2023-03-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Uppgifterna som datan bygger på är självrapportad. Med tanke på hur mycket ni ryssar ljuger ligger alkoholkonsumtionen med stor sannolikhet betydligt mycket högre. Att kalla er för ett skithålsland fyllt med alkoholister är därför helt korrekt, och smuts som dig bör flytta dit. Det är ju så synd om Sverige så varför bor du här?

Lägger man fram fakta som inte passar in i ”slava Ukraina” så är man ryss direkt 😂
Pinsame pappskalle där 😂
Citera
2023-03-05, 12:40
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Fördomar dragna ur rumpan.. ryssar är kända som elitidrottare i stort sett varje sport.
Att det finns försupna ryssar oxå är ju givet.. precis som det finns gott om försupna ukrainare.
Faktum är att Ryssland minskat alkoholkonsumtion rejält dom 20 senaste åren.. ligger på plats 30 i Europa, medans tex Finland ligger högre tom

Källa kommer här.. från 2023

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/alcohol-consumption-by-country
"Riskfyllt drickande" toppar dock Ryssland. Vet inte om hembränt är med heller.
https://alcohol.org/guides/global-drinking-demographics/
Gissar att det blir mer nu.
Citera
2023-03-05, 12:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Toppen! Tror jag kanske bara missförstått dig tidigare då.

Här till exempel. Jag tolkar det som att du försöker släta över ryssarnas vansinniga övervåld i Ukraina. Men du kanske menar något annat?

It is what is is. Krig är dåligt. Ryssarnas typ av krigföring är ju bättre (eller mindre dåligt om du föredrar det) för civilbefolkningen än motsvarande krig i Irak. Om du mäter det i döda civila per dag. Det är naturligtvis inte bra.

Du verkar ha glömt att jag skrivit att jag anser att ryssarna gör moraliskt fel när de invaderar Ukraina. Det är synd att de inte var bättre på diplomati och demokratiska processer, även i Ukraina.

Det bör dock relativiseras i förhållande till vad amerikanerna gör med sin krigsivrar-politik i Ukraina. Och man bör förstå att om ryssarna inte invaderat så hade detta inte hänt OCH om amerikanerna (och Bojo) inte hade krigsivrat så hade det inte hänt. Min pedagogiska mission här är att få så många som möjligt att förstå det.
Citera
2023-03-05, 12:54
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det bör dock relativiseras i förhållande till vad amerikanerna gör med sin krigsivrar-politik i Ukraina. Och man bör förstå att om ryssarna inte invaderat så hade detta inte hänt OCH om amerikanerna (och Bojo) inte hade krigsivrat så hade det inte hänt. Min pedagogiska mission här är att få så många som möjligt att förstå det.
Ovanstående är ett argumentationsfel/härskarteknik som kallas ”whataboutism”. Nu ska vi plötsligt diskutera USA i en tråd om Rysslands invasion av Ukraina.

Kan du inte bara skriva efter mig:
Ryssarna är vedervärdiga kackerlackor som oprovocerat invaderar sina grannländer och mördar/våldtar kvinnor och barn.
Citera
2023-03-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Fördomar dragna ur rumpan.. ryssar är kända som elitidrottare i stort sett varje sport.
Att det finns försupna ryssar oxå är ju givet.. precis som det finns gott om försupna ukrainare.
Faktum är att Ryssland minskat alkoholkonsumtion rejält dom 20 senaste åren.. ligger på plats 30 i Europa, medans tex Finland ligger högre tom

Källa kommer här.. från 2023

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/alcohol-consumption-by-country
Den officiella statistiken är extremt missvisande, det destilleras mängder av ”Samogon” på den ryska landsbygden.
Citera
2023-03-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Denna tråds ryssapologeter är ett utmärkt exempel på hur blotta mängden lögner stör fakta om Putins invasion av Ukraina. Många är lögnerna i avsikt att dölja det verkliga motivet vilket är ett storhetsvansinnigt Ryssland som inte kommer över förlusten av svunnen storhet. Vad vi skådar i Ukraina är en fd stormakts sista dödsryckningar.

Japp. Desinformation och påverkansoperationer från Ryssland är ett utbrett fenomen, även här i tråden. Då hjälper det att ta ett djupt andetag och påminna sig om vad Ryssland gjort, både mot Ukraina och många andra länder, på senare år: intrigerande, covert operations, giftmord, mobbning/hot för att begränsa fria länders självbestämmande. Detta kröntes 2022 med det illegala anfallet på Ukraina vilket inneburit krigsbrott, folkmord och upprepade kärnvapenhot. Inget någon vettig kan försvara.

Ja, stormakten Sovjet föll 1990. Ingen ”tog” deras status utan de gav upp den på walk over. Deras samhällsmodell fungerade nämligen inte. De erkände detta då men låtsas nu om som att 1990 egentligen inte hände. Problemet för Ryssland är att de är ÄNNU mer dysfunktionella än Sovjet. Olyckligtvis kombineras detta med en icke-hanterad grandios självbild och storhetsvansinne. Detta fick ryssen att ge sig på stackars Ukraina. Förhoppningsvis blev Ukraina tuvan som stjälpte lasset. Bra både för omvärlden och Ryssland själv.
Citera
2023-03-05, 12:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ovanstående är ett argumentationsfel/härskarteknik som kallas ”whataboutism”. Nu ska vi plötsligt diskutera USA i en tråd om Rysslands invasion av Ukraina.

Kan du inte bara skriva efter mig:
Ryssarna är vedervärdiga kackerlackor som oprovocerat invaderar sina grannländer och mördar/våldtar kvinnor och barn.

USA är ju en aktör på ena sidan.

Oprovocerade är ryssarna knappast. Putin är dock en kackerlacka, liksom alla som våldtar kvinnor och barn.

Eller som Azov, som våldtog förståndshandikappade män i sitt eget land när de inte var patriotiska nog. Kan du inte bara skriva efter mig...?
Citera
2023-03-05, 13:01
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
USA är ju en aktör på ena sidan.

Oprovocerade är ryssarna knappast. Putin är dock en kackerlacka, liksom alla som våldtar kvinnor och barn.

Eller som Azov, som våldtog förståndshandikappade män i sitt eget land när de inte var patriotiska nog. Kan du inte bara skriva efter mig...?
Haha. Att det ska vara så svårt för dig att skriva något nedsättande om ryssar. Man skulle nästan kunna tro att du är ryss? Men det har du ju förnekat. Du är en vanlig svensk som råkar gilla de våldtäkter och massmord som ryssar sysslar med i Ukraina.
Citera
2023-03-05, 13:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Haha. Att det ska vara så svårt för dig att skriva något nedsättande om ryssar. Man skulle nästan kunna tro att du är ryss? Men det har du ju förnekat. Du är en vanlig svensk som råkar gilla de våldtäkter och massmord som ryssar sysslar med i Ukraina.

Vad är din agenda? 30-40 inlägg om mig.
Citera
2023-03-05, 13:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den evigt dystre Igor Girkin briljerar igen med en analys av Wagner och Prigozhin .
https://twitter.com/wartranslated/status/1632328568398139395

Och han skriver också att Bakhmut saknar strategiskt värde, utan bara är en av många små städer i Donbas. Vilket Putinisterna här i tråden inte förstår.
Citera
2023-03-05, 13:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad är din agenda? 30-40 inlägg om mig.
Min agenda är att sakligt diskutera och belysa Rysslands överfall på den ukrainska befolkningen och den ryska diktaturens stormaktsambitioner. Dessutom vill jag sakligt belysa och diskutera hur ryssar och desinformatörer med rysk agenda, anonymt sprider propaganda och desinformation runt om i världen i syfte att slå split och skapa motsättningar.

Många spännande ämnen för mig i denna tråden alltså. Och du passar ju in väl i delområde 2. Därför blir det snabbt många inlägg där du kanske emellanåt nämns.
Citera
2023-03-05, 13:17
Medlem
leachs avatar
Äntligen en rysk triumf
Regnskyddad plats att böga i.

A Ukrainian Panthera T6 armored vehicle was captured by the Russian forces near Stupky in Bakhmut
https://twitter.com/UAWeapons/status/1632347517433135106
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in