2023-03-01, 11:50
Medlem
whogivesafucks avatar
en sak jag kommer ta med mig om den store ledaren, som han skall ha lite credit för.
Hans matvanor. Inga fjolliga menyer där inte. Burgare och Coke, även om det är stormöten.
Det är snyggt tycker jag
Citera
2023-03-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Han kände sig kanske skyldig efter att ha förändrat säkerhetsföreskrifter för dylika järnvägstransporter under sin tid i huset.

Det pratas om mera nu att Trump är en del av orsaken till kriget i Ukraina, nämligen att han såg till att sparka topp diplomater och förstöra amerikanska UD i grunden, det kommer bli en stor del av eftermälet.
Citera
2023-03-01, 18:34
Medlem
klybans avatar
En sak vi också kommer minnas trumpen för, det är hur hen gav Iran fria händer att fortsätta med sin kärnvapenintentioner och genom backa dessa.
Då nu säger man de är nära kärnvapen tack vara detta och att sluta övervaka anläggningarna på plats.

Detta förutspådde vi alla som är sakliga skulle ske, om nu är vi här.
Det är nått vi också kommer minnas om trumpen och hur han gav möjligheterna för Iran skaffa kärnvapen.(På Nazistens putins order kanske till och med?)
Citera
2023-03-02, 12:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det pratas om mera nu att Trump är en del av orsaken till kriget i Ukraina, nämligen att han såg till att sparka topp diplomater och förstöra amerikanska UD i grunden, det kommer bli en stor del av eftermälet.

Kan nog ligga en hel del i dylikt påstående. Vet inte hur många "kompisar" som den stora korrupte kejsaren gav höga ämbeten för det man gjort för trumpen.
Skit in och skit ut.
Citera
2023-03-02, 12:44
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En sak vi också kommer minnas trumpen för, det är hur hen gav Iran fria händer att fortsätta med sin kärnvapenintentioner och genom backa dessa.
Då nu säger man de är nära kärnvapen tack vara detta och att sluta övervaka anläggningarna på plats.

Detta förutspådde vi alla som är sakliga skulle ske, om nu är vi här.
Det är nått vi också kommer minnas om trumpen och hur han gav möjligheterna för Iran skaffa kärnvapen.(På Nazistens putins order kanske till och med?)

Och hur snyggt han stod upp mot sin älskare Kim när denne verkligen började dra på med missiltester.
Då jävlar satte han ner foten och beskrev sin käraste och viftade med de fina, fina breven han minsann fått.

Eller varför inte det berömvärda hanterandet av Saudisar. Där visade han verkligen också sina otroliga diplomatiska kunskaper.
"The Trump-Kushner-Saudi Arabia connections go deeper than we thought"
https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/trump-kushner-saudi-arabia-mbs-corruption-rcna70598
Citera
2023-03-07, 08:35
Bannlyst
Vi minns honom som mannen som kallade Mail in ballots för fusk och som senast i helgen uppmuntrade sina väljare till vote by mail.

Och hans följare sväljer bägge utan att ifrågasätta något.. Jag håller fast vid att:

President Donald J Trump skulle kunna urinera på sina följare från scenen medan de tacksamt skanderade att de tar del av heligt vigvatten
Citera
2023-03-07, 08:42
Medlem
Jag kommer alltid minnas simpsonsavsnittet som trollade och visade honom som president, och sedan blev det sant
Han rörde väl om lite i grytan, men karln är ju tokig. Skulle bli synnerligen förvånad om han skulle gå och vinna igen, hoppas att även WT-amerikaner förstår bättre än så och inte röstar på honom.
Citera
2023-03-08, 10:20
Medlem
zobras avatar
Just nu verkar ingen anmärkningsvärd i GOP vilja ta kampen mot Trump i kandidat valet. Vilket är förståeligt, varför skulle potentiella tungviktare ställa upp i den tvsåpa vilket ett kandidat val med Trump blir. Kommer inte se bra ut för dom oavsett om dom vinner eller inte. Kanske Asa Hutchinson ställer upp eftersom han börjar bli för döden och detta kanske är sista chansen, men för resten är det nog bättre för dom att vänta till nästa val.

Så en runda till av val kampanjande och debatter har vi kvar. Och det är underhållning det.
Citera
2023-03-08, 16:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Just nu verkar ingen anmärkningsvärd i GOP vilja ta kampen mot Trump i kandidat valet. Vilket är förståeligt, varför skulle potentiella tungviktare ställa upp i den tvsåpa vilket ett kandidat val med Trump blir. Kommer inte se bra ut för dom oavsett om dom vinner eller inte. Kanske Asa Hutchinson ställer upp eftersom han börjar bli för döden och detta kanske är sista chansen, men för resten är det nog bättre för dom att vänta till nästa val.

Så en runda till av val kampanjande och debatter har vi kvar. Och det är underhållning det.
Är det detta vi ska minnas om trumpen som inte ens existerar än, kanske du har missuppfattat tråden?
Citera
2023-03-08, 16:23
Medlem
Aaarghhhs avatar
Frisyren
Citera
2023-03-08, 17:28
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobra

De Santis verkar populäre än Trump på många håll i USA, eller är det bara jag som fått den känslan?

Robert F. Kennedy Jr. överväger att ställa upp i nästa Amerikanska Presidentval.
Källa: https://www.disclose.tv/id/100102/

Men Trump har samtidigt nog de trognaste supportrarna av någon Amerikansk President? Eller, jag tror inte Obama eller Bush hade så trogna väljare som de mest fanatiska MAGA folket i USA är iallafall.
Citera
2023-03-08, 19:19
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
De Santis verkar populäre än Trump på många håll i USA, eller är det bara jag som fått den känslan?

Robert F. Kennedy Jr. överväger att ställa upp i nästa Amerikanska Presidentval.
Källa: https://www.disclose.tv/id/100102/

Men Trump har samtidigt nog de trognaste supportrarna av någon Amerikansk President? Eller, jag tror inte Obama eller Bush hade så trogna väljare som de mest fanatiska MAGA folket i USA är iallafall.

Du har helt rätt De Santis har blivit väldigt populär dom senaste åren. Och kämpar han jävla mycket kanske han tom vinner? Men för vadå? Ha en smutsig och kostsam prelim för att ha chansen att komma till en valkampanj där en stor del av republikanernas röster kanske ballar ur totalt (Trumpers)?

Jag säger inte att det är omöjligt att han ställer upp. Men han e så ung att det är bättre för han vänta känner jag spontant och då köra med säkrat parti för att ta hem det. Sen ses det alltid lite "fult" ut att ställa upp i flera president val, du har liksom fått din chans tycker vissa.

RFK Jr: det e väldigt intressant om han gör det. Men han kommer då prelima mot Biden, demokrat nämligen. Men det är väldigt intressant. Inte ofta en sittande president har det så skakigt inbördes i partiet som Biden administration verkar ha.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är det detta vi ska minnas om trumpen som inte ens existerar än, kanske du har missuppfattat tråden?

"Hur kommer vi att minnas" är ju trots allt något man säger när saker och ting är klart. Och jag ville bara slinka in att det inte är riktigt färdigt än.
Senast redigerad av zobra 2023-03-08 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in