2023-03-05, 12:14
Medlem
raskenss avatar
Ryska krigsfångar. Ryssarna har en uppenbar brist på skor och kläder. Gympaskor och tofflor:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1632282222584578054
Citera
2023-03-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut! ), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.

Fördomar dragna ur rumpan.. ryssar är kända som elitidrottare i stort sett varje sport.
Att det finns försupna ryssar oxå är ju givet.. precis som det finns gott om försupna ukrainare.
Faktum är att Ryssland minskat alkoholkonsumtion rejält dom 20 senaste åren.. ligger på plats 30 i Europa, medans tex Finland ligger högre tom

Källa kommer här.. från 2023

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/alcohol-consumption-by-country
Citera
2023-03-05, 12:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Är det inte märkligt att alla dina spekulationer här i tråden under ett års tid alltid faller ut till Rysslands fördel? Det spelar ingen roll för dig att unga ryska män staplas i högar i liksäckar för transport tillbaka hem, det är i din föreställningsvärld alltid Ryssland som kommer lyckas i sin ambition att överfalla Ukraina och mörda dess befolkning.

Är det bara otur att du alltid ”tror” att Ryssland ska vinna, eller har du en agenda?

Det är nog mest din föreställningsvärld. Där är massvis med gånger jag inte "tror" Ryssland ska vinna.

Jag tror Ryssland går en mörk ekonomisk framtid till mötes.
Jag tror Ryssland kommer att komma i en beroendeställning till Kina.
Det är oklart för mig hur Ryssland ska kunna avsluta konflikten, så därför är de inte i kontroll över situationen. => oklart hur utgången för dem blir
Om situationen eskalerar till kärnvapenkrig är det knappast en "vinst" för Ryssland. Antingen får de själv a massiva civila förluster, eller så blir det internationell isolering.
Jag sa att det var 50/50 att de skulle överge Kherson i September, när vi såg de första empiriska tecknen på detta.

Behöver du fler exempel, eller kan du se att du har fel? Jag har inte så höga förväntningar, där är nog 10-20 inlägg från dig där du misstänkliggör min svenskhet. Det kan väl inte vara så att du själv har en agenda, väl?
Citera
2023-03-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Fördomar dragna ur rumpan.. ryssar är kända som elitidrottare i stort sett varje sport.
Att det finns försupna ryssar oxå är ju givet.. precis som det finns gott om försupna ukrainare.
Faktum är att Ryssland minskat alkoholkonsumtion rejält dom 20 senaste åren.. ligger på plats 30 i Europa, medans tex Finland ligger högre tom

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/alcohol-consumption-by-country
Ett tillägg då,
Statistiken är baserad från 2019:

Average consumption of pure alcohol in liters per year among all adults aged 15+ in 2019

Du skriver Finland har högre konsumtion, ja endast ett snäpp över Ryssland.

Finland: 10,65
Ryssland:10,5

Inte så stor skillnad!
Citera
2023-03-05, 12:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag undrade bara vad du ville säga med bilderna, då du tidigare menade att det var likadant i den Ukrainska armén men bilderna visade inte riktigt det. Några stridande ukrainare i lågskor har jag faktiskt aldrig sett heller.

Jag är även rätt säker på att de i stövlar hade armékängor att ta på när de var klara med grävandet. Var det bara bilder av Ukrainska soldater, så var det väl det. En studie, men de stödde inte riktigt ditt tidigare påstående.
Det är bra att du är på hugget, EnCarte. Jag hade helt enkelt länge tänkt posta länkarna och ansåg att det här var ett bra tillfälle. Det är bilder från verkligheten. Några lågskor syns inte till, det är riktigt. Som britterna säger: "dress accordingly". På stritan är det en viss mundering som gäller, och går du på styltor i fält gör du det av en specifik anledning. Du har säkert rätt angående stövlarna — kanske att de ryska "damstövlarna" också kom väl till pass vid dikesgrävning...? Vem vet. Eller så är det ett riktigt trashanksförband som hamnat på bild.
Citera
2023-03-05, 12:32
Medlem
Reimers avatar
Den evigt dystre Igor Girkin briljerar igen med en analys av Wagner och Prigozhin .

Citat:
Girkin claims the video with Prigozhin that surfaced yesterday was actually made at the peak of the shell conflict two weeks ago. Despite that, Girkin suggests Prigozhin must be immediately removed from Wagner's leadership due to his psychopathy, self-promotion and criminal links.

Girkin does not believe removing Wagner will lead to the same consequences as what Prigozhin claims.

https://twitter.com/wartranslated/status/1632328568398139395
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ett tillägg då,
Statistiken är baserad från 2019:

Average consumption of pure alcohol in liters per year among all adults aged 15+ in 2019

Du skriver Finland har högre konsumtion, ja endast ett snäpp över Ryssland.

Finland: 10,65
Ryssland:10,5

Inte så stor skillnad!

Ja. Och jag är säker på att det kokas egen sprit i många, många ryska stugor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är nog mest din föreställningsvärld. Där är massvis med gånger jag inte "tror" Ryssland ska vinna.

Jag tror Ryssland går en mörk ekonomisk framtid till mötes.
Jag tror Ryssland kommer att komma i en beroendeställning till Kina.
Det är oklart för mig hur Ryssland ska kunna avsluta konflikten, så därför är de inte i kontroll över situationen. => oklart hur utgången för dem blir
Om situationen eskalerar till kärnvapenkrig är det knappast en "vinst" för Ryssland. Antingen får de själv a massiva civila förluster, eller så blir det internationell isolering.
Jag sa att det var 50/50 att de skulle överge Kherson i September, när vi såg de första empiriska tecknen på detta.

Behöver du fler exempel, eller kan du se att du har fel? Jag har inte så höga förväntningar, där är nog 10-20 inlägg från dig där du misstänkliggör min svenskhet. Det kan väl inte vara så att du själv har en agenda, väl?

Och om man läser dina dryga 4000 inlägg i tråden finner vi en otrolig mängd fler analyser, där du yppar helt andra saker än de ynka fem du drar upp här. Naturligtvis till din fördel i stunden. Men återigen. Dina inlägg är kvar och klär av dig totalt....
Citera
2023-03-05, 12:33
Medlem
Citat:

Uppgifterna som datan bygger på är självrapportad. Med tanke på hur mycket ni ryssar ljuger ligger alkoholkonsumtionen med stor sannolikhet betydligt mycket högre. Att kalla er för ett skithålsland fyllt med alkoholister är därför helt korrekt, och smuts som dig bör flytta dit. Det är ju så synd om Sverige så varför bor du här?
Citera
2023-03-05, 12:34
Medlem
Citat:

Elitidrottare?? Ja om statsstöd systematisk doping får tillåtas i världen så hör man till världseliten!
Citera
Medlem
Citat:

”Elitidrottare”

Jo tack. Elit-dopare möjligtvis.
Så fort något ryssäckel lyckas vinna något, så kryper det inom några år fram att hormonsprutan varit framme.

Hade jag varit ryss, så hade jag tagit livet av mig av ren skam..
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Toppen! Tror jag kanske bara missförstått dig tidigare då.

Här till exempel. Jag tolkar det som att du försöker släta över ryssarnas vansinniga övervåld i Ukraina. Men du kanske menar något annat?
Citat:
Den ryska militära strategin är mer humanitär än motsvarande krig i historien. Deras sätt att bedriva artillerikrig och bombning mot "dual-use" infrastruktur orsakar färre dödsfall per dag än benchmark-krigen Irak, Serbien eller Libyen. Men om kriget fortsätter i lång tid kommer det nog skapa hög överdödlighet. Gamla fryser och dör, sjukvården lär inte fungera ordentligt, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in