Citat:
Så klart att jag förstår det, där av mina funderingar... Annars hade jag gjort en egen vårdbegäran för länge sen.. Men nu är grejen den att jag varken ser ut eller är som deras vanliga klientel då jag har ett väldigt ordnat liv förutom båten, jag har haft fast jobb sen jag tog studenten för 15 år sen och ingen i min släkt eller kollegor skulle ana något över huvud taget.
Så varför skulle jag vilja sätta mig med en fotboja för kanske resten av livet om jag inte redan hade den? Jag tänker att dom kanske kan ta mig för ordet och att jag får komma dit och prata för mig och kanske kan berätta hela historian och att jag då har en chans? Kanske att jag kommer dit och får göra UP ett tag innan medicinering för att visa att jag är positiv på bara opioider🤷🏼♀️ Jag tänker att det vore konstigt om man bara säger blankt nej men jag har liksom ingen aning hur det funkar så det är därför jag ställer frågan här.
Så varför skulle jag vilja sätta mig med en fotboja för kanske resten av livet om jag inte redan hade den? Jag tänker att dom kanske kan ta mig för ordet och att jag får komma dit och prata för mig och kanske kan berätta hela historian och att jag då har en chans? Kanske att jag kommer dit och får göra UP ett tag innan medicinering för att visa att jag är positiv på bara opioider🤷🏼♀️ Jag tänker att det vore konstigt om man bara säger blankt nej men jag har liksom ingen aning hur det funkar så det är därför jag ställer frågan här.
Ring till Beroendecentrum, eller LARO-mottagningen i din kommun. Beskriv din situation. Finns inte tidigare dokumentation så kommer förmodligen den utredning som inleds att visa på ett opioidberoende.
Men räkna inte med att det det kommer bli lätt, att du kommer känna dig misstrodd och att läkarna kommer att tvivla på att du är missbrukare.
Min sambo är inne i det just nu. Hon hade inte heller någon vidare tidigare dokumentation.
Det har gått upp och det har gått ner. Först nu när vi snart är inne i månad 4 så ser det ut att finnas en öppning. Efter otaliga positiva UP så kanske, kanske hon kommer in nästa vecka då det är en ny opioid-rond där speciallärare sitter och tycker och tänker.
Kommer hon inte in då är det ovisshet i två veckor då nästa opioid-rond är.
Så för att vara ett ytterst dödligt missbruk hon tampas med så har vården inte särskilt bråttom.
Men jag peppar och pushar i den mån jag kan.
Ge inte upp