Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Instämmer med att MPs observation är intressant.
Dock ser jag nog inte den glasklara kopplingen till LN.
Vi får ingen keps eller väska.
Mannen var enligt Najic cirka 45-50 år, över 180 cm lång, kraftigt byggd = fetlagd och grov. Var iklädd en gråaktig sliten tygrock som räckte ned i knähöjd.
Najic fick det intrycket att mannen hade dålig smak.
Tilläggas bör att Najic fick intryck av att mannen var nordbo, ej utlänning. Detta då hårfärgen var ljust melerad. Najic erinrar sig om att ingen väska var synlig, han minns dock ej om mannen hede händerna i fickorna etc.
Och gällande mannen NF ser vet vi ju väldigt lite om. Lång blå jacka som enligt NF påminde om en "Tensonjacka" och att han såg för gammal ut för att vara livvakt.
En Jeep cap skulle självklart förklara de olika varianter av huvudbonad vi har fått.
Bakifrån ser den ut som en mössa och i profil ser den ut som en keps.
Finns det inte andra liknande modeller av just "vinterkepsar" som ger det utseendet?
Jag tänker alltså inte på en vanlig gubbkeps, utan något mer anpassat för kyla?
De tenderar ju att följa huvudformen på ett annat sätt än en klassisk keps.
För att koppla det till trådens ämne....
Vi vet ju inte vad Engström faktiskt hade på huvudet förutom att det med största sannolikhet rörde sig om någon form av keps.
Väktarna pratar ju om en keps med öronlappar. "Sådan där man viker upp".
Dock verkar de osäkra på sin sak gällande just modell och exakt vilken keps just den kvällen.
De fick ju frågan juni 86.
ME säger bara grå keps. Och hon fick frågan 2018.
Tänker också på uttrycket. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Å andra sidan har jag aldrig varit så dåligt klädd som året jag bodde i i Stockholm och försökte klä mig ,,,,,, genomtänkt.
SE verkade bry sig sig om mode.
Med vädret denna kväll.... borde han inte ha något som täckte örononen?
Vilka huvudbonader (och jackor/rockar)finns i Albumen ME har ?