Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Trams. Hur skulle det ha gått till? Skall dom ha kjört runt hela europa och leaget med en båt i närheten av sprängningarna utan upptäkt? Hur långt före då?
Precis. Man får ha sitt hjärntvättade huvud riktigt långt upp i sitt PK-arsle för att tro att Ukraina skulle klara av en sådan operation. Någon gång kanske man vaknar upp och undrar vilka fler lögner man gått på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Du lider inte alls. Du är bara eljest, som konstaterat. Kämpa!
Dessutom off topic, när du inte kopplar diskussionen till Nordstream-sprängningen. Själv skulle jag inte bli förvånad eller upprörd om det var pro-ukrainska grupper som ligger bakom. Däremot tror jag inte det är sanktionerat från högsta ort, i vart fall inte officiellt. Möjligen en "black op".
Skulle Ukraina mäkta med att utföra en sådan operation utanför Bornholm? Du tror att de har kapacitet och resurser för det? Snälla mannen, fortsätt du skriv att jag är eljest. Pappskalle.
Förresten jag har en bro till salu, vill du köpa? Du får den billigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrackerPower
-
Håller med men USA/Nato tränade i närheten veckan innan och Norge öppnar ny gasledning...
Occam's razor
"the problem-solving principle that recommends searching for explanations constructed with the smallest possible set of elements."
Att USA utförde eller beordrade sprängningen begriper alla normala men att Norge skulle låna ut sig till detta är klart uppseendeväckande.
Citat:
"En ska bort"
1. Lusekofta
2. Brunost
3. Hytte på fjället
4. Spränga tre av fyra ryska gasledningar som förser Tyskland och stora delar av Europa med gas, vilket är en krigshandling för att sedan sälja sin egen gas i nya ledningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goulburn
Jag tror nog att USA fixade sprängningen av Nord Stream. Men det kan man inte erkänna. Medans USA:s allierade i Europa är på väg ner i källaren gör aktieägare i USA:s oljebolag stora vinster. "America First" är det som gäller för presidenter i USA.
Här är aktiekursen för Exxon-Mobil
https://www.netcials.com/stock-price-chart-history-nyse/XOM-Exxon-Mobil-Corporation/
Kan man se någonstans på kursutvecklingen när ledningen sprängdes?
Citat:
Ursprungligen postat av
CrackerPower
-
Rätt uppenbart att det är Europas problem eller?
Att vara beroende av rysk gas var ingen bra ide...
Instämmer. När ledningen byggdes var jag kraftigt emot det och ifrågasatte varför Europa skulle göra sig beroende av Ryssland? Ryssland hade ju visat mot andra länder i Östeuropa och att de kunde sätta på och stänga av gasen som de ville. Jag var emot att de drog ledningen i svensk ekonomisk zon och att de fick använda och bygga ut Slite hamn. Då tyckte folk jag var dum i huvudet, i alla fall nästan. SD varnade för Ryssland 2012 och vi minns alla landsförrädaren Reinfeldts famösa svar i riksdagen. Han är inte fullt så dum utan exakt så korrupt.