2023-02-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenNilam
Men däremot så känner jag en annan tjej som är med och hon skulle faktiskt kunna hjälpa mig men hon är blandmissbrukare och sköter inte Laro, mötte henne idag senast utanför mottagningen och hon hade slangar tejpade på magen med sin unges kiss i.. Känns lite bittert att hon får hjälp men jag kanske inte skulle få? 😅

Sorry för OT men kan inte låta bli att fråga; varför i hela friden hade hon slangar tejpade på sin mage med sin unges kiss i?! 🙈
Citera
2023-02-20, 14:07
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundfolk1
Sorry för OT men kan inte låta bli att fråga; varför i hela friden hade hon slangar tejpade på sin mage med sin unges kiss i?! 🙈
Hon skulle väl lämna urinprov och ville att det skulle vara rent. Bara strö i lite sub/hälla i metadon så att det inte blir knas.
Citera
2023-02-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
Du lär ju behöva någon form av dokumentation. Inga överdoser, inga besök på psyket? Då kanske du inte har så stora problem trots allt eller hur? Sen fy fan va trasiga människor som langar samtidigt som dom får tillgång till programmet, riktigt illa.

Nej tyvärr finns inget dokumenterat, en överdos med EP men bodde inte i Sverige när det hände så finns inte registrerat. Så för att man inte varit inlagd på psyket eller haft flera överdoser så ska man inte få vård? Jag skulle nog tippa på att i staden jag bor så säljer nog 60-70% av patienterna på Laro sin medicin. Det är helt sjukt att dom pissar positivt på var och varannan kontroll men får vara kvar ändå.
Citera
2023-02-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundfolk1

Ja precis som Benyamean skriver så skulle hon lämna UP men var själv inte ren så hon tog sin unges kiss och strödde sub i det och tejpade på magen..
Citera
2023-02-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ja precis som Benyamean skriver så skulle hon lämna UP men var själv inte ren så hon tog sin unges kiss och strödde sub i det och tejpade på magen..

Ah såklart, tänkte inte på det! Är själv alkoholist så har inte så stor koll på detta med droger, men har träffat flera som går på Laro när jag varit inlagd på St Göran etc. Brukar kika in här och läsa, grymt jobbat av er som kämpar på!
Citera
2023-02-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Du kan ta meta nästan direkt efter suben, dom krockar inte åt det hållet. Att du skall vara inlaggd kan vara för dom vill se hur du reagerar. När jag först började med meta så gjorde jag det utan att vara på avd, men nu skall jag byta tillbaks till meta från sub och då vill nya läkaren att jag gör det på avd för att kunna trappaupp mig fortare till min måldos. Meta är ett farligare preparat, därför vill dom ha mer koll..

Tack för svar min vän, har dom sagt hur länge du behöver ligga där? Också varför tänker du byta till bup om jag får fråga?
Citera
2023-02-22, 17:44
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Nej tyvärr finns inget dokumenterat, en överdos med EP men bodde inte i Sverige när det hände så finns inte registrerat. Så för att man inte varit inlagd på psyket eller haft flera överdoser så ska man inte få vård? Jag skulle nog tippa på att i staden jag bor så säljer nog 60-70% av patienterna på Laro sin medicin. Det är helt sjukt att dom pissar positivt på var och varannan kontroll men får vara kvar ändå.

Det är väl klart att dom vill ha lite bakgrundskoll, någonting annat än ditt ord som faktiskt visar att du har ett missbruk. Förstår du inte varför ?
Citera
2023-02-24, 16:06
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Tänkte bara berätta att jag började med buvidal 160mg för 8 veckor sedan.
Första 3 veckorna gick jättebra men sedan fick jag diarré varje morgon så fick ta nästa dos 3 dagar tidigare.

Nu har det gått 4 veckor och det var absolut INGA problem med magen och idag fick jag min dos igen.

Ha det bra
Citera
2023-02-25, 10:21
Medlem
farbrorvtnmelons avatar
Intyg att jag är med i laro

Tja!
Min arbetsgivare har kommit på mig med å manipulera mina urin prover x antal gånger nu och börjar ledsna ur såpass att jag fått en varning om risk för uppsägning om det fortgår,
så tänkte höra om det är möjligt att be någon som är med i programmet be om ett intyg att dom är med i programmet som jag sen skriver om så det ser ut som att jag är med i programmet?
har varit med i det förut och börjat hinta om att jag eventuellt ska få gå med igen, så behöver bara lyckas lura han att jag får vara positiv, för e inge fel på min förmåga att arbeta utan är enbart det problemet att jag inte klarar pisset som e felet, för lyckas jag inte göra nått åt det snarast möjligt lär jag överväga å åka iväg på behandling som endå inte kommer göra nått åt roten till mitt beroende...
å hade gärna gått med i laro igen om det inte vore för att kliniken här där jag bor har dom skevaste reglerna i hela landet och jag e lite osams med läkaren som jobbar där..
Citera
2023-02-25, 10:25
Medlem
NiceNameTwices avatar
Ja du är ju bara missförstådd? Alla andra har fel och därför kan du lura dem. Låter som att behandling är det enda rätta för dig.
Citera
2023-02-27, 12:40
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorvtnmelon
Tja!
Min arbetsgivare har kommit på mig med å manipulera mina urin prover x antal gånger nu och börjar ledsna ur såpass att jag fått en varning om risk för uppsägning om det fortgår,
så tänkte höra om det är möjligt att be någon som är med i programmet be om ett intyg att dom är med i programmet som jag sen skriver om så det ser ut som att jag är med i programmet?
har varit med i det förut och börjat hinta om att jag eventuellt ska få gå med igen, så behöver bara lyckas lura han att jag får vara positiv, för e inge fel på min förmåga att arbeta utan är enbart det problemet att jag inte klarar pisset som e felet, för lyckas jag inte göra nått åt det snarast möjligt lär jag överväga å åka iväg på behandling som endå inte kommer göra nått åt roten till mitt beroende...
å hade gärna gått med i laro igen om det inte vore för att kliniken här där jag bor har dom skevaste reglerna i hela landet och jag e lite osams med läkaren som jobbar där..

Är du dum i huvvet på riktigt? Du ber någon som sköter sig hjälpa dig att manipulera systemet?
Idiot
Citera
2023-02-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
Det är väl klart att dom vill ha lite bakgrundskoll, någonting annat än ditt ord som faktiskt visar att du har ett missbruk. Förstår du inte varför ?

Så klart att jag förstår det, där av mina funderingar... Annars hade jag gjort en egen vårdbegäran för länge sen.. Men nu är grejen den att jag varken ser ut eller är som deras vanliga klientel då jag har ett väldigt ordnat liv förutom båten, jag har haft fast jobb sen jag tog studenten för 15 år sen och ingen i min släkt eller kollegor skulle ana något över huvud taget.
Så varför skulle jag vilja sätta mig med en fotboja för kanske resten av livet om jag inte redan hade den? Jag tänker att dom kanske kan ta mig för ordet och att jag får komma dit och prata för mig och kanske kan berätta hela historian och att jag då har en chans? Kanske att jag kommer dit och får göra UP ett tag innan medicinering för att visa att jag är positiv på bara opioider🤷🏼‍♀️ Jag tänker att det vore konstigt om man bara säger blankt nej men jag har liksom ingen aning hur det funkar så det är därför jag ställer frågan här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in