Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag ger detta inlägg ytterligare ett svar
Gällande mörkt hår.
Om vi bortser från Lisbeth just nu och Jan N (han som satt i en bil andra sidan Sveavägen och även tyckte att GM bar en brun skinnjacka och var "utlänning" så kommer väl alla kommentarer gällande hårfärg från de individer som samtidigt säger att GM var barhuvad?
Leif L
Jan A
Anna H
Hans J
Sedan har vi ju några stycken som säger mössa
eller mörkt hår.
Blir inte den uppgiften (mörkt hår) lite väl osäker för att inkluderas i ett bredare signalement?
Man skulle ju gärna vilja ha några som säger huvudbonad + mörkt hår.
Nu är det ju genomgående huvudbonad
eller mörkt hår.
Och då de vittnen som står absolut närmast är samstämmiga när det kommer till just huvudbonad (AB, AD + LJ) så måste man ju någonstans faktiskt ta det på allvar.
Slutsats? Jag känner nog inte mig riktigt lika övertygad om det mörka håret som du

Just nu känns det som att vittnen upplever en huvudbonad eller mörkt hår.
Och då jag faktiskt landar i att GM bar en huvudbonad så måste jag nästan bokföra det mörka håret som en felaktig upplevelse.
Är jag ute och cyklar enligt dig?
Du missar i alla fall en jag kan komma på. LJ säger huvudbonad och mörkt hår. Han gör det dock inte med någon större övertygelse.
"F: Det fanns ingenting i hans person som tyder på att han var av viss härkomst?
J: Det enda jag kan märka nu, det är att han var. typ mörkt alltså, bakifrån såg jag mörkt bara.
F: Mörkt -.
J: Att allting han hade på sig var mörkt.
F: Allt var mörkt.
J: Jaha, tydligen håret var också
F: Jaha.
J: ............ Jag la inte märke till några ljusa detaljer.
F: Ingenting ljust i hans person?
J: Nehej."
"F: Du kunde liksom inte urskilja hans högra öra exempelvis?
J: Nej.
F: Nehej. Såg du hans hår?
J: Jag tänkte inte på just håret men -, jag tänkte inte på håret just då men jag antar att den var rätt mörk den med. Det borde ha stuckit fram under kepsen då, så den var nog ganska mörk den med."
Han nämner också en annan intressant sak. Han kunde inte urskilja örat. En observation av öron tror jag ingen har. Fast jag har dålig koll på hurvida folk har fått någon fråga om just det för tillfället, det får kollas upp. Det skulle kunna vara ett tecken på att det är en huvudbonad som täcker öronen som gäller.