2023-03-02, 20:08
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Trams. Barn klarar inte av att hålla exakt samma story så konsekvent som det här barnet har gjort ända upp i hovrätten. Ge mig jättegärna ett exempel på där ett barn lyckats med det där det visat sig i HD att det var lögner.
Det behöver barnet inte göra. Du tror väl inte att barnet förhörs utan stödpersoner som kan tillvarata barnets intresse, ställa ledande frågor och hålla diskussionen på rätt nivå?
Citera
2023-03-02, 20:10
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Skitprat. Både jag och OY har givetvis tillräcklig kunskap i frågan för att kunna tala om den. Du försöker bara vinna diskussionen i det eget huvud genom att märka ord på märkliga sätt. I det visar du varken respekt för dina meddebattörer, sanningen eller vad värre är, den tioåriga målsäganden.
Du har redan förlorat diskussionen även om du aldrig kommer att erkänna det.

För naturligtvis menade flickan hela könsorganet när hon sa snippan och naturligtvis menade flickan att mannen penetrerade henne med sitt finger. Det är den enda rimliga slutsatsen.
Citera
2023-03-02, 20:15
Medlem
Citat:
Citat:
Hovrättsrådet Hans Sundberg tror att Högsta domstolen kommer att lyfta fallet i Västsverige.

– Jag skulle bli förvånad om det inte tas upp. Det finns processrättsliga frågor som behöver prövas, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hovratten-for-ovre-norrland-domde-i-liknande-valdtaktsfall-gjorde-en-annan-bedomning-kring-ordet-sni ppa

100 tals domslut med ordet snippa alltså. Dom flesta inom rättsväsendet är väl bekant med ordet snippa. De som förhör barn vet vad det betyder. Jurister, lagmän, rådmän åklagare, försvarare vet också. Ungdomsmottagningar, förskolor osv använder ordet snippa för hela könet.

Men vi har två som inte förstår eller vet vad ordet snippa betyder den ena är lagmannen på 64 år på Västra Hovrätten, och en f.d rådman på 71 år. När jurister läser domskälen och sen att åtalet ogillas blir det ridåååå!
Citera
2023-03-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hen tycks tro?

Jag förmodade att det är känt av de flesta som gått i svensk grundskola eller på annat vis allmänbildat sig att ett kvinnligt könsorgan normalt sett omfattar yttre och inre blygdläppar.

Finns det ingen relevans för min fråga eller resonemang att nämna vulvans alla delar behöver jag ju inte göra det.

Vad jag förstår så finns blygdläppar av alla de slag för att skydda slidans mynning, och då tänker jag mig att det finns en distans mellan vulvans yttersta och slidans mynning och att denna distans varierar mellan individer.

Men herregud. Den distansen mellan vulvans yttre och slidans mynning är väldigt kort. Har du ens varit i närheten av ett kvinnligt könsorgan på riktigt eller är du en oskuld?

Om det skulle vara SÅ lång distans mellan de punkterna på kvinnan som du pekar ut så skulle det isf kunna innebära att en man skulle kunna våldta en kvinna utan att våldta henne om han bara juckar med penisen mellan blygdläpparna och aldrig på riktigt åker in i slidan. Du hör väl själv hur det låter? Isf kan vi ju lägga ner alla våldtäktsutredningar och domar också där man egentligen inte vet hur långt in penisen åkte... Bra jobbat. Är det så hårdraget du vill att det ska vara?
Citera
2023-03-02, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men herregud. Den distansen mellan vulvans yttre och slidans mynning är väldigt kort. Har du ens varit i närheten av ett kvinnligt könsorgan på riktigt eller är du en oskuld?

Om det skulle vara SÅ lång distans mellan de punkterna på kvinnan som du pekar ut så skulle det isf kunna innebära att en man skulle kunna våldta en kvinna utan att våldta henne om han bara juckar med penisen mellan blygdläpparna och aldrig på riktigt åker in i slidan. Du hör väl själv hur det låter? Isf kan vi ju lägga ner alla våldtäktsutredningar och domar också där man egentligen inte vet hur långt in penisen åkte... Bra jobbat. Är det så hårdraget du vill att det ska vara?

Jag har inte pekat ut någon distans eller mått av något slag, var fick du det ifrån?

Jag resonerar och ställer frågor, har du inga relevanta svar måste du inte kommentera mina inlägg med trams.

Väldigt kort påstår du, då kan du troligen ge oss distansen, nå, hur lång är distansen mellan vulvans yttre och slidans mynning, och är den distansen lika på alla individer?
Citera
2023-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hovratten-for-ovre-norrland-domde-i-liknande-valdtaktsfall-gjorde-en-annan-bedomning-kring-ordet-sni ppa

100 tals domslut med ordet snippa alltså. Dom flesta inom rättsväsendet är väl bekant med ordet snippa. De som förhör barn vet vad det betyder. Jurister, lagmän, rådmän åklagare, försvarare vet också. Ungdomsmottagningar, förskolor osv använder ordet snippa för hela könet.

Men vi har två som inte förstår eller vet vad ordet snippa betyder den ena är lagmannen på 64 år på Västra Hovrätten, och en f.d rådman på 71 år. När jurister läser domskälen och sen att åtalet ogillas blir det ridåååå!

två? Var det inte fyra av fem som friade?
Citera
2023-03-02, 20:24
Medlem
Jag orkar faktiskt inte sitta och läsa 167 sidor med troligtvis mestadels dravel.
Har det kommit fram vilka de fem personerna det var som röstade i det här fallet?
Två av de var nämndeman från Göteborg utsedda av S såvitt jag förstår det hela. Namn och bild tack!
Citera
2023-03-02, 20:28
Medlem
Hoppar in här mitt i bara för att framföra min åsikt, men alltså att de inte förstod vad ordet snippa betyder??
När man blir förhörd så får man frågan vilka ord man vill att förhörsledaren och en själv använder angående könsorgan, man får välja helt jävla fritt, man kan kalla kuken för banan och fittan för apelsin om man så vill det, låt säga att någon stackars unge då använder dessa ovan nämnda ord, och förklarar att ’han ville att jag skulle pussa hans banan’ - kommer det då att ogillas för att de gamlingarna som sitter o bestämmer inte förstår att barnet pratar om en snopp och inte om frukten banan??
Tycker detta är helt bisarrt, hur fan kan man vara så gammal som de är och inte förstå vad barnet menar när hon säger snippa?? Idioter 🤦🏽‍♀️
Citera
2023-03-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
två? Var det inte fyra av fem som friade?

Nämndemännen har begärt att få entledigas från sina uppdrag. Det handlar givetvis om att dom inser att dom inte hör hemma som lekmannadomare i en rättssal efter det här.
Så det återstår två som skall bort.
Citera
2023-03-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har inte pekat ut någon distans eller mått av något slag, var fick du det ifrån?

Jag resonerar och ställer frågor, har du inga relevanta svar måste du inte kommentera mina inlägg med trams.

Väldigt kort påstår du, då kan du troligen ge oss distansen, nå, hur lång är distansen mellan vulvans yttre och slidans mynning, och är den distansen lika på alla individer?

Det är ju precis DU som har pekat ut en distans eftersom du påstår att det finns utrymme mellan vulvans yttre och slidans mynning där det får plats ett finger i utan att det skall ses som våldtäkt. Sedan när jag för ett resonemang utifrån DITT egna påstående så vill du helt plötsligt inte längre kännas vid vid det? Den som tramsar här är inte jag.

Den ende här som snackar om att det finns en distans mellan dessa punkter och att det innebär att man kan föra in ett finger utan att en våldtäkt begås är du.
Citera
2023-03-02, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är ju precis DU som har pekat ut en distans eftersom du påstår att det finns utrymme mellan vulvans yttre och slidans mynning där det får plats ett finger i utan att det skall ses som våldtäkt. Sedan när jag för ett resonemang utifrån DITT egna påstående så vill du helt plötsligt inte längre kännas vid vid det? Den som tramsar här är inte jag.

Den ende här som snackar om att det finns en distans mellan dessa punkter och att det innebär att man kan föra in ett finger utan att en våldtäkt begås är du.

Kan du citerar var jag påstår att det finns en distans? Förväxla inte ett påstående med ett resonemang, tro, gissning, eller en fråga.

Du däremot påstår att det finns en distans och bygger din argumentation på det.

Dina egna ord;

Citat:
Den distansen mellan vulvans yttre och slidans mynning är väldigt kort

Distansen är väldigt kort påstår du, min fråga till dig är, hur kort?
Citera
2023-03-02, 20:36
Avslutad
Citat:

Det OY ville få fram är att det är möjligt att ha ett finger mellan blygdläpparna utan att för den delen penetrera slidöppningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in