Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Så du vet vad som döljer sig bakom Sebbes ”fasad”? Baserat på vad? Att du sett honom på TV?
Försök dig inte på en karriär som komiker när du är vuxen. Det flyger inte.
Jag har skrivit om det flera gånger förr men jag kan skriva det ingen för senila tantens skull.
1 Han brer på för mycket smör både på sig själv och på sin macka. Det första innebär att han inte är speciellt bra på att läsa av situationen och verkligheten runt sig (det har pratats om hans smörande mycket och tidigt och vissa har också reagerat på det direkt mot honom.). Och det andra är bara dumt helt enkelt om man inte vill drabbas av hjärt och kärlsjukdomar i tidig ålder. Det kan man iförsig inte hålla emot honom för det finns hur många smarta människor som helst som har både knarkat och ätit ihjäl sig. Men tycker det är ändå värt att nämnas i hans fall då jag inte får känslan att han tröstäter eftersom han verkar gilla sig själv för mycket.
2 Han kan inte uttala en enkel mening korrekt på engelska. Hur lyckas man med det efter att man har haft engelska i skolan i minst 10 år.
3 Han kunde inte lösa en enkel gåta som tillochmed var självklar för Sandra.
4 Bara allmänt hans sätt att resonera.
5 Såg du bilden på hans familj? inte bara deras vikt utan hela deras klädstil skrek "trash". Kan man inte klä sig någorlunda normalt trots att man har pengar så är man verkligen trash in i benmärgen.
Och sist med inte minst han har ingen humor vilket säger en hel del om en persons intelligens.
Och alla de sakerna är helt ok egentligen. Alla vi har våra brister och behov, men gå inte och tro att han är "finare" eller smartare än nån annan där inne, för det är han verkligen inte. Det är bara en fasad som han har dragit på sig för att lura folk just pga alla hans "brister" (läppspalt, vikt, brist på utbildning osv).
Hade han inte haft sin ärvda butik så hade han varit som vilken annan trash som helst som hade levt på nån typ av sjukbidrag. Fysiskt jobb hade han inte klarat av länge och hans engelska kunskaper och trashiga bakgrund säger mig att han inte hade klarat av en utbildning på högskola.