2023-03-05, 14:50
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Tror ingen har påstått att det skulle vara 50-50 heller, bara att plikten är könsneutral. Det beror ju självklart på vilka fysiska förutsättningar en människa har. De som är lämpade för strid strider, resten får göra annat. Rätt självklart.

Fysiska förutsättningar? Så kvinnor som är 180 cm och väger 80 kg skickas till fronten, och män som är 160 cm och väger 50 kg jobbar med att laga maten? Knappast!

Män som är 160 cm och väger 40 kg skickas till fronten, och kvinnor som är 190 cm och bodybuilders får koka potatis två mil från fronten.... Så har det fungerat i alla krig och fungerar än idag i Ukraina.

Varför? För kvinnor är Heliga pga innehav av fitta, och män är förbrukningsvaror pga avsaknad av fitta.

Men idag finns för många människor i världen, och att placera kvinnor på positioner där de dödas istället för män, är en utmärkt metod att minska antalet, och män kan ta det lugnt istället. Det är även i enlighet med den Heliga feminismen, kvinnor ska göra det män gjort förr, och män ska byta blöjorna på barnen långt från krigets fasor.
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-03-05 kl. 14:59.
Citera
2023-03-05, 14:54
Medlem
Citat:
Japp. De som är lämpade för strid, strider. Resten får göra annat. Så vid ett eventuellt anfall så kommer mupparna här i tråden att beskyddas av män och kvinnor medens de själva gömmer sig för att de minsann inte vill försvara kvinnor.

Undanflykter och bortförklaringar, ni smiter bara undan.
Även kvinnor kan bära vapen men ni smiter.
Citera
2023-03-05, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Fysiska förutsättningar? Så kvinnor som är 180 cm och väger 80 kg skickas till fronten, och män som är 160 cm och väger 50 kg jobbar med att laga maten? Knappast!

Män som är 160 cm och väger 40 kg skickas till fronten, och kvinnor som är 190 cm och bodybuilders får koka potatis två mil från fronten.... Så har det fungerat i alla krig och fungerar än idag i Ukraina.

Skulle tippa på att man tittar på fler faktorer än BMI.

Du får komma med källor på att svenska försvarsmakten tar emot män som väger 50kg. Du bevisade nyss att du inte kan ett jävla skit om nåt så du får ta och belägga dina påståenden.
Citera
2023-03-05, 14:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Undanflykter och bortförklaringar, ni smiter bara undan.
Även kvinnor kan bära vapen men ni smiter.

Projiceringar och projiceringar. Blir vara löjligt när nån som själv har smitit undan sitter och pekar finger.
Citera
2023-03-05, 15:02
Medlem
Citat:
Projiceringar och projiceringar. Blir vara löjligt när nån som själv har smitit undan sitter och pekar finger.

Jag omfattas inte av plikten så jag smiter inte, men det gör kvinnorna i Sverige, du t.ex.
Bara 1 av 6!
Citera
2023-03-05, 15:12
Avstängd
Citat:
Jag omfattas inte av plikten så jag smiter inte, men det gör kvinnorna i Sverige, du t.ex.
Bara 1 av 6!

Nej men du propagerar för att man iska smita från den plikten och hade smitit ifall du bodde i Sverige,
Citera
2023-03-05, 15:14
Medlem
Citat:
Nej men du propagerar för att man iska smita från den plikten och hade smitit ifall du bodde i Sverige,

Citat på det?
Citera
2023-03-05, 15:16
Avstängd
Citat:
Citat på det?

Så du tycker att man ska försvara Sverige vid ett ev angrepp?
Citera
2023-03-05, 15:19
Medlem
Citat:
Så du tycker att man ska försvara Sverige vid ett ev angrepp?

Hade du inget citat för det du påstod, fantiserade alltså.
Citera
2023-03-05, 15:21
Avstängd
Citat:
Hade du inget citat för det du påstod, fantiserade alltså.

Har jag fel? Tycker du att man ska försvara Sverige vid ett eventuellt krig?
Citera
2023-03-05, 15:24
Medlem
Citat:
Har jag fel?

Det borde du veta när du kom med påståendet.
Citera
2023-03-05, 15:27
Avstängd
Citat:
Det borde du veta när du kom med påståendet.

Nu frågar jag dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in