2023-03-07, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
1 av 6 i militär tjänst är kvinnor så vilket är då detta pack du skrev om?
Fast nu hjälper det inte att man inte har gjort militärtjänst, alla mellan 16 och 70 är tvungna att delta i att försvara landet ändå.

Och vilken uppgift man tilldelas avgör försvarsmakten och inte du.
Citera
2023-03-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu hjälper det inte att man inte har gjort militärtjänst, alla mellan 16 och 70 är tvungna att delta i att försvara landet ändå.

Försvara landet gör man med vapen. Ryssen stannar inte för att du gör handhjärtan.
Citera
2023-03-07, 14:44
Avslutad
Citat:
Försvara landet gör man med vapen. Ryssen stannar inte för att du gör handhjärtan.
Låt du försvarsmakten avgöra om det behövs handhjärtan eller inte, det är de som vet vilka uppgifter som måste göras i krig.

Men jag skulle bli förvånad om de som inte tilldelas uppgiften att skjuta prick på fiender med vapen tilldelas att göra handhjärtan istället.
Citera
2023-03-07, 15:36
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det var mobbing. Obehagligt.
Men nej: det var inte feministisk mobbing.

Det vet ju inte du, eftersom du inte gick i min 3-åriga gymnasieklass. Det var idel rabiatfeminister i den klassen, så det kan inte bli mer kärringmakt än så. Dom är numera chefer inom staliga och kommunala förvaltningar, där dom fortsätter att jävlas med maskulina män.
Citera
2023-03-07, 15:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
1 av 6 i militär tjänst är kvinnor så vilket är då detta pack du skrev om?
Varför undrar du? Är det inte uppenbart? Pack som gnäller om rättigheter men inte tycker sig ha skyldigheter, det är dessa jag talar om. Det kan vara både män och kvinnor, men på Flashback är det oavsett gott om dem. Om jag förväntar mig att samhället ska göra något för mig, eller har gjort något för mig, så är det självklart att jag ska bidra till detta samhälle, men uppenbarligen är detta en ovanlig tanke...
Citera
2023-03-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Varför undrar du? Är det inte uppenbart? Pack som gnäller om rättigheter men inte tycker sig ha skyldigheter, det är dessa jag talar om. Det kan vara både män och kvinnor, men på Flashback är det oavsett gott om dem. Om jag förväntar mig att samhället ska göra något för mig, eller har gjort något för mig, så är det självklart att jag ska bidra till detta samhälle, men uppenbarligen är detta en ovanlig tanke...

Typ de som kräver att vi ska ha ett militärt försvar men själv inte vill ingå i det?
Citera
2023-03-07, 16:22
Avslutad
Citat:

Trams kommer inte bli några inkallade att kriga. Du kan fortfarande inte läsa alltså?
40 000 i försvaret. Ryssarna invaderar svedala på en två dagar. Enligt försvarsmakten själva.

Så vad insinuerar du? Att folk kommer bli inkallade och kriga? Idiot lär dig läsa för fan, vet att det är svårt för kärringar, men prova lära dig
Citera
2023-03-07, 16:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Typ de som kräver att vi ska ha ett militärt försvar men själv inte vill ingå i det?
Ja, till exempel... Fast tänker bredare så. Du förväntar dig att samhället ställer upp med sjukvård och skola, men när samhället hotas är du inte villig att ställa upp för samhället (antingen genom att tjänstgöra för det civila försvaret eller det militära försvaret).
Citera
2023-03-07, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Trams kommer inte bli några inkallade att kriga. Du kan fortfarande inte läsa alltså?
40 000 i försvaret. Ryssarna invaderar svedala på en två dagar. Enligt försvarsmakten själva.

Så vad insinuerar du? Att folk kommer bli inkallade och kriga? Idiot lär dig läsa för fan, vet att det är svårt för kärringar, men prova lära dig
Försvara landet sa jag. De som inte får uppgiften att försvara landet med vapen får uppgiften att försvara landet på andra sätt.

Du har fortfarande ingen idé om varför inte Ryssland ägnade en långhelg åt att ta Finland på fredagen och Sverige på lördagen och söndagen innan de gav sig på Ukraina?

Så hade de sluppit det här NATO-tjafset som de ville undvika och så hade de själva fått de vapen som Sverige och Finland skickade till Ukraina.
Citera
2023-03-07, 17:00
Medlem
Citat:
Försvara landet sa jag. De som inte får uppgiften att försvara landet med vapen får uppgiften att försvara landet på andra sätt.

Landet kan bara försvaras med vapen, Putin skiter fullkomligt om du försöker prata honom tillrätta.
Citera
2023-03-07, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Landet kan bara försvaras med vapen, Putin skiter fullkomligt om du försöker prata honom tillrätta.
Överlåt du åt försvarsmakten åt att avgöra vilka arbetsuppgifter som måste göras för att försvara landet. Jag skulle tro att alla de mellan 16 och 70 år som får andra uppgifter än att skjuta prick på soldater med ett vapen får helt andra uppgifter än att prata Putin till rätta.
Citera
2023-03-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det vet ju inte du, eftersom du inte gick i min 3-åriga gymnasieklass. Det var idel rabiatfeminister i den klassen, så det kan inte bli mer kärringmakt än så. Dom är numera chefer inom staliga och kommunala förvaltningar, där dom fortsätter att jävlas med maskulina män.

Att de mobbade dig för att du var skägglös är absolut mobbing. Vidrigt och jag beklagar att du utsatts för detta. Men det är inte "feministisk mobbing".

"Feministisk mobbing", är väl mer den typ av mobbing där feministiska unga tjejer mobbar ut unga tjejer som inte är fullt så feministiska Och den sorten har jag endast sett på film. Se ungdomsfilmen "Fröken Sverige".

I den filmen kan du se "feministisk mobbing". Där de ultrafeministiska unga tjejerna mobbar sin unga tjejpolare som svansar som en hund efter en kille hon är kär i, trots att han förnedrar henne (ofeministiskt gjort, kan man läsa mellan raderna att hennes ultrafeministiska polare anser) och egentligen inte vill ha med henne att göra. Hon gör dock en komplott mot sina ultrafeministiska polare. Sminkar upp sig och klär sig sexigt och bjuder hem de ultrafeministiska veganerna på mat. Och visar upp sina sexiga underkläder, spelar smörlåt på skivspelaren och serverar dem kött i grytan. Tja, se filmen. Så får du se "feministisk mobbing" och även hur den utsatta inte fullt så feministiska tjejen tar sin revansch. Hon tar även revansch på den där killen.

Ett bra filmtips för alla antifeminister. Som kanske ger lite nya perspektiv på saker och ting.

I övrigt blir jag arg över hur du utsatts för mobbing. Mobbing är ett jävla otyg.
Men nu är vi långt off topic.

I krig försvarar man landets gränser och för att få behålla sitt land. Försvarar man sina landsmän (oavsett om de är män eller kvinnor eller barn) så har man lättare att bevara sitt land. En anledning om någon, att försvara Sveriges kvinnor. Man vill ju inte vara landslös...
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-07 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in