men kanske skriver många om mindre saker här eftersom bloggens kommentarsfält är så hårt mot alla som skriver något annat än helt beundrande kommentarer.
Citera
2023-03-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarciaLorca
Nu ska hon sälja matta no. 1 som det blev ett jävla liv om i kommentarerna när hon lade den under matbordet. 0 procent oväntat?

Hon var ju så nöjd med mattan! Konstigt att vilja sälja den nu, om hon inte var nöjd borde hon väl känt det direkt.. känns som att de inte är så ”rutinerade” när det gäller inredning/renoveringslösningar och gör mycket spontana felköp. Mattan, draperiet, etc. Hon måste väl förstått att det är omöjligt att ta en ljus matta under bordet där en 1 åring ska sitta och äta? Eller äter han inte vid det bordet? Knappt så den gula går ha i köket
Citera
2023-03-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy

Arbetar inte Björn Werner för SvD? Angående sk inredningsreportage. Du nämnde Elle och eventuellt samarbete på grund av att S har sin plattform där så tänkte jag på att det kanske inte är en slump att Svenska Dagbladet besöker det gemensamma hemmet för ett reportage?

Han är väl frilansare, så han har knappast något inflytande över innehållet i övrigt, men en viktig del är väl om inte annat att hon har dokumenterat varenda liten pryl hon köpt till hemmet, och det har bloggläsare sett, men det finns kanske en publik även bland tidningsläsare. Dessutom tar de åtminstone ut svängarna lite mer än 9 av 10 andra influencers gör.
Citera
2023-03-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela

Det är ju sjukt kul att följa. Hennes blogg är som en bilolycka, hemsk men man kan inte låta bli att titta.
Citera
2023-03-08, 15:20
Medlem
Angående mattan är det väl också rimligt? Hon gillar den, men inser att den kommer bli förstörd av barnets bordsskick eller lek. Hon hade lika gärna kunnat lägga den på vinden ett par år, men verkar inte funka så. Massor av folk verkar älska den, så pass att de säger sig tycka att hon gjort ett klipp när hon köpte den på auktion. Att hon kan tänka sig att sälja den för mer än hon gett är väl rimligt om det finns en marknad? Så funkar auktioner? Personligen brukar jag tänka kring att sälja grejer att det inte är värt att sälja om det inte ger ett vettigt belopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in