2023-03-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888
Vad står det om dödsorsak ?

Här är bilden:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227537071787699&set=ecnf.1091644649

Det är en ruta ikryssat för "Oklart om avsikt förelegat"
Undertill står en kort beskrivning: "Yrkesmilitär som anträffats svårt söndertrasad i otillgänglig klippskreva med rester av militära sprängverktyg."
Citera
2023-03-08, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SevenHeadedWhore
Här är bilden:

Undertill står en kort beskrivning: "Yrkesmilitär som anträffats svårt söndertrasad i otillgänglig klippskreva med rester av militära sprängverktyg."

Stort tack för detta. Det här hade jag missat.
Citera
2023-03-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NykterAsiat
Ursäkta mig, men vafan.. Han vilseleder ju sin skara följare när han håller på sådär. Det var ju hans egna fru som började gapa om "sprängd kropp". Att kroppsdelar då eventuellt kan försvinna är ju knappast konstigt. Dessutom har han fel att DA är den enda som skulle förlorat huvudet vid självmord. Att det inte hittas är ju inte speciellt anmärkningsvärt heller. Då kroppen legat ute i naturen så länge.

Vittnen har sett honom där ute själv. Det saknas motiv och det finns ingen hotbild. Och tillvägagångssättet för ett mord är ju högst tvivelaktigt... Någon borde verkligen prata med föräldrarna. Sjukt hemskt att se hur folk i gruppen späder på allt ännu mer. Verkar inte förstå hur illa man gör familjen genom att låta dom hålla på så här. Det är gamla människor... Dom kommer dö med tron att deras son blivit mördad. När det i själva verket var hans egna val.

Håller med dig till fullo.. och när man ser hur föräldrarna agerar nu och vägrar inse att deras son mådde dåligt förstår jag att D inte kände sig trygg med att prata med dom och höll det han kände inom sig… jag fattar att det är tufft att ens barn mår/har mått dåligt men föräldrarna måste försöka acceptera annars kommer dom aldrig kunna få frid… dom har flera barn.. dags att lägga fokus på dom barnen…
Citera
2023-03-10, 04:15
Medlem
Citat:
Har försökt ge mig på att läsa igenom hela tråden, och har väl kommit ungefär halvvägs nu i skrivande stund.
Trillade av nyfikenhet in på pappa Ardas facebooksida och tittade igenom hans bilder och såg att han har lagt ut en bild på ett papper från Rättsmedicinska enheten den 14de November 2022.
Har detta tagits upp tidigare i tråden?
Läs gärna igenom hela tråden så får ni en bild om hur tankegångarna har gått av oss som varit med fr början
Tyvärr så är det många av oss som hängt med fr början
Som insett att det är ingen ide att diskutera här längre pga att några få som inte vill ha oss här
om man har andra tankar än dem och deras teorier om vad som eventuellt hände DA
Citera
2023-03-10, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Läs gärna igenom hela tråden så får ni en bild om hur tankegångarna har gått av oss som varit med fr början
Tyvärr så är det många av oss som hängt med fr början
Som insett att det är ingen ide att diskutera här längre pga att några få som inte vill ha oss här
om man har andra tankar än dem och deras teorier om vad som eventuellt hände DA
Och så åker offerkoftan på…

Vi har lagt fram fakta… fakta som bl.a. du inte vill ta till dig… du sprider lögner…
Citera
2023-03-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Och så åker offerkoftan på…

Vi har lagt fram fakta… fakta som bl.a. du inte vill ta till dig… du sprider lögner…
Du har inte mer fakta än någon annan av oss
Skriv att det är din teori och inte fakta
Och känns det solklart för dig
hur allt gick till så lämna tråden och låt andra som är tveksamma få diskutera här utan er som bevakar här som poliser så fort någon vill ventilera sina frågor och tankar runt fallet så är ni här och tillrättavisar dem
Citera
2023-03-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inomtullarnasthlm
Jag har hört från personer som kände honom att hans familj var tuff och det gick aldrig att göra dem nöjda. Särskilt pappan. Hur mycket framgång han än uppnådde så räckte det inte till.

Sedan får man tolka vad man vill av det... vem vet, det kanske bara är skvaller, men det är vad jag hört.
Tvärtom familjen är mycket stolta över DA
Sen att en familj som inte har svenskt ursprung
som är fr annan kultur kan ha en annan syn på uppfostran än oss
Men familjen bor i Sverige och de kom hit av en anledning
Så allt i Turkiet gillar de säkert inte
Det man ser på föräldrars fb så värnar de om handikappade barn och andra som har det svårt
De har låtit sina barn gå sin egna väg och döttrar har svenska män och egna kariärer
Citera
2023-03-10, 17:52
Medlem
Citat:
Här är bilden:

Gå in på Denniz Ardas minnessida på fb där skriver bla pappan om det som hände
Citera
2023-03-10, 18:01
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
hur allt gick till så lämna tråden och låt andra som är tveksamma få diskutera här utan er som bevakar här som poliser så fort någon vill ventilera sina frågor och tankar runt fallet så är ni här och tillrättavisar dem

Nja, nu skrev den gode Lillburtan faktiskt att du sprider lögner i tråden.

Vi kan börja med din upprepade lögn om att polisen aldrig nämnt självmord till familjen:

Citat:
Sprängd ja det gick mamman ut med men självmord har ingen nära anhörig gått ut med
Det är fortfarande bara spekulationer av folk på sidan här

Citat:
Familjen har nu haft kontakt med polisen
Mamman säger att polis inte hittat några bevis/ledtrådar ang AD död
Och polis förklarade också att det inte fanns någon möjlighet till självmord

Men enl det jag läser så tolkar jag det till att
de uteslutit självmiord och att de inte har några bevis/ledtrådar för övrigt
Stämmer tolkningen så är själmord uteslutet i fallet och att fallet är oupklarat?

Samt typ 100+ ytterligare inlägg där du bestämt hävdar att familjen inte fått besked om självmord från polisen.

Enligt dig har självmord bara varit spekulationer ifrån folk på flashback. Trots att jag, och många med mig, hela tiden sagt att självmord är just polisens slutsats.

Nu förra veckan skrev Pappa Arda detta igen:
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa Arda
Polisen hävdar att de inte har kunnat hitta spår som tyder på brott och framförde en teorin att du hade begått självmord.

Är det rimligt att sitta här och sprida lögner tycker du?
Citera
2023-03-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nja, nu skrev den gode Lillburtan faktiskt att du sprider lögner i tråden.

Vi kan börja med din upprepade lögn om att polisen aldrig nämnt självmord till familjen:

Samt typ 100+ ytterligare inlägg där du bestämt hävdar att familjen inte fått besked om självmord från polisen.

Enligt dig har självmord bara varit spekulationer ifrån folk på flashback. Trots att jag, och många med mig, hela tiden sagt att självmord är just polisens slutsats.

Nu förra veckan skrev Pappa Arda detta igen:

Är det rimligt att sitta här och sprida lögner tycker du?
Enligt rättsmedicinsraporten så har de inte kunnat fasträlla att det var självmord och det tog lång tid innan familjen fick ta del av den
Men eftersom polisen inte hittar bevis för brott så la dom ner fallet och har sagt till familjen att det kan vara självmord men det kan de inte fastställa
Det är inga lögner
Och det tog lång tid innan familjen att få ta del av den rapporten
Familjen begärde att få svar och att få ta del av utredningen/fup
Men de har fortfarande inte fått se allt
Mycket av utredningen är sekretessbelagt
Att familjen ville få svar är inte så konstigt
Däremot så har du med några fler här på sidan i tidigt skede sagt att fakta är att DA tog självmord
Och ni vaktar här på sidan och motar bort de som har funderingar och tvivlar på vad som faktiskt hände
Låt folk få bilda sig en egen uppfattning av den info som finns
Senast redigerad av Anedin 2023-03-10 kl. 18:46.
Citera
2023-03-10, 21:00
Medlem
Citat:
Tvärtom familjen är mycket stolta över DA
Sen att en familj som inte har svenskt ursprung
som är fr annan kultur kan ha en annan syn på uppfostran än oss
Men familjen bor i Sverige och de kom hit av en anledning
Så allt i Turkiet gillar de säkert inte
Det man ser på föräldrars fb så värnar de om handikappade barn och andra som har det svårt
De har låtit sina barn gå sin egna väg och döttrar har svenska män och egna kariärer

1. Känner du familjen privat?

2. Varför nämner du Turkiet och vad familjen anser om sitt hemland. Detta är inget jag skrev om? Skrev att vad DA än gjorde så var pappan inte nöjd. Dvs han ställde så höga krav på sonen att han kände att han inte räckte till. Vad fan har döttrarnas svenska män med saken att göra?

3. Så klart de skriver att de är stolta nu när han har fått bort. Är du säker på att det framgick när han var i livet? Jag hörde att han pressades hårt...
Citera
2023-03-10, 21:49
Medlem
Citat:
Jag tänker hänga här så länge du sprider din dynga…

Jag har alltid hållit mig till fakta! Du är ett sorgligt bevis på en människa som är fakta resistent…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in