2023-03-22, 18:03
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vilken historia har förvanskas?
Har du några konkreta exempel eller föredrar du att vara så vag som möjligt?

Vad sägs om rätten till det egna landet och dess arv, som vi ska lämna till barn och barnbarn? Det blir bara spillror kvar. Att fler resonerar som jag, och det borde oroa dig. Men ni vänsterliberaler lider av "illusion of invulnerability", en form av fartblindhet, eftersom narrativet just nu stödjer er. Det kan svänga jävligt fort kan jag meddela. Kolla i Paris, Macron är bara ett par steg från Madame G.

Citat:
1. INVULNERABILITY. Most or all of the members of the in-group share an illusion of invulnerability that provides for them some degree of reassurance about obvious dangers and leads them to become over-optimistic and willing to take extraordinary risks. It also causes them to fail to respond to clear warnings of danger.

https://department.monm.edu/cata/mcgaan/Classes/Scat302/Groupthk-symptoms.htm
Citera
2023-03-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad sägs om rätten till det egna landet och dess arv, som vi ska lämna till barn och barnbarn? Det blir bara spillror kvar. Att fler resonerar som jag, och det borde oroa dig. Men ni vänsterliberaler lider av "illusion of invulnerability", en form av fartblindhet, eftersom narrativet just nu stödjer er. Det kan svänga jävligt fort kan jag meddela. Kolla i Paris, Macron är bara ett par steg från Madame G.

Hur är det att förvanska historien? Vet du ens vad det ordet betyder?

Och rätten till landet är det man beskyddar i ett krig. Att föredra att främmande makt tar över är inte att vilja behålla självbestämmanderätten över landet.

Illusion of invoulnerability är en bra beskrivning på det som Putin med anhang uppenbarligen drabbades av innan de gick in i Ukraina. Snacka om självbedrägeri att tro de skulle välkomnas med öppna armar.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-03-22 kl. 18:13.
Citera
2023-03-22, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Anser du att det är det säkert, ja eller nej?

Märkligt att du har så svårt att ge ett rakt svar på det, vad är du så rädd för?
Men du måste ju vara superkorkad. Nej, ingen är säker i en stad som är under bombanfall men hinner man inte sätta sig i säkerhet får man ta sig till ett skyddsrum.
Jag upprepar om du inte fattar: nej ett skyddsrum i en stad som är under bombanfall är ingen säker plats men man slipper åtminstone nås av bomberna.
Citera
2023-03-23, 00:24
Medlem
Citat:
Nej du har aldrig svarat på om du anser det är säkert, bara svammel om att det är säkrare än att du stå utanför och det är inte samma fråga. Varför är du så rädd för frågan?

Jag har svarat på frågan. Det är du som inte förmår att se den röda tråden i mina svar. Men jag får väl skriva svaret i punktform. Jag tvivlar dock på att du ändå kommer förstå svaret. För detta borde du redan gjort för längesedan, om du hade förmåga till det.

1. Det säkraste är givetvis att mina barn är utomlands på en plats där det råder fred, om kriget kommer till Sverige.
2. Om jag inte hinner ta dem till en sådan plats innan kriget bryter ut i Sverige, så får jag placera dem i ett säkert och bra skyddsrum i Sverige istället, som en plan B.
3. Det är säkrare i ett bra och säkert skyddsrum om bomberna faller, än vad är utanför ett säkert och bra skyddsrum, när bomberna faller.

Nu kan du läsa detta svar några gånger. Och återkomma till detta svar om du glömt bort hur jag resonerar i frågan.
Citera
2023-03-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Hehe old school militanta feminazis i tråden. Stridstanter. Det sorgliga är att de inte ens greppar att de statistiskt sett är på utdöende hehe :-)

Jag har inte sett en enda militant feminazi i tråden.
De jag har sett i tråden är:

1. Ett gäng antifeminister.
2. Ett gäng som säger emot antifeministerna när antifeministerna spyr ut sitt kvinnoförakt.
3. Och så flera av oss som beskriver hur det fungerar i krig och hur Sverige har valt att Sverige ska fungera i händelse av krig.
Citera
2023-03-23, 00:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Du måste skilja på svenska kvinnor och svenska feminister. Det är två olika saker.

Kvinnorna är mycket väl värda att skyddas.

Feministerna kan vi ha som kanonmat.
Citera
2023-03-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du måste ju vara superkorkad. Nej, ingen är säker i en stad som är under bombanfall men hinner man inte sätta sig i säkerhet får man ta sig till ett skyddsrum.
Jag upprepar om du inte fattar: nej ett skyddsrum i en stad som är under bombanfall är ingen säker plats men man slipper åtminstone nås av bomberna.

Det är väl du som är superkorkad när du inte ens förstår att det var tomaten som yttrade sig åt det hållet men som nu inte vågar svara på mina frågor om det. Men sött att du känner ett så stort behov att rycka in och försvara tomaten hela tiden haha.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har svarat på frågan. Det är du som inte förmår att se den röda tråden i mina svar. Men jag får väl skriva svaret i punktform. Jag tvivlar dock på att du ändå kommer förstå svaret. För detta borde du redan gjort för längesedan, om du hade förmåga till det.

1. Det säkraste är givetvis att mina barn är utomlands på en plats där det råder fred, om kriget kommer till Sverige.
2. Om jag inte hinner ta dem till en sådan plats innan kriget bryter ut i Sverige, så får jag placera dem i ett säkert och bra skyddsrum i Sverige istället, som en plan B.
3. Det är säkrare i ett bra och säkert skyddsrum om bomberna faller, än vad är utanför ett säkert och bra skyddsrum, när bomberna faller.

Nu kan du läsa detta svar några gånger. Och återkomma till detta svar om du glömt bort hur jag resonerar i frågan.

Fortfarande inget svar på frågan om du anser det är säkert i svenska skyddsrum vid ett anfall mot Sverige.
Svammel om vad som är "säkrare" är inte samma sak som att svara på om det är säkert.

Vad är det du är så rädd för, varför vågar du aldrig sätta ned foten och svara på de frågor du får?
Citera
2023-03-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du måste skilja på svenska kvinnor och svenska feminister. Det är två olika saker.

Nej nästan alla i Sverige är skadad av den feminist och woke-propaganda som har bedrivits i årtionden. Vissa är visserligen mer skadade än andra men även dem som ser sig som antifeminister bär på idéer och tankar som dessa smutsiga ideologier står för.
Citera
2023-03-23, 01:27
Medlem
Citat:
Nej nästan alla i Sverige är skadad av den feminist och woke-propaganda som har bedrivits i årtionden. Vissa är visserligen mer skadade än andra men även dem som ser sig som antifeminister bär på idéer och tankar som dessa smutsiga ideologier står för.
Precis. I slutändan kommer de svära vid pkismens altare och har därför negativt värde för sina medmänniskor!
Citera
2023-03-23, 03:20
Medlem
Citat:

Fortfarande inget svar på frågan om du anser det är säkert i svenska skyddsrum vid ett anfall mot Sverige.
Svammel om vad som är "säkrare" är inte samma sak som att svara på om det är säkert.

Vad är det du är så rädd för, varför vågar du aldrig sätta ned foten och svara på de frågor du får?

Det har jag redan svarat på. Läs mina svar, så ser du.
Citera
2023-03-23, 08:02
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Vet du hur många svenska kvinnor som identifierar sig som feminister, och som röstar för nationens undergång? Jag kan tala om för dig att det är betydligt fler än män.
Citera
2023-03-23, 10:47
Avslutad
Citat:
Vet du hur många svenska kvinnor som identifierar sig som feminister, och som röstar för nationens undergång? Jag kan tala om för dig att det är betydligt fler än män.

Trams. Feminister är på utdöende. Typiskt feministkvigor att komma med fejk påståenden a la drömmar.

https://omni.se/farre-valjare-vill-kalla-sig-liberaler-eller-feminister/a/EQBKvA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in