Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Är det inte märkligt att alla dina spekulationer här i tråden under ett års tid alltid faller ut till Rysslands fördel? Det spelar ingen roll för dig att unga ryska män staplas i högar i liksäckar för transport tillbaka hem, det är i din föreställningsvärld alltid Ryssland som kommer lyckas i sin ambition att överfalla Ukraina och mörda dess befolkning.
Är det bara otur att du alltid ”tror” att Ryssland ska vinna, eller har du en agenda?
Det är nog mest din föreställningsvärld. Där är massvis med gånger jag inte "tror" Ryssland ska vinna.
Jag tror Ryssland går en mörk ekonomisk framtid till mötes.
Jag tror Ryssland kommer att komma i en beroendeställning till Kina.
Det är oklart för mig hur Ryssland ska kunna avsluta konflikten, så därför är de inte i kontroll över situationen. => oklart hur utgången för dem blir
Om situationen eskalerar till kärnvapenkrig är det knappast en "vinst" för Ryssland. Antingen får de själv a massiva civila förluster, eller så blir det internationell isolering.
Jag sa att det var 50/50 att de skulle överge Kherson i September, när vi såg de första empiriska tecknen på detta.
Behöver du fler exempel, eller kan du se att du har fel? Jag har inte så höga förväntningar, där är nog 10-20 inlägg från dig där du misstänkliggör min svenskhet. Det kan väl inte vara så att du själv har en agenda, väl?