2023-03-07, 21:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man se någonstans på kursutvecklingen när ledningen sprängdes?

Nej. Den följer samma kurs från 2021 med en aningen lägre derivata 2022.
Citera
2023-03-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vi kommer aldrig få reda på vem det var. Så enkelt är det.

Men huvudsaken är att det är gjort, bra så för väst.
Citera
2023-03-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Princen567
Amerikanska Ukrainare, in odlade. Perfekt operation

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som grisbukten med kubaner
Gammalt indian knep.
Citera
2023-03-07, 22:06
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Det finns massvis med länder som har kapacitet att spränga pipelines på relativt grunt djup (c.a. 100m). Däremot så var det primärt Ryssland som hade ett intresse av spränga ledningarna, eftersom Ryssland annars riskerade att behöva betala dyra böter p.g.a. uteblivna leveranser.
USA, ett av världens rikaste länder funderar väl på att stjäla den del av Afghanistans fattiga befolknings statskassa som fördes till USA av USA:s marionettregering i Afghanistan innan USA:s krigsmakt lämnade Afghanistan.

Detta för att betala skadestånd till de som drabbades av terrorattacken mot World Trade Center i New York vilken utfördes av ett antal muslimer från Hamburg. Har inte sett något bevis för att folket i Afghanistan hade något med det att göra.

Annars ville väl inte Tyskland betala den Ryska gasen med Rubel vilket är Rysslands valuta. Det vanliga är väl att om köper något i annat land så betalar man med det landets valuta.

Så om Ryssland skulle blivit stämt för att inte leverera gas till väst kunde väl Putin torkat röven efter toabesök med detta dokument utan att behöva skämmas.
Senast redigerad av Goulburn 2023-03-07 kl. 22:08.
Citera
2023-03-07, 22:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Har inte läst alla 14 sidorna.

MEN.

Det är uppenbarligen att USA kunde skylla detta på Ryssland istället väljer man att peka fingret på Ukraina fast man stöttat dom med hundrataljs miljarder värda stöd, pengar osv.

Man gör det naturligtvis taktiskt och medvetet och har en baktanke med detta men vad fan skulle det vara? Även om jag själv var säker på Ukrainarna genomförde det är jag mycket förvånad USA går ut såhär tydligt och pekar ut dom.
De pekar inte ut någon, utan kommer med insinuationer och svamlar om något "pro-ukrainskt" grabbgäng. Varför? För att det är helt riskfritt för Washington att skylla på Ukraina eller kopplingar till Ukraina. Ukraina är ju beroende av stödet från USA. Inte minst amerikansk intell.
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag har alltid sagt Ukraina, men nu när yankee doddle dandy säger ukraina känns min teori som trams. Jag tror inte ett dugg på jänkarna. Allt pekar alltså på att USA ligger bakom det hela.
Så resonerar jag med, med reservation för att jag alltid sagt USA.
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Men självklart har ett gäng LGBTQ-Azov-gubbar utan träning gjort det UTAN judens vetskap såklart. Bortse helt från att Biden hotat med att göra just detta och att man nu sitter i SVT och propagerar för man minsann inte vet nåt än. Trots att det skett på svenskt vatten och man vägrat låta tredje part utreda.

Trodde ett tag att algoritmen bara triggat de värsta retardsen i samhället och att det är därför ni är så aktiva här inne. Men tror fan inte det längre. Är ganska övertygad om att "MPF" inte enbart handlar om försvar, utan även om aktiv propaganda mot dess egna medborgare.
Du skojar?? Nej, det är klart att du inte gör. Och lyssna på den där Hugo von Essen. Han blir alldeles till sig och håller envist fast vid sin uppfattning att det MÅSTE vara Ryssland. "För att det fortfarande är mest logiskt."
Citera
2023-03-07, 22:12
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
USA, ett av världens rikaste länder funderar väl på att stjäla den del av Afghanistans fattiga befolknings statskassa som fördes till USA av USA:s marionettregering i Afghanistan innan USA:s krigsmakt lämnade Afghanistan.

Detta för att betala skadestånd till de som drabbades av terrorattacken mot World Trade Center i New York vilken utfördes av ett antal muslimer från Hamburg. Har inte sett något bevis för att folket i Afghanistan hade något med det att göra.

Har du några bevis för dessa konspirationsteorier?

Citat:
Annars ville väl inte Tyskland betala den Ryska gasen med Rubel vilket är Rysslands valuta. Det vanliga är väl att om köper något i annat land så betalar man med det landets valuta.

Nej, man betalar med den valuta & på det vis som anges i avtalet.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du har livlig fantasi i alla fall, något annat kan man inte säga.

De största naturgasfyndigheterna i världen finns i Ryssland.

Och lika fullt så vägrade Ryssland att leverera gas enligt ingångna avtal, när Nordstream sprängdes.
Citera
2023-03-07, 22:13
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:

Så om Ryssland skulle blivit stämt för att inte leverera gas till väst kunde väl Putin torkat röven efter toabesök med detta dokument utan att behöva skämmas.

Funderar på att stjäla? Vad tror du drev opioidkrisen? Är du ens medveten om enbart guldmängderna som fördes ur Libyen och Irak?

Vi kan ta det ett steg längre: Vart tog 2/3 av de ~150 miljarder som feds skickade till Iraks centralbank för likviditet 2004? De stjäl av sitt eget folk, att stjäla från fattiga (helst bruna, svarta eller marginaliserade) är hur väst lyckats trycka tillbaka inflationen i 40+ års tid trots att man samtidigt tryckt mer stålar i miljarder än vad jag tryckt fetton de senaste 15 åren i mikrogram.
Senast redigerad av Doxycyklin87 2023-03-07 kl. 22:18.
Citera
2023-03-07, 22:15
Bannlyst
Mossad ligger bakom sprängningen det borde alla med en hjärna veta.
Citera
2023-03-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Och lika fullt så vägrade Ryssland att leverera gas enligt ingångna avtal, när Nordstream sprängdes.

Ja, dom såg väl kanske framför sig att dom skulle få behov av den där gasen själva i en nära framtid...

Men att jänkarna nu pekar ut en Ukrainsk grupp ger väl snarare mer vatten på kvarnen att det skulle vara USA dock.

Jag lägger ner min röst.
Citera
2023-03-07, 22:17
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De pekar inte ut någon, utan kommer med insinuationer och svamlar om något "pro-ukrainskt" grabbgäng. Varför? För att det är helt riskfritt för Washington att skylla på Ukraina eller kopplingar till Ukraina. Ukraina är ju beroende av stödet från USA. Inte minst amerikansk intell.

Så resonerar jag med, med reservation för att jag alltid sagt USA.

Du skojar?? Nej, det är klart att du inte gör. Och lyssna på den där Hugo von Essen. Han blir alldeles till sig och håller envist fast vid sin uppfattning att det MÅSTE vara Ryssland. "För att det fortfarande är mest logiskt."

Hugo är ungefär lika svensk som jag är. Dvs noll procent. Så hans intresse för att objektivt bedöma något är också noll. Om man tror att "öststatsvetare" eller någon hjärntvättade akademiker inom dessa påhittade ämnen är en objektiv forskare som spenderar sin tid på att återberätta världen som den är. Då ah.. då är det inte konstigt om civilisationen inte överlever.
Citera
2023-03-07, 22:19
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Seymour Hersh har skrivit om det.

Ah. Men har en person skrivit om det är det såklart sant?

Det krävs ju lite mera för att ha på fötterna. Nu är det ju ett alla pekar på alla scenario.
Citera
2023-03-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.nytimes.com/2023/03/07/us/politics/nord-stream-pipeline-sabotage-ukraine.html
https://www.reuters.com/article/ukraine-crisis-nordstream/us-intelligence-suggests-pro-ukrainian-group-sabotaged-nord-stream-pipelines-nyt-idINFWN35F2AH

Amerikanska underrättelseuppgifter: Inte USA eller Ryssland som sprängde Nord Stream. Sprängningen utfördes av Ukrainsk grupp.
Amerikanska underrättelseuppgifter har uppgifter som tyder på att Nord Stream sprängdes av en Ukrainsk grupp. Även om kopplingar till regeringen och Zelensky kan föreligga har man ännu inte funnit några konkreta bevis. Utredningen fortsätter.
- USA skyller ifrån sig på ukrainarna. Motivet?
- Konspirationsteori igår, fakta idag.

Klart att USA skyller på sin korrupta satellitstat Ukraina som skadekontroll. Ukraina skiter i vilket, för de är inget land utan bara ett protektorat för den evige.

USA ligger bakom allt ont idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in