2023-02-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag ger dig lite allmänbildning. Eftersom du saknar detta.

Nej, jag kommer som sagt inte strida med vapen i hand. Jag kommer få en plats inom civilförsvaret. Om du visste mitt yrke, skulle du förstå att jag gör mer nytta där. I övrigt har du ingen aning om huruvida jag gjort värnplikt eller inte.

Du har inte gjort vapentjänst, du är för fin för det. Detta kräver du att andra ska göra.
Citera
2023-02-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du har inte gjort vapentjänst, du är för fin för det. Detta kräver du att andra ska göra.

Du känner inte mig, det märks tydligt.
"För fin"
Jag kräver inte alls att någon ska göra militärtjänstgöring.
Det är våra makthavare som kräver det.
Citera
2023-02-25, 10:13
Avslutad
Citat:
Fast nu är det ju inte heller TomatKungen som delar ut uppgifter till andra. Men myndigheterna ger alldeles säkert TomatKungen de uppgifter som de tycker TomatKungen är fin nog för.
Citera
2023-02-25, 10:15
Medlem
Citat:
"För fin"

Du är bara nöjd med att ingen ställer dessa krav på dig, för andra ska försvara landet med vapen, inte lilla du.
Citera
2023-02-25, 10:17
Avslutad
Citat:
"För fin"
Du får helt säkert de uppgifter som du är helt perfekt fin för!
Citera
2023-02-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu är det ju inte heller TomatKungen som delar ut uppgifter till andra. Men myndigheterna ger alldeles säkert TomatKungen de uppgifter som de tycker TomatKungen är fin nog för.

expat2021 tycks ha väldigt höga tankar om mig. Han tror förmodligen att jag är regeringen själv.

Citat:
Du är bara nöjd med att ingen ställer dessa krav på dig, för andra ska försvar landet med vapen, inte lilla du.

Jag kommer att ha min uppgift i civilförsvaret. Har du inte fattat det ännu? Har du inte fattat hur viktigt civilförsvaret är i händelse av krig?

- Sjukvård (tex. av sjuka/skadade soldater).
- Vattenförsörjning (dricka bör man även som soldat, annars dör man).
- Räddningstjänst (släcka bränder etc. behövs verkligen i händelse av krig).
Osv. osv.

Men du kanske ser på sjukvårdspersonal, räddningstjänst etc. som "för fina för att gå ut i strid"?
Du inser inte att vi inom civilförsvaret, när vi utför vårt arbete kommer riskera livet för att utföra våra livsviktiga uppdrag?

Jädrar så dåligt påläst du är om saker och ting...

Dessutom är du inte svensk, så jag förstår inte varför du sitter här i tråden och trollar.
Citera
2023-02-25, 10:23
Medlem
Citat:
expat2021 tycks ha väldigt höga tankar om mig. Han tror förmodligen att jag är regeringen själv.

Jag kommer att ha min uppgift i civilförsvaret. Har du inte fattat det ännu? Har du inte fattat hur viktigt civilförsvaret är i händelse av krig?

- Sjukvård (tex. av sjuka/skadade soldater).
- Vattenförsörjning (dricka bör man även som soldat, annars dör man).
- Räddningstjänst (släcka bränder etc. behövs verkligen i händelse av krig).
Osv. osv.

Men du kanske ser på sjukvårdspersonal, räddningstjänst etc. som "för fina för att gå ut i strid"?
Du inser inte att vi inom civilförsvaret, när vi utför vårt arbete kommer riskera livet för att utföra våra livsviktiga uppdrag?

Jädrar så dåligt påläst du är om saker och ting...

Vad skönt att du slipper kriga då, det överlåter du till andra samtidigt som du klagar på mig som inte heller kommer kriga då jag precis som du lämnat landet jag föddes i.

Du är en hycklare av rang!
Citera
2023-02-25, 10:26
Avslutad
Citat:
Vad skönt att du slipper kriga då, det överlåter du till andra samtidigt som du klagar på mig som inte heller kommer kriga då jag precis som du lämnat landet jag föddes i.

Du kommer ju till skillnad från TomatKungen som kommer att delta i försvaret att sitta och måla naglarna.
Citera
2023-02-25, 10:27
Medlem
Citat:
Du kommer ju till skillnad från TomatKungen som kommer att delta i försvaret att sitta och måla naglarna.

Jag kommer precis som du och tomaten gör det landet kräver av mig.
Citera
2023-02-25, 10:28
Medlem
Citat:
Du får helt säkert de uppgifter som du är helt perfekt fin för!

Tack Ipsi!
Ja, det är jag övertygad om.
Och jädrar vad skitig jag kommer bli när jag utför mitt "fina" yrke, i händelse av krig.
Citera
2023-02-25, 10:29
Medlem
Liberationfronts avatar
Kvinnor säljer man ju i krig. Det är det enda dom duger till. Såtillvida dom inte slåss eller gör annan nytta. Men just dagens tjockis feminister skulle jag sälja med glädje. Binda fast de i en stor ladugård hänga upp bilder på jesus och sen köra heavy metall dygnet runt och ta typ 5 kr per hål.
Citera
2023-02-25, 10:31
Medlem
Citat:

Och andra överlåter till mig att jobba inom civilförsvaret.
Jag klagar inte på att du inte bor här. Jag "klagar" på att du skriver om Sveriges situation, utan att ens själv bo i Sverige. Och jag är född i Sverige. Vet du inte ens vad 2:a och 3:e generationens invandrare är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in