2023-03-07, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Vad var det sylvassa och smarta i att "grabben behöver hjälp och det snabbt!"? När Viktor stod nyvaken vid spisen i kalsonger och förkläde. Vilken jävla icke-händelse. Att Sebastian ens reflekterar över det och försöker sig på någon "skön" humor av denna icke-händelse är smått otroligt, är han Jehovas?

På tal om komiker. Bill Hicks hade sett rakt igenom Sebastian efter en timme på Farmen och mosat honom verbalt.
Det var roligt enligt mig pga Sebbes min när han såg Viktor. Han såg smått chockad ut, nyvaken som han var. Hans kommentar klädde hans tankar i ord. Det fick mig att tänka på hur det måste ha varit att kliva in i köket på morgonkvisten där Viktor stökar omkring, endast iförd kalsonger, volangförkläde och träskor. Det måste sett rätt kul ut, jag garvar åt den tanken.
Edit: det roliga är ju volangförklädet.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-03-07 kl. 00:26.
2023-03-07, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Vad var det sylvassa och smarta i att "grabben behöver hjälp och det snabbt!"? När Viktor stod nyvaken vid spisen i kalsonger och förkläde. Vilken jävla icke-händelse. Att Sebastian ens reflekterar över det och försöker sig på någon "skön" humor av denna icke-händelse är smått otroligt, är han Jehovas?

På tal om komiker. Bill Hicks hade sett rakt igenom Sebastian efter en timme på Farmen och mosat honom verbalt.
"grabben behöver hjälp och det snabbt!" Det enda som är roligt med det där är att det finns nån som tycker det är roligt
Verkligen vad jag kan tänka mig Jehovas eller typ Amish folket som är helt bortkopplade från allt som är roligt och fräckt skulle tycka var roligt sagt.
Men en människa som lever i det här samhället som har tillgång till internet med komiker så som Bil Burr , Doug Stanhope och många andra kan ju knappast tycka att det där var sylvasst och smart.

Och även i det fallet så var det Viktor som var rolig genom att skapa skämtet, Sebbe reagerade bara torrt på det hela och tilochmed förstörde hela grejen lite.. Det borde varit nån annan som kom in och reagerade (vilket Viktor antagligen hade hoppats på också).
Men nu ska vi inte vara för elaka mot zurfarn, det är fult med flera på en (om det inte är sex och porr det handlar om, för då blir det roligare ju fler som är inblandade) så vi får låta henne tycke det är roligt om hon vill.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-07 kl. 00:42.
2023-03-07, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
"grabben behöver hjälp och det snabbt!" Det enda som är roligt med det där är att det finns nån som tycker det är roligt
Verkligen vad jag kan tänka mig Jehovas eller typ Amish folket som är helt bortkopplade från allt som är roligt och fräckt skulle tycka var roligt sagt.
Men en människa som lever i det här samhället som har tillgång till internet med komiker så som Bil Burr , Doug Stanhope och många andra kan ju knappast tycka att det där var sylvasst och smart.

Och även i det fallet så var det Viktor som var rolig genom att skapa skämtet, Sebbe reagerade bara torrt på det hela och tilochmed förstörde hela grejen lite.. Det borde varit nån annan som kom in och reagerade (vilket Viktor antagligen hade hoppats på också).
Men nu ska vi inte vara för elaka mot zurfarn, det är fult med flera på en (om det inte är sex och porr det handlar om, för då blir det roligare ju fler som är inblandade) så vi får låta henne tycke det är roligt om hon vill.
Tack! Det var ordet jag sökte. Sebbe har den klart torraste humorn i Farmen. Den roligaste enligt mig - och många andra.
2023-03-07, 00:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tack! Det var ordet jag sökte. Sebbe har den klart torraste humorn i Farmen. Den roligaste enligt mig - och många andra.
Jag förstår fortfarande inte vad som är det torra i reaktionen, det måste finnas en kontrast reaktion för att kunna se det

Jag tror iaf att torr John Candy humor kan leda till hjärtattack och död till följd av ohälsosamt leverne.
Så Sebbe måste sluta ta det i munnen...

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket dravel fb-herren 😁
Du behöver lära dig hur förSTÅNDiga kvinnor tänker/känner
Men du går väl i god tro 😁
Kom och fostra mig då (nu blir jag trådens Victor)

Må så vara då! Greta Garbo, men du har villfarit missförstått vem Anna Brolin är, din motsats
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-07 kl. 01:09.
2023-03-07, 01:09
Medlem
Citat:
Han har ett väldigt vårdat och lite högtravande språk - men han svär också och säger saker som ”Killen behöver hjälp!” - så han är inte stel eller krystad. Men visst, han är definitivt inte ”från orten”, så skjut honom . Jag har inga problem alls med hans språk och uttryck. Det är inte en slump att folk på Farmen gillar honom, särskilt folk med lite bakom pannbenet. Men det är inget tvång att gilla honom, det finns väl fortfarande några söndertatuerade lowlives kvar för Flashbackarna att beundra.
h

Motsatsen till Sebbe är inte söndertatuerade personer. Samma låga intellekt hos både dem och Sebbe.
Hans sätt att prata och vokabulären är inte naturlig, det är inte han. Du märker inte falskheten, skenheligheten. Sebbe var den som skvallrade för fröken om klasskamrat gjort ngt bus. Nä du, den mannen ställer in sig hos folk enbart för att uppnå ett syfte.
Senast redigerad av bohonos 2023-03-07 kl. 01:12.
2023-03-07, 01:11
Medlem
vildsvinsjakts avatar
Citat:
Jag har skrivit om det flera gånger förr men jag kan skriva det ingen för senila tantens skull.

1 Han brer på för mycket smör både på sig själv och på sin macka. Det första innebär att han inte är speciellt bra på att läsa av situationen och verkligheten runt sig (det har pratats om hans smörande mycket och tidigt och vissa har också reagerat på det direkt mot honom.). Och det andra är bara dumt helt enkelt om man inte vill drabbas av hjärt och kärlsjukdomar i tidig ålder. Det kan man iförsig inte hålla emot honom för det finns hur många smarta människor som helst som har både knarkat och ätit ihjäl sig. Men tycker det är ändå värt att nämnas i hans fall då jag inte får känslan att han tröstäter eftersom han verkar gilla sig själv för mycket.

2 Han kan inte uttala en enkel mening korrekt på engelska. Hur lyckas man med det efter att man har haft engelska i skolan i minst 10 år.

3 Han kunde inte lösa en enkel gåta som tillochmed var självklar för Sandra.

4 Bara allmänt hans sätt att resonera.

5 Såg du bilden på hans familj? inte bara deras vikt utan hela deras klädstil skrek "trash". Kan man inte klä sig någorlunda normalt trots att man har pengar så är man verkligen trash in i benmärgen.

Och sist med inte minst han har ingen humor vilket säger en hel del om en persons intelligens.

Och alla de sakerna är helt ok egentligen. Alla vi har våra brister och behov, men gå inte och tro att han är "finare" eller smartare än nån annan där inne, för det är han verkligen inte. Det är bara en fasad som han har dragit på sig för att lura folk just pga alla hans "brister" (läppspalt, vikt, brist på utbildning osv).

Hade han inte haft sin ärvda butik så hade han varit som vilken annan trash som helst som hade levt på nån typ av sjukbidrag. Fysiskt jobb hade han inte klarat av länge och hans engelska kunskaper och trashiga bakgrund säger mig att han inte hade klarat av en utbildning på högskola.

Vad fan snackar du om? Vem har han ärvt sina butiker av menar du? Dessutom anmärker du på Sebbes språkkunskaper när du själv, i flertalet av dina inlägg, särskriver. Det är ”trashigt” om något.
https://se.linkedin.com/in/sebastianwesterlund?original_referer=https%3A%2F%2 Fwww.google.se%2F
2023-03-07, 01:11
Medlem
Citat:
Flashback är vad det är, folk passar på att uttrycka sig ofiltrerat på ett sätt man inte kan IRL. Till viss del är det ok kan jag tycka. Nån gång. Men att om och om och omigen ta till de grövsta tillmälen - då har man problem.

Är ju alltid en fin gräns. Är man med en doku så får man tåla en hel del skit.
Men jag vet att du vet att jag vet.
Så behöver inte ens skriva det.
Glhf
2023-03-07, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Daniel är bäste vinnaren genom tiderna. Inget paktande, höll sig ifrån skitsnack och gick vinnande från kamp till kamp trots att alla gjorde sitt yttersta för att få ut honom.

Nej Stefan är bäst. Daniel var en fjant i jämförelse. Även Niklas var en 100ggr bättre vinnare än Daniel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Men låt Artin sörpla ur kastruller hur mycket han vill. Vad är är problemet. Det är ju snarare Viktor som är snarstucken & inte kan hantera situationen. Duuhhh..

Nej, vi ska INTE ha några kastrullätande bajsälskande veganjävlar. Hade jag varit där hade jag kört ner en grisfot i halsen på fanskapet och sagt tugga och svälj eller dö.

Ut med det kräket omgående, så äcklad av hans plirande ögon och skitförnumstiga veganbeteende. Jag har också varit på oräkneliga festivaler i mitt liv men inte har jag börjat kladda med bajs för det till skillnad från såna som Artin som använder festivalandet som en ursäkt att få äckla ut ordentligt. Kan verkligen typen och fy för fan säger jag.

Andra som absolut inte skall vinna Farmen är; Sebbe, Sandra och Debil.
Victor är den ende som bidragit med nån form av underhållning(genom att vara helt bäng i roten från början till slut) denna säsong så han kan gärna få vinna för mig.
Tora och Asi verkar vara helt ok människor så likadant där. Lill-Blondie är väl ingen favorit men heller inget direkt fel på honom så låt gå. Har jag glömt nån?
2023-03-07, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag förstår fortfarande inte vad som är det torra i reaktionen, det måste finnas en kontrast reaktion för att kunna se det

Jag tror iaf att torr John Candy humor kan leda till hjärtattack och död till följd av ohälsosamt leverne.
Så Sebbe måste sluta ta det i munnen...

Kom och fostra mig då (nu blir jag trådens Victor)

Må så vara då! Greta Garbo, men du har villfarit missförstått vem Anna Brolin är, din motsats
Du får kolla scenen en gång till, den är guld. Allt från när Sebbe går förbi dörröppningen till köket, hajar till, stannar, stirrar tyst på Viktor, går vidare.
Sen går han in i köket från en annan dörröppning, byter tre ord med Viktor, gestikulerar tyst mot förklädet - ”Vad i hela fridens dar har du på dig”. Viktor börjar småskratta, han har nog inte tänkt på hur han ser ut men han ser på Sebbes min att det här är illa, riktigt illa. Sebbe kan inte heller hålla sig.
Sebbe går ut från köket, talande axlar och ryggtavla, det kunde lika gärna sitta en tankebubbla där ”*uppgiven suck* Herregud, vilket jävla dårhus”
Och sen kommentaren på det. Rent guld.
2023-03-07, 01:43
Bannlyst
Citat:
Du får kolla scenen en gång till, den är guld. Allt från när Sebbe går förbi dörröppningen till köket, hajar till, stannar, stirrar tyst på Viktor, går vidare.
Sen går han in i köket från en annan dörröppning, byter tre ord med Viktor, gestikulerar tyst mot förklädet - ”Vad i hela fridens dar har du på dig”. Viktor börjar småskratta, han har nog inte tänkt på hur han ser ut men han ser på Sebbes min att det här är illa, riktigt illa. Sebbe kan inte heller hålla sig.
Sebbe går ut från köket, talande axlar och ryggtavla, det kunde lika gärna sitta en tankebubbla där ”*uppgiven suck* Herregud, vilket jävla dårhus”
Och sen kommentaren på det. Rent guld.
Men nu skämtar du va?
Det är just exakt det Viktor hade gjort, tillsammans med produktionen (kanske). Det enda tråkiga var att det var Sebbe och inte nån annan som kom och reagerade.
2023-03-07, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
h

Motsatsen till Sebbe är inte söndertatuerade personer. Samma låga intellekt hos både dem och Sebbe.
Hans sätt att prata och vokabulären är inte naturlig, det är inte han. Du märker inte falskheten, skenheligheten. Sebbe var den som skvallrade för fröken om klasskamrat gjort ngt bus. Nä du, den mannen ställer in sig hos folk enbart för att uppnå ett syfte.
Jag tror till 100% att det där är hans sätt att prata. Man kan inte fejka ett sätt att prata i 50 dar. Nästan 2 månader. Hur menar du att han låter i vanliga fall då? ”Ey, Bruh” Nej lägg ner, det där är Sebbe 100%.

Jag tror säkert att han försöker undvika att stöta sig med folk, och ibland är extra trevlig - med en baktanke. Och det är helt ok, det är en tävling. Men jag får inte vibbar att han går till vilka ytterligheter som helst. Jag tror inte att Sebbe skulle slänga Nebba under bussen, som Viktor gjorde med Eddie. Men det återstår att se.
2023-03-07, 01:50
Avslutad
Citat:
Men nu skämtar du va?
Det är just exakt det Viktor hade gjort, tillsammans med produktionen (kanske). Det enda tråkiga var att det var Sebbe och inte nån annan som kom och reagerade.
Nej, det tror jag inte. Viktor tar alltid av sig på överkroppen. Jag tror att han bara hittade förklädet där Assi hade lämnat det och hängde på sig det. Jag såg inte att Viktor tog av sig förklädet så om Viktor och produktionen hade tänkt spela in roliga reaktioner så borde de väl ha gjort det? Resten av Farmarna kom väl in till frukosten vid något tillfälle? Konstigt att det var Sebbes reaktion som sändes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in