2023-03-02, 05:53
Medlem
scoremaxs avatar
Utmärkt.

Jag brukar ogilla inlägg där man talar illa om avlidna, men i det här fallet var det inte en dag för tidigt.
Citera
2023-03-02, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Minns du vad familjen i Åmsele hette utan att googla?
Ja Sten Nilsson, Eva Nilsson men grabben minns jag inte förnamnet på, kanske Andreas?

Annars vill jag ge expat2021 rätt i att det idag är normaliserat med mycket grova våldsbrott både mot andra kriminella men även mot helt oskyldiga medborgare av alla åldrar och slag så även mot lekande barn.
9-åriga flickan i Östersund som en vidrig neger våldtog och förvandlade till en grönsak i rullstol resten av livet till exempel.
Citera
2023-03-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Eklund var fet och ful, stor skillnad mot Juha. En annan avgörande skillnad var att Juha var macho/alfa, en stark person som gör det han vill och kvinnor dras till det även om han är ond och psykopat. Sexförbrytare mot små barn står däremot aldrig högt i kurs hos någon grupp, inte ens bland andra mördare.
Juha har väl också varit fet och ful de senaste decennierna. Att Eklund inte får friarbrev beror antagligen på att han är pedofil.
Citera
2023-03-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Juha har väl också varit fet och ful de senaste decennierna. Att Eklund inte får friarbrev beror antagligen på att han är pedofil.

Juha var inte fet och ful då när han blev känd och även i intervjun jag länkade till såg han mycket bättre ut en Eklund som är en fet äcklig gubbe. Men som jag skrev står också pedofiler längst ner och är hatade av alla. Kvinnor dras till starka män som gör vad de vill och en fet gubbe som ger sig på barn ligger långt ifrån det.
Citera
2023-03-02, 08:59
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det värsta är att Marita Routalammi (heter numera Alexandra Fouganthine - om hon inte ännu en gång byt namn), hans flickvän vi tiden för dådet, går nu fritt och andas morgonluft, var morgon. Hon var med vid morden och var medåtalad, men man ansåg att hon inte kunnat trycka av vapnet, eller något sådant skitsnack, då hon friades från att i alla fall mördat någon! I vilket fall var hon på plats och borde fått skaka galler på livstid.

Helvetet har i alla fall fått en ny gäst, för evigt!

Tycker ditt resonemang haltar en aning. Hon hade en advokat som kunde sitt jobb.
Eller tvekar du på att Svenska domstolar inte håller måttet ?
Citera
2023-03-02, 09:04
Medlem
Fler idioter https://nouw.com/nailik/livstidsdomda-3454360
Citera
2023-03-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Kräver du att de har samma färg på skorna också för att fallen ska bli jämförbara?
Och den lilla flickan som blev ihjälskjuten när hon gick ut med hunden var väl inte kriminell, hon var väl bara typ 7 år.

Hon var tolv. Hon gick inte ut med en hund. Hon skulle träffa sina grovt kriminella äldre killkompisar mitt i natten (typ kl 03:00) på en lördag. Föräldrarna lämnade henne utan uppsyn trots att hon hade en historik att göra just sådana här saker.

Oklart om hon använde droger.

Helt klart däremot att hon inte var någon ”helt vanlig” tolvåring.
Citera
2023-03-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon var tolv. Hon gick inte ut med en hund. Hon skulle träffa sina grovt kriminella äldre killkompisar mitt i natten (typ kl 03:00) på en lördag. Föräldrarna lämnade henne utan uppsyn trots att hon hade en historik att göra just sådana här saker.

Oklart om hon använde droger.

Helt klart däremot att hon inte var någon ”helt vanlig” tolvåring.

Du ser, jag minns inte ens detaljerna eftersom det är vardagsmat idag. Men har du verkligen källa på det där med kriminella, låter mest som spekulationer då det blev lite svårt att fråga henne varför hon gick ut.

Det skjuts ihjäl folk hela tiden idag men vi kan inga detaljer om det som sagt, det bara passerar som någon liten notis.
Citera
2023-03-02, 09:27
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Alla föds goda?
Finns det något gott att säga om denne man?
Om han varit hederlig undrar vad han varit idag?
Varför får Anders Eklund inga friarbrev( Englamördaren)?

För att ingen människa kan tycka han ser bra ut. Juha hade ju sexappeal. Såg ut som han kunde varit med i Lords of the New Church på 80-talet. Och dom hade liksom bara brudar till fans.
Citera
2023-03-02, 09:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Tycker ditt resonemang haltar en aning. Hon hade en advokat som kunde sitt jobb.
Eller tvekar du på att Svenska domstolar inte håller måttet ?

Hoppas du är ironisk, annars är du en lallande, naiv imbecill!
Citera
2023-03-02, 10:12
Medlem
Inget nytt om dödsorsak?
Citera
2023-03-02, 10:49
Medlem
Intresset försvinner snabbt för pedofiler. Eklund kidnappade en liten flicka, våldtog henne grovt, dödade henne och försöka elda upp henne. Många kräks när de våldtas oralt.

Ulf Olsson hade väl inte heller så många fans. Han höll Helene fången länge och våldtog, och torterade henne innan han dödade henne. Han slog ut hennes tänder med en hammar så att hon inte kunde bitas. Pedofili väcker avsky på ett helt annat sätt.

Eller som hällde bensin över sin fru och tuttade på och även ett av barnen dog i elden, de andra blev vittnen.

Försvarar inte Åmsele, men det finns många vidriga mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in