Citat:
Frågan är då om samhället har tillsatt tillräckligt med poliser som groomar män och fångar upp dem innan barn blir våldtagna?
Det här med att vara olycklig är ju väldigt olika, vad är ens olycka bestående av? Det är klart att det är en sorg att inte hitta en partner, att inte få barn om man nu vill det och så vidare. Kanske att olyckliga män känner skam och inte vill visa sin olycka och då blir det ju inte konstigt om lyckliga inte försöker hjälpa ibland i alla fall.
Men att olyckliga män med mycket testosteron alla är destinerade att våldta barn tror jag inte ett ögonblick på. Det är något annat, i huvudet som det är fel på. Att inte känna att det skulle vara fruktansvärt fel att våldta barn är ett fel i huvudet. Men det är ju ett synsätt och man kan naturligtvis tycka tvärtom. Det har vi ju sett i den här tråden då någon har menat att trettonåringar är kåta för att de har ägglossning och därför är det helt naturligt att spänna på dem. Jag tycker inte det.
Det här med att vara olycklig är ju väldigt olika, vad är ens olycka bestående av? Det är klart att det är en sorg att inte hitta en partner, att inte få barn om man nu vill det och så vidare. Kanske att olyckliga män känner skam och inte vill visa sin olycka och då blir det ju inte konstigt om lyckliga inte försöker hjälpa ibland i alla fall.
Men att olyckliga män med mycket testosteron alla är destinerade att våldta barn tror jag inte ett ögonblick på. Det är något annat, i huvudet som det är fel på. Att inte känna att det skulle vara fruktansvärt fel att våldta barn är ett fel i huvudet. Men det är ju ett synsätt och man kan naturligtvis tycka tvärtom. Det har vi ju sett i den här tråden då någon har menat att trettonåringar är kåta för att de har ägglossning och därför är det helt naturligt att spänna på dem. Jag tycker inte det.
Testosteron har inte bara med sex att göra. Pedofiler och hebifiler agerar på samma sätt som massmördare agerar, fast i mindre skala. En massmördare kan känna att samhället har behandlat honom som ohyra hela livet. Till slut rinner sinnet över, och han går in i en moské och mördar så många han kan. Det här är hans hämnd på samhället. "Så här går det för er när ni har behandlat mig så illa. Nu jävlar får ni vad ni förtjänar".
Alla ensamma män saknar inte empati. Men tillräckligt många gör det för att en 12-årig flicka ska bli uppvaktad av 50 medelålders gubbar när hon lägger ut en profil på ett forum som är till för barn. Det sitter mängder med gubbar därute, motbjudande varelser, som bara väntar på att förgripa sig på andras barn. Och jag har inget svar på hur dessa män skulle förmås att försvinna.